Hoe goed kun je zelf bekappen na een dagcursus?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: Hoe goed kun je zelf bekappen na een dagcursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:32

suleilitha schreef:
Ik heb het uit de eerste hand, hoor Opala, al gebruik ik het woord Strasser misschien wat ongelukkig. Het gaat niet alleen om het repareren van Strasserpatienten maar ook aan paarden die ten prooi zijn gevallen aan andere manieren van doehetzelven.

Ja zo komen de verhalen in de wereld.
Je bedoelt dus een paar paarden die bekapt zijn volgens de Strasser-methode en heel veel paarden die bekapt zijn via de DHZ-methode.
Dan kunnen we hierbij concluderen dat de DHZ-methode niet deugt.
Kan ik mij wel in vinden ... wanneer je blijft blaten dat het niet zal werken, zal het ook niet werken.
Waar een wil is, is een weg, dat is werkelijk met alles zo in het leven.
Wanneer je aan de kant blijft staan met je armen over elkaar heen geslagen, zul je nooit een bijdrage kunnen leveren aan de totale hoefverzorging van je paard. Dan zul je ook altijd derden ervoor moeten inschakelen.
Prima, je eigen keuze, welke ik respecteer.

Op mijn beurt maakt het mij geen fluit uit wat iemand ervan vindt wat ik mijn paard zgn. aandoe, na een eendagscursus.
Ik maak op dat gebied nog steeds zelf uit wat ik doe, dat blijft ieders eigen verantwoordelijkheid.

Dit soort topics ontstaat uit het willen delen van je enthousiasme met anderen, kun je beter niet doen.

Arabesk ik bewonder je, meer nog na het plaatsen van dit topic. Het toont dat je niet gehaaid bent, door eerst te bedenken welke consequenties het plaatsen zou kunnen hebben. Je bent een mens met hart voor het paard. Dit is sterker gebleken dan het feit dat je hiermee je kwetsbaarheid op spel kon zetten. Kwetsbaar ben je op Bokt snel, tegenover een individu staan er altijd megaveel betweters. Maar de eerste betweter met een eigen cursus, zie ik niet zo direct verschijnen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:34

Kymalin schreef:
Zijn daar statistische gegevens over bekend dan????

Ik zeg al eerder `volgens mij` anders had ik je wel een tabel getoond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:37

DHZ methode, weet je waar dat voor staat, mevrouw Opala?
En hoezo is Arabesk niet gehaaid? Reken eens uit wat ze durven te vragen voor een bekapbeurtje, 30 euries maar liefst. En dan nog de bakken lesgeld die er binnen komen terwijl ze zelf niet eens gecertificeerd zijn om les te geven, nee dan ben je absoluut niet gehaaid, dan heb je last van het syndroom van GOG. (geil op geld)
Mensen kunnen nog één herhalingscursusje volgen mocht dat nodig zijn en verder is er over enige nazorg totaal niks te vinden.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:37

janderegelaa schreef:
Probeer je nu net als Arno door schreeuwen je gelijk te krijgen? Feit dat je niet eens de foto's van de hoeven van je eigen paard durft te plaatsen zegt genoeg lijkt me. Als iets dan al scheef is en toch goed kan functioneren komt dit in jouw geval niet door professionaliteit maar valt in de categorie "zelfs een blinde eekhoorn vindt wel eens een nootje".

Overigens is "goed functioneren" een heel rekbaar begrip en het ligt maar net aan jouw referentiekader hoe goed "goed" eigenlijk is.

