Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:49

Qizz schreef:
Zegt ie: ik werk hier voor een schijntje... tsss

Nou denk ik dat hij daar wel eens gelijk in kan hebben hoor!
Paarden stalling geeft nou eenmaal niet veel winst. Als je bedenkt wat alleen de bodembedekkers en voeders al kosten.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 20:52

Tsja, maar dat is niet mijn probleem, dat had niks te maken met ons voorval, hij bepaalt zijn eigen prijzen en die betaal ik netjes, en dan hoeft ie nog niet zo te doen lijkt mij,..
Als ie dat vindt kan ie beter alleen verder gaan met zijn andere bedrijf, als ie daar beter mee verdient.
Tenminste,.. dat denk ik dan.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:01

Zelfmedelijde is geen goede basis voor een bedrijfsvoering....

Vaak staan de goedkopere stallen snel weer vol, maar of het blijvende klanten zijn is de vraag...
Een grote kans dus dat nieuwe klanten met de mooiste valse beloftes worden binnen gelokt...
Ookal is het pensionstal beheer geen vette pot, dan nog hoeft hij niet zijn kop in de wind te gooien, als je vraagt of je paard binnen kan blijven ivm flinke blessure....
Dit eigenwijze gedoe met een kop van "en ik doe toch wat ik zelf wil" dat komt vroeg of laat duur te staan...

ponyparadijs

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:08

Dat wil ik er ook zeker niet mee zeggen hoor Rascha ik snap sowieso niet waarom hij het paard niet binnen heeft gelaten.
Maar dat het geen vetpot is, is helaas wel een feit.

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:11

Qizz wat ontzettend lekker dat je paard nu op een andere stal staat. Super hoor. Wat lekker dat iedereen binnen zat en jij zo je spullen kon pakken. Wat heeft een mens dan veel spullen als je zo plotseling weg moet.
Het blijft een heel moeilijk verhaal dat je geen afspraken met de staleigenaar kan maken. Vooral als er ook niet met ze te praten valt. Wat maakt het nou uit om 1 paard binnen te laten, hoeft hij hem toch niet buiten te zetten (scheelt hem weer tijd). Gelukkig heb je met deze man niks meer te maken.

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:25

Dat begreep ik wel, Pony hihihi
Maar het is een keuze die die kerel zelf gemaakt heeft...
Als hij nl zijn kop niet in de wind gooit, dan blijft de communicatie en sfeer goed, behoud hij zijn klanten...
En onderhoud aan zijn stalhouderij blijft hij toch houden, met een dwarse kop of niet...
Overigens denken veel (ex)boeren lekker snel en makkelijk geld te verdienen door een veehouderij om te toveren tot paardenstalling..... Maar de meesten zullen ook echt nog wel van een kouwe kermis thuiskomen....
Maar iedereen weet dat het een reactie (op zijn daad) tegen Qizz was, die niemand hoeft te pikken..... Die kerel kan zelf ook wel inschatten dat dat niet geaccepteerd hoeft te worden... En zo ga je niet met klanten om...

Nu gewoon op gemak gaan kijken naar een nieuw stekkie!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 21:53

Het erge is dat ik hier al 6 jaar stond (en toch echt zeker 5 jaar met veel plezier, net het laatste jaar is het allemaal wat minder).

Morgen om 17u kan ik hier in de buurt kijken :D

Bedankt voor jullie medeleven trouwens! :D :D :D

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:00

Dat soort dingen herken ik wel.....
Steeds gebeurd er iets, wat je wegslikt... Steeds kan het net wel of net niet en accepteer je het toch, omdat je dan bedenkt dat het al jaren goed gaat....
Totdat ene ding wat gebeurd, dat de bekende druppel is....
En dan is het klaar... Dan is de rek uit de pantykous, en kies je voor je paard en jezelf....

