Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:59

Voor een 1e bekapbeurt is dit al een hele verbetering. Niet te lang wachten met de 2e anders kom je niet aan verbetering toe.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:04

Hele verbetering !!
Dat zwarte niet te druk om maken, als de hoef straks beter gaat doorbloeden gaat dat wel eruit groeien.
Kan soort schimmeltje zijn wat in de witte lijn beland is door het nagelen.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:23

We wachten inderdaad niet lang, 15 september komt ze weer langs. Ze vertelde ook dat de ene hoef heel snel veranderd en dat het bij de andere hoef heel langzaam gaat. 15 september gaat ze kijken wat ze dan kan doen, kan er nog niets gedaan worden doet ze ook niets. Ik ben ook echt enorm tevreden! Mijn paard reageerde ook heel goed op haar. M'n andere smid moet hij altijd hebben :+.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:05

Heel fijn! Ben benieuwd hoe het verloopt, ook als je uiteindelijk besluit iets anders te doen.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:54

Weet iemand wat dit is/hoe dit komt (dat de zool omhoog lijkt te komen)?
Maandag komt de hoefsmid.

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:14

Mijn paard haar nieuwe hoefjes zonder ijzer, niks bijzonders

Voor
Afbeelding
Achter
Afbeelding

Wat zijn eigenlijk die zwarte stippen in de sokken? Bij voor benen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:49

@flavlip: mijn smid zegt dat dat komt omdat ze bij de teen wat gevoelig is en daarom een extra dikke rand kweekt.
Nu heeft mijn merrie een erg vlakke zool en snel een te dikke straalpunt, dus die hoef 'zoekt' meer hoogte, dat is bij de jouwe niet het geval.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:57

flavlip schreef:
Weet iemand wat dit is/hoe dit komt (dat de zool omhoog lijkt te komen)?
Maandag komt de hoefsmid.

[ Afbeelding ]

Kan het niet goed beoordelen. Maar mijn haf had soms wat vuiligheid in de witte lijn en dan werd de zool naar binnen (en omhoog) gedrukt.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 08:41

Dankje dubbeldun en Maartje! Dat klinkt best logisch (en gelukkig onschuldig). M'n pony is hoefbevangen geweest en heeft een vrij dunne zool en een zwakke witte lijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:32

@vlaflip; mijn oudje is ook een HB'er, dus misschien hoort dat beeld van die dikke rand daar wel bij.

Zyffah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:49

Kan iemand me een goede bekapper aanraden omgeving Hellevoetsluis? Huidige laat al een tijdje niks van zich horen..

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:51

Jan Heslenfeld (maar die bekapt door persoonlijke omstandigheden even iets minder geloof ik, maar is echt een goede). Saskia Versluis, Paula Struik...

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:52

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de achterste hoeven van mijn volbloed. Zou een mustangrol hem helpen? Kan ik dit zelf met een radius rasp oplossen, zonder ervaring?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 03:02

Volgens mij zijn de hoeven al afgerond. Ik zie ook geen te lange tenen. Ik moet wel zeggen dat ik dit geen goede foto's vind.. Dus lastig te beoordelen.
Ik denk dat je het meer vraagt om het raffel werk/splijten aan de hoeven af te vijlen?
Is dit het paard wat in Frankrijk of zo staat? Dus andere ondergrond dan in nl?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:03

ik heb een vraagje, mijn merrie heeft 4 witte voetjes, echter aan beide achtervoetjes aan de buitenkant heeft zijn een blauwe/paarse plek. Identiek op dezelfde plek. in het begin dacht ik aan een kneuzing, echter het blijft zo en ik vind het typisch dat het aan 2 kanten is. ik heb het aan 2 smeden gevraagd en de veearts, zij zeggen dat ik me niet druk moet maken, echter normaal lijkt het mij niet. ik zal eens kijken of ik het op foto kan krijgen. iemand enig idee hoe dit komt?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:10

No_No schreef:
Volgens mij zijn de hoeven al afgerond. Ik zie ook geen te lange tenen. Ik moet wel zeggen dat ik dit geen goede foto's vind.. Dus lastig te beoordelen.
Ik denk dat je het meer vraagt om het raffel werk/splijten aan de hoeven af te vijlen?
Is dit het paard wat in Frankrijk of zo staat? Dus andere ondergrond dan in nl?