Blind of met een bord voor de kop, rekbaar goed bekappen zal ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:38

detour schreef:
Natuurlijk bekappen
Wat zijn dat voor naieve grappen?
Natural in NL is natuurlijk quatsch
Hoeveel paarden zijn nu er in de rats?
Strasser zegt me echt geen fluit
Maar leg me de zin van NB nu eens uit?
Hoe veel ik hier ook lezen mag
Voor NB heb ik geen ontzag
Er zijn vast paarden die het trekken
Maar ik ken er die serieus verrekken
Door verkeerde standen en gedoe
Zijn die dieren aan ECHTE smeden toe!
Dus geen doe-het-zelvers met misplaatste idealen
'k Zou als paard dus echt flink balen
Want hey- welke natuurlijke bodem hebben wij dan?
Dat een paard zo maar zonder verzenen lopen kan..

Schiet mij maar lek, ben geen techneut
Maar vind het weinig wol en veel geleut. Bloos

Op dat de dieren het toch mogen leren
Natural te lopen op land wat wij al eeuwen cultiveren!
Ode aan onze flexibele lieve viervoeters. Ach gut

Mooi verwoord.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:39

suleilitha schreef:
***Suleilitha gooit achteloos nog wat voer om over na te denken neer***

Wie kan verklaren dat het veelal mensen zijn die pas op latere leeftijd met paarden beginnen, die beginnen met DHZ-bekappen?
Wie kan verklaren dat er geen sportruiter is die zelf met kapmes en vijl aan het doehetzelven gaat (nou ja, ik ken er twee en die zijn beide tevens rijksgediplomeerd hoefsmid)
Wie kan verklaren dat oudere mensen, die hun hele leven tussen de paarden zitten, het nog steeds helemaal van de gekke vinden dat je tegenwoordig na het volgen van een cursusje van een dag, het lezen van een boekie en het kijken van een DVDtje vogelvrij bent om zelf met je paard aan het manicuren te slaan??? (dit zijn de mannen die uit families komen die al generaties lang paarden hebben gehouden en niet weten hoe een DVD=speler werkt, laat staan dat ze weten wat het is en hooguit voor noodgevallen een nietenkapper en een vijl hadden liggen)

Kun jij mij voorzien van de antwoorden op mijn gestelde vragen, Oplala?

opala

suleilitha schreef:
En hoezo is Arabesk niet gehaaid? Reken eens uit wat ze durven te vragen voor een bekapbeurtje, 30 euries maar liefst. En dan nog de bakken lesgeld die er binnen komen terwijl ze zelf niet eens gecertificeerd zijn om les te geven, nee dan ben je absoluut niet gehaaid, dan heb je last van het syndroom van GOG. (geil op geld)
Mensen kunnen nog één herhalingscursusje volgen mocht dat nodig zijn en verder is er over enige nazorg totaal niks te vinden.

Het draait niet allemaal om het geld, maar sommigen mensen snappen dat gewoon niet, daar moet je een bepaald soort mens voor zijn Sigaar

Kymalin

detour schreef:
Natuurlijk bekappen
Wat zijn dat voor naieve grappen?
Natural in NL is natuurlijk quatsch
Hoeveel paarden zijn nu er in de rats?
Strasser zegt me echt geen fluit
Maar leg me de zin van NB nu eens uit?
Hoe veel ik hier ook lezen mag
Voor NB heb ik geen ontzag
Er zijn vast paarden die het trekken
Maar ik ken er die serieus verrekken
Door verkeerde standen en gedoe
Zijn die dieren aan ECHTE smeden toe!
Dus geen doe-het-zelvers met misplaatste idealen
'k Zou als paard dus echt flink balen
Want hey- welke natuurlijke bodem hebben wij dan?
Dat een paard zo maar zonder verzenen lopen kan..

Schiet mij maar lek, ben geen techneut
Maar vind het weinig wol en veel geleut. Bloos

Op dat de dieren het toch mogen leren
Natural te lopen op land wat wij al eeuwen cultiveren!
Ode aan onze flexibele lieve viervoeters. Ach gut

ROFL /misschien een idee om deze creatieve uitspatting Haha! naar het forum van PN te sturen? Ben je vast direct heeeeel populair!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

opala schreef:
Arabesk ik bewonder je, meer nog na het plaatsen van dit topic. Het toont dat je niet gehaaid bent, door eerst te bedenken welke consequenties het plaatsen zou kunnen hebben. Je bent een mens met hart voor het paard. Dit is sterker gebleken dan het feit dat je hiermee je kwetsbaarheid op spel kon zetten. Kwetsbaar ben je op Bokt snel, tegenover een individu staan er altijd megaveel betweters. Maar de eerste betweter met een eigen cursus, zie ik niet zo direct verschijnen.

