Indy1990 schreef:Hebben meer mensen dit opwippen van de hoef bij hun paard? Is er voor dat opwippen een bepaald beslag? Mijn hoefsmid is er niet zo voor om hem te beslaan, omdat hij sinds zijn cushing 'slechte' hoefjes heeft (veel last van hoefzweren bijv.) Voorheen eigenlijk geen beslag gehad, alleen voor buitenwedstrijden, en nooit hoefproblemen.
Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee
die van mij heeft ook een paar dagen met haar rechtervoorvoet iets opwippend gelopen, ze landde eerst op haar hiel en zette daarna pas de rest van haar voet neer, toen gingen bij mij wel alle alarmbellen rinkelen en heb ik de DA gebeld.
verder was er niet veel aan haar te zien namenlijk behalve dat ze wat sloom was en een beetje traanogen had.
het was toch wel een aankondiging van HB maar ik heb de stille hoop dat ik er snel genoeg bij ben geweest.
bij mijn paard is het hoefbeslag verlegd (normaal beslag) en zijn de hielen iets verlaagd (om de druk van de voorkant weg te nemen , het opwippen is nu ook weg, ze loopt weer normaal op zachte en harde grond, ze is niet meer sloom en de traanogen zijn verdwenen.
dinsdag aanstaande gaan we controle foto's maken of er iets veranderd is aan haar hoefbenen.
volgens mij is er wel speciaal beslag voor maar dan moet je echt bij een hoefsmid wezen met ervaring met HB paarden, ik ben de meest exotische ijzers tegen gekomen op internet maar het meeste succes hebben ze volgens mij met heartbar, breakover en banaan ijzers.
google daar maar eens op