Nu heeft hij idd geen pijn meer, het is zwaar maar beter zo voor hem.
Ja mijn merrie is van begin tot eind mee gegaan in het proces, heb haar in de wei laten lopen waar Blacky ingeslapen werd. Ze staat daar nu nog.
@ Wanderers en Aukelizzy:
Het is erg balen dat het zo gegaan is en niet zoals je het liever ziet. Ik verwijd de DA niets. Zij had haar beste bedoelingen ermee. Op het moment dat bleek dat Blacky niet aan het gaan was kreeg zij het ook erg moeilijk, toen stond ze ook met de tranen in haar ogen. Ze zei ook van ohh dit vind ik heel erg, die had ik juist willen voorkomen. Ze heeft al heel wat paarden zo in laten slapen en had dit ook nog nooit eerder mee gemaakt. Ze heeft direct omgeschakeld en verder gehandeld in wat in haar macht lag.
Het was even heel vervelend op het moment zelf, maar het is gewoon niet anders.
Na de tijd nog een tijd met haar staan praten en ze voelde zich erg klote om alles. Als er vannacht iets zou zijn of ik behoefte zou hebben om met haar te praten of vragen oid nog zou hebben, dan mocht ik haar gewoon bellen. Maakt niet uit hoelaat en heb haar privé 06 nummer gekregen. Denk dat dat ook wel aangeeft dat ze er zelf ook mee zit.
Verder iedereen bedankt voor alle lieve en steunende woorden! Kan dit erg waarderen en doet me goed.

Mijn merrie heeft er nog erg veel moeite mee. Heb haar na een paar uur naar stal gehaald omdat ze ook haar brokken moest hebben, even de wei dicht gemaakt. Maar ze heeft de rust niet, het was direct hinniken en paniek. Wei dus maar los gedaan, alles staat nu open dus ze kan zelf beslissen waar ze heen gaat.
Ze komt naar me toe als ik de wei in ga en loopt dan met me mee naar stal, maar daar is het al snel dat ze terug naar de wei wilt. Ze gaat telkens naast Blacky staan en dan in een houding alsof ze aan het waken over hem is. Af en toe hinnikt ze even, maar is dan vervolgens wel rustig. Ze zal dus vannacht op de wei doorbrengen denk ik.
Mijn schoonmoeder slaapt direct naast de wei, paddock en het verharde en slaapt heel licht. Zij zal mij dus ook vannacht direct bellen als ze hoort dat mijn merrie onrustig wordt/is.
Heb wel besloten om haar nieuwe maatje morgen te laten komen. Ben heel bang dat als Blacky morgen opgehaald word en het tastbare voor haar ook weg is, ze in paniek raakt. Om 13.00uur komen ze het het welshje brengen.. even afwachten hoe mijn merrie daarop gaat reageren. Hoop dat ze hierbij wel haar rust terug gaat vinden. En als de klik er is tussen die 2, dan zal ik dit welshje over gaan nemen als nieuw maatje voor haar.
Blacky vervangen zal zij natuurlijk niet, er is natuurlijk maar 1 echte Blacky. Maar hoop wel dat het wat verlichting en rust kan brengen voor mijn merrie en mijzelf.