In dit geval is de uitspraak "schoenmaker, blijf bij je leest" van betere toepassing. In haar rol van chemicus en bodemonderzoek kan Arabesk meer voor de paardenwereld betekenen dan met het prutsen aan hoeven. Als je het gedrag van Arno & Arabesk zou moeten benoemen in de psychiatrie zou "grootheidswaanzin" hier zeker niet misstaan. De medestanders ( of volgelingen ) van dit soort mensen zou je ook sekteleden kunnen noemen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:40

suleilitha schreef:
Kun jij mij voorzien van de antwoorden op mijn gestelde vragen, Oplala?

Ik ga niet spreken als zijnde vertegenwoordiger van een groep mensen. Ik kan alleen voor mijzelf spreken.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:42

janderegelaa schreef:
In dit geval is de uitspraak "schoenmaker, blijf bij je leest" van betere toepassing. In haar rol van chemicus en bodemonderzoek kan Arabesk meer voor de paardenwereld betekenen dan met het prutsen aan hoeven. Als je het gedrag van Arno & Arabesk zou moeten benoemen in de psychiatrie zou "grootheidswaanzin" hier zeker niet misstaan. De medestanders ( of volgelingen ) van dit soort mensen zou je ook sekteleden kunnen noemen.

Janderegelaa Ach gut ik proef wat van jalouzie, kan er niets anders van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:42

Het was ook een rechtstreekse vraag aan jou en spreken voor een hele groep doe je de hele tijd al, dus daar hoef je voor mijn part niet van af te wijken maar ik ben gewoon brandend nieuwsgierig naar je antwoorden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:43

suleilitha schreef:

Haha!

Mmmm.. Ze brengt me wel op ideeen met dat syndroom. Knipoog

Ken er nog eentje, ze heeft zelf theorien ontwikkeld op NH en past NB ook toe. Eentje werd ernatural ingereden, kwam natural graatmager terug, onder de wormen, werd natural niet ontwormd en had regenschurft. Verder was het natural schrikkerig, had het weinig "ruggegraat"en vond hem gewoon zielig..
Zij verdient geld met dergelijke cursussen. Ik ga haar naam neit ten grabbel gooien maar vind dit erg triest. Ook dit dier loopt op hakken, maar dan achterstevoren. Verdrietig daarom vind ik het van belang dat men NN blijft, (natural nuchter) en niet zo maar zijn paard naar de eerste de beste horsewhisperer vol nieuwe zelfbedachte theorien brengt.

Het dier is nl het N haasje. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door detour op 07-07-08 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:44

Allemaal NB/gefrustreerde mensen op een rij, ik voel mij er WEL bij Clown

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:44

suleilitha schreef:
Het was ook een rechtstreekse vraag aan jou en spreken voor een hele groep doe je de hele tijd al, dus daar hoef je voor mijn part niet van af te wijken maar ik ben gewoon brandend nieuwsgierig naar je antwoorden.

Dan hou ik nu maar even mijn mening voor mij Clown

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:45

opala schreef:
wanneer je blijft blaten dat het niet zal werken, zal het ook niet werken.

Even omdraaien; dus als ik maar hard genoeg roep dat ik het kan dan is dat zo? Ehm... Weten waar je grenzen liggen en jezelf (algemeen bedoeld dus niet jou persoonlijk) overschatten vind ik toch wel een gezondere houding plus een houding waarin je nog wat kunt leren.

opala schreef:
Arabesk ik bewonder je, meer nog na het plaatsen van dit topic. Het toont dat je niet gehaaid bent, door eerst te bedenken welke consequenties het plaatsen zou kunnen hebben. Je bent een mens met hart voor het paard. Dit is sterker gebleken dan het feit dat je hiermee je kwetsbaarheid op spel kon zetten.

