[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:29

Rob van Nassau en zijn broer anton (hoofcare) staan erg goed aangeschreven als het om hoefbevangenheid gaat, zij zijn verbonden aan de visdonk kliniek in Roosendaal. Zelf ga ik ook met mijn shet daarheen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:36

ooh zo oke, nu snap ik er meer van. Hoop ook op goed nieuws voor dr :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:33

ben ook wel erg benieuwd naar nieuws over image...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:09

Jullie net ook geshaked? Hier schudde we op de bank, aardbeving hihi.
Mn vriend en ik keken elkaar aan van huhhh word ik gek?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:04

Ik was de pony's aan het voeren, maar heb niets gevoeld.
Op zich vreemd, want zo ver zitten wij hier ook niet van Nijmegen vandaan.
Ook de paardjes reageerden niet vreemd eigenlijk, dus ik denk dat hier dus toch niets te voelen was dan.
Nog geen nieuws van Janouk over Image ?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:12

*komt ook even kijken, maar duimt weer "rustig" verder...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:28

hmm nu ook nog geen berichtje....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:40

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Al het duimen en de positieve energie hebben gewerkt. Gisteren een emotionele rollercoaster.
Wij zijn gisteren vertrokken van huis om 12.30 uur en reden rond 21.00 u terug het erf op, met gelukkig achterin .................tatatatatata Image. *\o/*

Verslag (mijn verhaal, niet gehinderd door enige vorm van medische of hoevenkennis)
Na een hele slechte onrustige nacht hadden mijn man en ik besloten, dat als de foto's negatief waren (sincker) dan zouden we Image laten gaan en niet meer mee nemen naar huis. Ik had thuis al uitgebreid afscheid genomen en al een vriendje geregeld voor Janouk.
Jullie kennen dat vast wel: er hangt altijd een zwaard van Damocles boven Image haar hoofd. Als ze weer hoefbevangen raakt, dan is het voorbij. En als ze dan zo slecht loopt, dan is er nog maar 1 conclusie mogelijk.

S morgens belastte Image al haar 4 benen en dat maakte dat ik minder opzag tegen de trailerreis. Ze liep redelijk gemakkelijk de wagen op.
Alleen zou Image Image niet zijn, als ze een stuk beter 2 uur later de wagen weer afstapt. Wat er in de trailer is gebeurd? Ik weet het echt niet. Maar ze liep, wel gevoelig en onregelmatig, maar zeker niet meer stokkreupel. (ze blijft mij en iedereen telkens weer verbazen)

Maarten heeft haar eerst helemaal nagekeken: eerste conclusie; zeker niet hoefbevangen zoals de diagnose van woensdag, maar wel heel gevoelig op de zolen en vooral rechtsvoor, pulsatie rechtsvoor was het sterkst. Geen aanwijzingen op uiterlijk gebaseerd om Cushing of iets dergelijks te vermoeden.

Daarna heeft Rob haar ijzers verwijderd en ook zijn conclusie was: zeker niet hoefbevangen, maar heel gevoelig op de zool, zool is behoorlijk dun. Rob kan Image haar voeten wel dromen.
Marc heeft foto's gemaakt van links voor en rechts voor en haar nagekeken. De foto's kwamen overeen met Rob zijn gedachten. Geen sincker, niet verder gekanteld. Conform de foto uit 2010, alleen de wand was nu beter.

Diagnose was inderdaad Image is niet hoefbevangen *\o/* Waarschijnlijk heeft ze bij het omrollen met haar benen vastgelegen?/tegen de wand gerold. Resultaat dik achterbeen rechts, links achter flink pijn, heeft ze voor overbelast en die hoeven waren door de dunne zool al moe/(over)gevoelig. Alles bijelkaar heeft waarschijnlijk tot dit beeld geleid.

Alle drie vonden ze het zeker de moeite waard en zagen geen enkele reden Image te laten gaan; dus Image staat nu rondom op ijzers, met voor pads om de zolen niet meer te laten dragen. Rob heeft er een mooi kunstwerk van gemaakt.

Na een hele lange dag, van hele diepe dalen en gelukkig weer de weg naar boven, zijn we een aantal eurootjes lichter, maar met een volle trailer gelukkig naar huis vertrokken tegen 19.00 u.
De terugreis verliep snel, zonder files en rond 21.00 u reden wij het erf op.

