Naath86 schreef:Hallo, ik wil me hier ook melden..
Onze shet is eigenlijk al erg lang hoefbevangen. We hebben een natuurlijke bekapper en die bevalt echt super goed. Hij weet precies hoe onze shet behandeld moet worden, maar het is nog steeds niet helemaal over.. Het is ondertussen al anderhalf jaar verder, hoelang heeft het bij jullie geduurd?
Ik begrijp dat ie er altijd heel gevoelig voor zou blijven, maar het kan er toch wel helemaal uitgroeien? Met bekappen zie je nog altijd duidelijk dat er een vochtige hoefrand zit, die er nog maar niet uit wil groeien.
Sinds gister is die ineens weer heel kreupel aan rechtsvoor, hij heeft de hele middag/avond gelegen.. Hij steunt er amper op, maar als ie loopt, loopt ie juist op de voorkant van zijn hoef. Met bevangenheid zou die toch juist op de achterkant moeten lopen, omdat de voorkant gevoelig is.. Hierdoor dacht ik dat er een hoefzweer in zat, dus hoefsmid gebeld maar die kon niet direct komen. Dus DA gebeld en die zegt dat het toch van de bevangenheid komt en dat ik beter met hem naar de kliniek moest komen om foto's te laten maken en kijken hoe het er mee staat.. Ik was nog niet echt overtuigd en wil toch eerst nog met onze eigen hoefsmid overleggen, die kent onze shet toch het beste.. Ga die vanavond eens even bellen.
Wij voeren hem spelt bij, schijnt erg natuurlijk te zijn en zitten veel vitaminen in en is heel natuurlijk, kennen jullie dat? Ik heb wel een pot magnesium staan van Paardnatuurlijk, maar daar was onze hoefsmid niet echt weg van, dus dat heb ik nog niet geprobeerd. Ga nog even het topic wat doorlezen, om te kijken wat jullie allemaal "bijvoeren". Ben ook benieuwd hoe lang het bij jullie allemaal heeft geduurd, ik vind het in ieder geval wel een heel vervelend probleem die hoefbevangenheid..
spelt is gewoon graan...wel een oergraan maar daarom niet minder zetmeel...hoeveel geef je daarvan?
Als je pony IR heeft is het geen wonder dat ze niet geneest als je dat voert....stikvol zetmeel.
Dan kun je beter een supplement geven dagelijks,met vitaminen en mineralen...in een handje lucerne gemengt.