Jee, het lijkt wel een liefdesverklaring!!! Weet Arno8 hier wel vanaf???? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:46

Hoort zeker bij jullie geloof?? A&A weten ook precies hoe ze onder vragen uit moeten komen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:47

detour schreef:
Haha!

Mmmm.. Ze brengt me wel op ideeen met dat syndroom. Knipoog

Ken er nog eentje, ze heeft zelf theorien ontwikkeld op NH en past NB ook toe. Eentje werd ernatural ingereden, kwam natural graatmager terug, onder de wormen, werd natural niet ontwormd en had regenschurft. Verder was het natural schrikkerig, had het weinig "ruggegraat"en vond hem gewoon zielig..
Zij verdient geld met dergelijke cursussen. Ik ga haar naam neit ten grabbel gooien maar vind dit erg triest. Ook dit dier loopt op hakken, maar dan achterstevoren. Verdrietig daarom vind ik het van belang dat men NN blijft, (natural nuchter) en niet zo maar zijn paard naar de eerste de beste horsewhisperer vol nieuwe zelfbedachte theorien brengt.

Het dier is nl het N haasje. Verdrietig

Ja je hebt gelijk het is een harteloze bitch Slapen . Wanneer je dit niet gemeld had, had ik nooit zo over haar gedacht Knipoog .

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:48

Kymalin schreef:

Nee, maak het a.j.b. niet wereldkundig Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:49

janderegelaa schreef:
opala schreef:

Haha!

Schoenmaker , blijf idd bij je leest. Knipoog
Jij hebt er tenslotte voor geleerd. Cool
Knipoog (

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:49

opala schreef:
janderegelaa schreef:

Janderegelaa Ach gut ik proef wat van jalouzie, kan er niets anders van maken.

Deze is er ook wel van op toepassing op eigenlijk:

Narcisme

Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen.

Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of het gevoel van anderen en kan zelfs een onderontwikkeld inlevingsvermogen hebben.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:51

suleilitha schreef:
Hoort zeker bij jullie geloof?? A&A weten ook precies hoe ze onder vragen uit moeten komen.

Ik geloof in A en A, ik bid tot ze op een jarenlang rad paard. Tot nu toe zijn mijn gebeden verhoort Haha! Haha! Haha! . Daar hoort ook bij dat ik hier reclame voor ze maak, ik heb namelijk aandelen in hun bedrijf. Die 30 euro per bekapbeurt komt van mij af Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:51

opala schreef:
Kymalin schreef:

Nee, maak het a.j.b. niet wereldkundig Bloos

Zinderend hete verklaringen passen bij het klimaat aan het eind van deze eeuw. Hoor net op het nieuws dat we dan een Middelandse Zee klimaat gaan krijgen met woestijnvorming. Koe

TS & Co, wat heeft dat voor consequenties voor NB?
Blijven er dan nog voetjes over? Verdrietig

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:52

janderegelaa schreef:
Deze is er ook wel van op toepassing op eigenlijk:

Narcisme

Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen.

Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of het gevoel van anderen en kan zelfs een onderontwikkeld inlevingsvermogen hebben.

Had je wat neergepend dan

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:53

opala schreef:
Ik geloof in A en A, ik bid tot ze op een jarenlang rad paard. Tot nu toe zijn mijn gebeden verhoort Haha! Haha! Haha! . Daar hoort ook bij dat ik hier reclame voor ze maak, ik heb namelijk aandelen in hun bedrijf. Die 30 euro per bekapbeurt komt van mij af Haha!

En ik maar denken dat je het uit pure liefde voor Arabesk deed No Cheer