Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dennis schreef:Kwart schepje als basis bij normaal werk (dus niet eens iedere dag). De dag voor zwaar werk ietsje meer (een half kwartje er bij hooguit, zodat ze op wedstrijd dagen net iets meer power hebben).
Is voor pony's die flink presteren en netjes op gewicht zijn niet te veel zou je denken?
Ik heb ze jaren onbeperkt hooi of voordroog gevoerd. Waar ze 's winters zelfs iets door afvallen omdat het dus net niet genoeg is voor 24/7 buiten staan en daarbij flink aan het werk te zijn.
En nu dus al maanden beperkt (eerst geweekt weidehooi, nu graszaadhooi).
dat is genieten!
Meneertje had de hele weg energie voor 10. Wel rustigaan gedaan, veel gestapt. Even wennen op de nieuwe stal, maar nu heeft hij het naar zijn zin. Wo. 31 aug. verhuist, daarna wel laten lopen (in de paddock, los), voor het eerst weer gereden di. 6 sept. en toen was hij erg stijf...wo. 7 sept. weer los laten werken, do. 8 sept. gereden, nog steeds stijf, vr. 9 sept. ook gereden, zelfde verhaal en vandaag ook. Met los werken merk ik er weinig van, hij loopt gewoon goed, met rijden is het de galop (wat altijd een moeilijk punt is geweest). Vandaag was hij ook niet echt voorwaarts te noemen, dit was hij meestal nooit in de zomer, maar dit jaar wel, vandaar dat de alarmbelletjes alweer gaan rinkelen bij mij
...Alleen weet ik niet wat ik kan doen. Hij krijgt zijn beweging, zijn voer is natuurlijk wel veranderd, maar heel veel krijgt hij niet (nog steeds eerder te dun, maar wil hem eerst aan het voer laten wennen voor ik het wat ga opbouwen) en het wijst niet duidelijk op een terugval ofzo...Als hij stapt/draaft loopt hij gewoon lekker, het is alleen in de galop dat hij veel overspringt en vandaag dus minder voorwaarts was. Het lijkt echt meer van achter uit te komen, maarja, daar is hij ook bevangen geweest..flavlip schreef:Aan het voer kan ik weinig meer veranderen, is gewoon veranderd en positief! Dit is veel droger dan wat hij kreeg. Beweging wil ik dus volhouden, maar hoe? Denken jullie aan een terugval of aan wat anders?
Ik dacht eerst de stijvigheid makkelijker er uit te kunnen rijden (veel voltes en overgangen enz. ipv 'alleen maar lopen'), maar aangezien dit niet helpt ben ik meer van de vrije beweging.
en dit kuil lijkt meer op hooi en ruikt ook anders dan kuil.
, dan meteen L starten).
paars schreef:Duimen dat hij er niks aan overhoudt....
. Dekentje is alweer een dag of wat af hoor, veels te warm nu. Bovendien is het overdag overwegend droog hier, dat is goed geregeld daarboven! De paarden bij ons gaan nu om 19.00 naar binnen.
Ik denk dat hij daardoor moeite had met de galop, meestal merk ik het wel een paar dagen voor de hoefsmid komt, maar er deze keer 'overheen' gekeken, dit omdat ik natuurlijk extra oplettend ben na zijn verhuizing (zeg maar gestresst...
andere stal, ander voer..).
, maar er zijn een hoop mensen die er wél wat in zien en die tevreden zijn over de resultaten. Dat hppp ik ook voor jullie!