Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
romeorowan schreef:Dat is mij ook nog steeds niet helemaal (of helemaal niet) duidelijk.
Onder invloed van zonlicht wordt fructaan aangemaakt. Zakt het fructaan gehalte dan direct als de zon weg is?
lolclub schreef:nou Geerke inderdaad.... het is een heel gedoe.
en ook hier een (over) bezorgd typje, wat inmiddels hele nachten heeft doorgebracht achter de PC om kennis te vergaren.
ik probeer ook alleen voor mezelf een beeld te krijgen (omdat ik de keus heb tussen schaduw en zon) wat in deze situatie de beste oplossing zou zijn.
tjee wat is het al warm bij jou in Frankrijk, waar woon je precies ?
lolclub schreef:ze noemen dit in vaktermen low grade laminitis en dat houd in dat ze wel overreageerd op suiker maar er (nog) niet echt hoefbevangen ervan raakt.
gelukkig is ze doordat ik haar direct suikerloos ben gaan voeren snel opgeknapt en mag ze alles nu weer doen maar ik blijf een beetje met de vraag zitten wanneer het nu het veiligst voor haar is om het gras weer te introduceren.
lolclub schreef:Isapaardje,
zou het dan ook betekenen dat het stuk wat s'middags in de schaduw komt te liggen (vanaf 13 uur ongeveer trekt de schaduw over het stuk) aan het eind van de middag ook fructaanlaag zou zijn ?
Jannepauli schreef:. Moet ik meer geduld hebben? Ik heb het kleine eetgaatje al wat groter gemaakt maar erg enthousiast om 't weer te proberen ben ik niet.
fancylover schreef:Met Marco gaat het helemaal niet goed!
gister avond heerlijk in de wei geoefend, hij liep heerlijk en geen pas onregelmatig. Kom ik vanochtend om half 6 de stal in en daar staat hij heel zielig op 3 voetjes.
Hij belast rechts nagenoeg niet dus we denken dat hij een zweer heeft. ook een flinke digitalepols en links heel zwak (maar dat heeft hij altijd al gehad)
Meteen de hoefsmid gebelt en we kunnen morgen om 12 uur op de kliniek terecht. Heel spannend want door zijn bolle zool kun je er niet zomaar in gaan snijden. Het kan zomaar dat de zweer op een verkeerde plek zit (bij het hoefbeen) dat we er vrij weinig aan kunnen doen.
(zie alweer de ergste dingen voorbij komen)
duimen jullie mee dat het meevalt?
morgen horen jullie meer.
Jannepauli schreef:Moet ik meer geduld hebben? Ik heb het kleine eetgaatje al wat groter gemaakt maar erg enthousiast om 't weer te proberen ben ik niet.
fancylover schreef:gister zelfs een wedstrijdje gereden met als resultaat 180 en 191 punten.