capopjekop schreef:Maar die 125 was alleen van het monster nemen of zat de analyse bij dat bedrag in?
Inclusief analyse.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wuswa schreef:De eerste vraag die bij mij opkomt: hoe liep je paard voor de tocht van 2 uur?
Wanneer is hij precies bekapt (ergens in augustus....)?
Voer geen hooi/kuil gewonnen in mei van dit jaar! Voer ipv brok Safe and Sound. Of niets en alleen F4F.
Tenslotte: als je paard echt HB is (en dat lijkt er op obv je omschrijving) dan zal je altijd erg moeten uitkijken met voer (m.n. gras)
paars schreef:Hoi Anks....(ingewikkelde naaaaaam!) , heb je verhaal gelezen. Het kan al met al een optelsom zijn. We hebben veel gehoord dat er dit voorjaar veel suikers in het gras zaten. Veel suikers eten en ontstekingen zijn vaak geen fijne combinatie. Hij heeft veel pijn gehad, stress gehad en een operatie. Wat is de reden dat je veel op het harde bent gaan lopen (krijg de indruk dat je dat bewust hebt gedaan)? Was dat bedoeld om de gevoeligheid "eruit" te lopen door het vaker te doen? De lange wandeling kan de druppel zijn geweest die de emmer heeft doen overlopen. Het is voor een paard met gevoelige zolen niet fijn om op het harde te lopen.
Wat voor "brok" voer je? Halve kilo klinkt veel voor een paard die nu niets kan doen. Je voert hooi en kuil, wat voor kuil is dat en hoeveel krijgt hij ervan? Kerabol ken ik helemaal niet, even gegoogled, er zit suiker en zoetstof in, wees bij acute HB altijd voorzichtig met de suikers (ook in je hooi, je kan het 30 min. weken). Sterkte, dit is geen fijne zomer voor jullie geweest en dat dit er nog even achteraan....
Dennis schreef:Zijn voorgeschiedenis zal ongetwijfeld zijn weerstand geen goed gedaan hebben. Ik denk ook dat overbelasting hier de boosdoener is, zeker als er niets anders veranderd is. Ik zou nu ook voorzichtig zijn met kuil en brok. (Graszaad)hooi is beter.
SpikyBlue schreef:Iemand had het een tijd terug over een symposium in ?Utrecht? voor het oudere paard, waarbij ook Cushing aan bod komt. Kan er niets over op de site vinden, misschien weet iemand nog wat dat was?
ancksunamun schreef:Denken jullie ook dat de oorzaak de te dunne zolen icm de buitenrit zijn geweest? Of kan er iets met zijn weerstand aan de hand zijn? Of kunnen de wisselingen van gras/hooi/voer van de afgelopen maanden een rol hebben gespeeld? En als het alleen de te dunne zolen en de buitenrit zijn geweest, betekent dat dan dat we in de toekomst niet bang hoeven te zijn voor teveel gras/voer?