Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aline4 schreef:Ze krijgt al onbeperkt hooi. Geen idee van wat voor soort gras het is. Het moet dus iets naast het hooi zijn. Een vervelend probleem want ze krijgt in de winter naast het hooi normaal vrij veel krachtvoer om haar op gewicht te houden. Ik zie dus nu voor het eerst in mijn leven wat dat betreft niet uit naar de winter, terwijl ik altijd wel van de winter hou.
Btw, mijn pony (welsh A van 16 jaar oud) staat in pension, dus ik heb het niet allemaal helemaal 100% voor het kiezen, al is het wel echt een fijn pension.
Brainless schreef:Yes, de hoefsmid is vandaag weer geweest, en de witte lijn is weer smaller geworden (= nu bijna de normale breedte)..!!
Volgende week de eperpaarden4daagse en mijn DA (die toevallig even kwam kijken) raadt mij aan om haar met een graasmasker te zetten (normaal staat ze op steen/zand met hooi), zodat ze daar wel op (een klein stukje met kort gras) wei kan.
Yes ik ben zo blij!!!
barbar schreef:ik kom me hier ook even melden.
ik ben er nu sints een paar dagen achter dat mijn paardje licht hoefbevangen is in een beginstadium.
hij krijgt nu metacam, traquigel en ascam geloof ik dat het heet.
ik moet de metacam 5 dagen geven, en die andere 2 10 dagen.
het lijkt al weer een stuk beter met lester te gaan, maar dat is natuurlijk logies met al die medicijnen.
ik moet morgenochtend de DA bellen met hoe het gaat.
maar nou is de vraag aan jullie, hoe daarna verder?
als hij weer de wei op mag, hoe voorzichtig moet ik dat opbouwen?
moet ik naar een meuslie met een zo laag mogenlijk suikergehalte? hij krijgt nu coolmix van havens, maar nu hoorde ik dat is de naturemix van pavo minder suiker zit, of anders wat raden jullie me aan?
ik heb de beginpost doorgelezen maar angezien ik disleties ben neem ik hier maar weinig van op omdat het vooral zoveel tekst is.
barbar schreef:bedankt jesito, hier staan de paarden in grote groepen op de wei, de wei is nu aardig kaal en het volgende weiland waar ze op gaan word eerst gemaaid.
als lester straks weer een paar uurtjes op het land mag heeft de staleigenaar ook een stukje land speciaal voor gebleseerde paarden, hier staat heel weinig gras.
de DA had het er over dat er op dit moment heel veel paarden zijn die bevangen zijn, hij vertelde dat hij in 2 dagen al 8 paarden had behandeld.
hij vertelde ook dat het bij lester zo minimaal was dat het helemaal weer goed komt.
ik moet als de medicijnen op zijn nog een keer bellen om te overleggen of het evt nog een paar dagen verlengt moet worden.
bolletje schreef:meid wacht echt niet te lang ik heb ook steeds naar smid en veeartsen geluisterd, paaard was licht hoefbevangen, zijden ze, wat aangekeken en op pijnstillers. Heb tot mijn spijt uiteindelijk veel ste laat besloten naar de kliniek te gaan in utrecht, kreeg daar iets heel anders te horen, paard was zwaar hoefbevangen, hoefbeen was al bijna door zool heen, mijn ponny liep nog en stond recht op hing amper. Ze zijden dat we er te lang mee hadden gewacht, een maand daarvoor had ik ook fotos aan huis laten maken en toen was het nog licht hoefbevangen. Ik heb helaas mijn ponny in moeten laten slapen, wil je niet bang maken, maar specalisten zijn beter dan iemand die gist, dierenartsten en smeden kunnen enkeld gissen hoe ver het is. Wees alsjeblieft op tijd met actie ondernemen, voor je het weet kan het te laat zijn.