Image was blij thuis te zijn en kwam met een rotvaart de trailer uitzeilen (mafkees, normaal krijgt ze straf, maar nu kon het me niets schelen: hoezo lekker consequent <<) ).
Daarna Janouk verzorgd, de boxen uitgemest, schapen, honden, kippen verzorgd en toen zelf gegeten.
Ik wilde nog even op de computer jullie op de hoogte brengen, maar ik ben na het eten meteen op de bank in slaap gevallen van alle spanningen/emoties, etc. Maar dat vergeven jullie me vast wel.

Image is net naar buiten gelopen; eerste passen heel voorzichtig, maar daarna flink doorstappend. Dus afwachten hoe het zich nu ontwikkelt nu haar zolen voor niet meer hoeven te dragen.
Wordt vervolgd.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:43

wat geweldig! we hebben allemaal vol spanning afgewacht.
hihi portonmonee leeg maar volle trailer, dat is het belangrijkste toch :D

superr!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:44

Wat een goed nieuws :D

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:51

pffffff......gelukkig!!!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:17

Helemaal geweldig *\o/*

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:18

*\o/* Weinig tijd, maar wel even gekeken naar een bericht, en gelukkig goed nieuws *\o/*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:19

hier ook even een zucht van verlichting.... *\o/*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:29

Wat een super nieuws :).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:32

*\o/* Wat een opluchting ... het viel dus gelukkig heel erg mee.
Nou geniet maar lekker vandaag van je paardjes en probeer even bij te komen.
Is niet niets wat je de afgelopen dagen hebt doorstaan :(:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 08:40

_/-\o_ Oeffff.... er valt een steen van m'n hart...(ben verre van religieus maar stuur nu een dankbriefje naar boven!!)

Heeft ze nu rondom de break-overs? En ook rondom zooltjes? Dat ze bij de kliniek beter liep verbaast me niet - ik denk dat de paarden door de trailer-rit zo'n adrenalinestoot krijgen dat ze de pijn niet meer zo voelen. Pauli had destijds precies hetzelfde.

Oh! ik ben blij voor je!!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:41

Wat een fijn nieuws en een opluchting zeg!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:27

Jannepauli schreef:
_/-\o_ Oeffff.... er valt een steen van m'n hart...(ben verre van religieus maar stuur nu een dankbriefje naar boven!!)

Heeft ze nu rondom de break-overs? En ook rondom zooltjes? Dat ze bij de kliniek beter liep verbaast me niet - ik denk dat de paarden door de trailer-rit zo'n adrenalinestoot krijgen dat ze de pijn niet meer zo voelen. Pauli had destijds precies hetzelfde.

Oh! ik ben blij voor je!!

Er zijn van mij heel wat bedankjes naar boven gegaan :o Jullie allemaal ontzettend bedankt voor het meeleven/duimen/bidden/hopen, etc.

Ik denk ook dat de adrenaline veel heeft gedaan voor haar. Ze kwam de trailer uit, keek rond en je zag haar denken: "nee he, niet hier weer. Daar was ik 2007 toch ook". (al ben ik blij, dat ze niet echt kan zeggen wat ze denkt :o en ik het zelf kan invullen).
Ze liep wel onmiddellijk naar de plek van Rob, blijkbaar wist ze meteen waar ze zijn moest.

Ze heeft alleen voor packs met 2 steunbalken per ijzer. Achter staat ze op alleen op breakover ijzers.
Laatst bijgewerkt door janouk op 09-09-11 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:30

Janouk van een goed nieuws!

*ben een stille mee lezer hier :o *

(mijn pony is deze zomer HB geraakt en was opzoek naar informatie en die heb ik veel hier vandaan gehaald maar had de energie niet om te reageren, maar dit moest ik toch even kwijt ;) )

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:36

Wat een opluchting, wat voor zooltjes precies? Hoofpack?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:12

Wat goed !!!!!! gefeliciteerd mar weer.... ik roep altijd dat mijn paard véél meer levens heeft dan een kat...jouw paard dus ook !!!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:13

Ik heb nog een emmer yea-sacc staan, nado lust het niet. Wie kan ik er blij mee maken tegen verzendkosten ? Ik vind het zo zonde om het weg te gooien.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:31

Mijn Whitney begint wat schraal te worden. Maar durf haar slecht wat bij te voeren.
Wat kan ik het best bij voeren?
Ik heb Equifyt base standaard staan voor al mijn pony's. Daarbij de breed voor mijn zogende merries, en de sport voor de pony's die moeten presteren. Voor de keuring had ik de subli omega 369 er bij gehaald voor de pony's die wat meer mochten hebben.
Is die Subli wat voor Whitney?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:21

Zou maismeel kwaad kunnen ? Geen flauw idee wat erin zit hoor, misschien zeg ik iets heel stoms, maar daar worden ze wel dikker van...??