Ja, ik dacht dat het helpt om de barsten te verminderen en zodat er niet veel nieuwe bijkomen. Hij heeft erg zachte hoefkwaliteit maar door allerlei veranderingen is het bovenste deel van zijn hoef wel al sterker. Alleeb onderaan is het nog zacht(er) en dus kwetsbaar.

Wij wonen op eiland van Man, tussen Engeland en Ierland in. Moet twee keer per dag over dit pad. Voorhoeven hebben hoefschoenen aan.

Afbeelding

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:10

Mijn paard is nu voor de 5e x natuurlijk bekapt. Hiervoor liep hij ook blootvoets maar werd door traditionele hoefsmit bekapt. Deze liet hem vrij lang met scheuren tot gevolg. Nu is hij vorige week bekapt en de bekapper heeft hem wat platter gezet. Zn hoef was een beetje in een eendebekje?? Gaan groeien en dat wilde hij de komende tijd corrigeren. Nu liep hij na een paar dagen kreupel. Volgens de DA was dit waarsxhijnlijk een zoolkneuzing. De DA vond hem veel te kort bekapt, hij liep nu op zn zool enz.
Volgens hem hoorde dit niet en zag hij hier alleen maar ellende door. Moest denken aan ijzers. Ik heb er echt geen verstand van en zie ook niet of hij goed bekapt is of niet. Kunnen jullie kijken? Dit is even van 1 hoef. Zn kreupele been. Telefoon was leeg...
Afbeelding

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:11

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:14

Tieme misschien toch wat te rigoreus geweest. Andere optie os dat de straal wellicht wat uitsteekt?

Is hij echt kreupel op alle ondergronden trouwens? Mijn haf loopt gvoelig op het harde. Mijn shet niet. Maar de shet loopt voor de wagen en komt veel op het harde en zn hoeven zijn het gewend (eelt gekweekt als t ware) de haf is onbeleerd loopt zelden op het harde.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:47

Lijkt alsof dr straal uitsteekt maar de zoool ook. En je lijkt iets rood te zien. Maar foto is niet heel duidelijk.
Foto vanaf boven en vanaf achteren ja duidelijker

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:23

Afbeelding
Foto van 9/4.

Afbeelding
Afgelopen weekend voor het bijwerken.

Ik vind het mooi om te zien hoe de straal zich heeft hersteld en de steunsels minder naar buiten toe staan. Wou ik even delen :)

Edits: Foto aangepast en aangezien ik meer zie hoe meer ik vergelijk: De vorm van de hoef lijkt ook gewijzigd (kortere teen).

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:43

Bedankt voor het delen. Ik zit met een paard met slechte voorhoeven, we zijn ermee bezig maar nog steeds kreupel in draf. Het is 'fijn' om dan te zien dat het echt maanden kan duren voor een hoef er weer een beetje fatsoenlijk uitziet. Geeft me weer een beetje hoop :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:46

Tieme: Lijkt op de foto net alsof de halve wand is weg bekapt en het paard alleen op zool en stralen loopt. Zou er geen ijzer onder slaan (gaat ook lastig als hij idd zo kort is bekapt) maar wel opzoek naar een andere smid/2nd opinion.. Wat meer/duidelijkere foto's zou goed zijn.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:49

@ vanspeijk: Graag gedaan ;)
Ik stond er ook van te kijken, pas toen ik de foto’s naast elkaar begon te leggen, zag ik verschil. Het gaat met kleine stapjes, hoop dat jij over een poos ook zo terug kan kijken :)
Heb je toevallig foto’s?

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 23:02

Ik heb wel oude, maar de meest recente zijn van slechte kwaliteit. Als ik betere foto's gemaakt heb zal ik ze wel eens plaatsen :j