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 08:20

Ja je zult op een gegeven moment dan wel zo'n keuze moeten maken. Dat had ik ook op mijn vorige stalling. Ik stond voorheen bij een vriendin van mij, betaalde haar gewoon de volle mep (dat wilde ik persé om gezeik te voorkomen) en hielp daarnaast nog veel mee, stalletjes doen (ze had op een gegeven moment 9 paarden staan), ik regelde dat er voer kwam, ik reed regelmatig een van haar paarden enz enz. Geen enkel probleem, maar toen mijn paard geblesseerd raakte was het opeens allemaal moeilijk moeilijk. 'Vergeten' mijn paard op zijn stukje grond te zetten terwijl ik erom gevraagd had, niet een keer, maar wel vaker, wat mij mateloos irriteerde, enz enz. Ik kon er gewoon niet van opaan dat ze hem geregeld buiten zette. Vaak zei ze dat ze het wel gedaan had maar dan zag ik gewoon dat ze het niet gedaan had zodat hij gewoon de hele dag op stal had gestaan... dus uiteindelijk hem vanuit de revalidatiestal naar een ander plekje hier in de buurt gezet. Hier wordt wel meegedacht en hier hebben ze echt hart voor mijn paard. Hij werd elke dag na een uurtje of 5 binnen gehaald, ze hield zijn been in de gaten, elke morgen smeerde ze traumeelgel erop enz enz.
Uiteindelijk kies ik dan voor mijn paard, ik ben altijd zelf heel betrokken en vind het een hele grote opluchting dat ik me nu nergens meer zorgen over hoef te maken!

Ik hoop dat het wat is vandaag Quiz, ik ben wel benieuwd :) .

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:48

Wat een gedoe zeg Qizz, vervelend om zo weg te gaan als je er al zo lang staat. Ik ken het type staleigenaar hoor ;) Ging niet zo ver dat ze mijn paard ongevraagd buiten zetten, maar begrepen werd het ook niet. De hele blessure werd een beetje als onzin afgedaan; "ik zie er helemaal niks aan hoor". Belde je een dierenarts voor iets dat niet direct levensbedreigend was werd er vaak ook een beetje lollig over gedaan, gewoon weinig inzicht ook in hoe paarden gehouden moeten worden er daar heel eigenwijs in blijven. Dit waren ook echt koeien boeren die de paarden erbij waren gaan doen. Ik heb er 2 jaar gestaan en in die tijd heel veel mensen niet op een prettige manier zien vertrekken, het werkt gewoon niet. Van de mensen die er stonden op het moment dat ik kwam stonden er na die 2 jaar nog maar 4 of 5 (op ca 40 stallen) en er stonden zo'n 12-14 stallen leeg op dat moment.
Ik heb er best oke gestaan hoor in die tijd, maar het gaat ook prima als je gewoon een gemiddeld en gezond paard hebt. Toen ze haar blessure kreeg werd het allemaal veel lastiger en ben ik verhuisd uiteindelijk.

Dat er weinig winst te behalen valt kan ik ook best begrijpen, maar het blijven wel klanten en aan zo veel lege boxen heb je ook niet veel denk ik. Ik hoorde vorige week dat een pensionstal hier in de buurt (niet de minste qua verzorging) gaat sluiten omdat ze iedere maand zelfs geld bij moesten leggen..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 10:55

Zo herkenbaar. Ja dat is heel irritant als je er niet van op aan kunt dat ze zeggen dat ze wat doen en het gewoon niet doen.

Ben heel benieuwd. Baal dat ik pas om 17u kan want dan moet ik m in t donker verhuizen. Als ik al gelijk zou mogen komen :-D. Er zit een mega grote buitenbak en er staat 1 wedstr.ruiter en de rest recreatief. Bak wordt dagelijks gesleept. Die van ons 1x per halfjaar? Hoop dat ie niet te mul is.

Heb niks meer teruggehoord op de sms aan die oude staleigenaar dat ik gehoor heb gegeven aan zijn verzoek op te rotten en of ie dan ook per ommegaande t stalgeld terug wil storten zoals afgesproken. Dan zijn we klaar. Leuk afscheid na 6 jaar. Schandalig... Maar goed. Beter zo. Heb al gehoord dat die mensen heel erg meedenken en je altijd terecht kan. Ook mensen die daar gestaan hebben.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:58

Ik vind dat als je een pensionstal begint waar alles inclusief is en je betaald er als klant flink wat geld voor, ze zich gewoon aan de afspraak hebben te houden. Als ze er te weinig aan overhouden moeten ze óf de prijzen verhogen óf ermee stoppen. Ik vind het gewoon niet kunnen om als smoes te gebruiken dat ze er niks aan overhouden als jij als klant gewoon volgens afspraak betaald en hun er hun eigen regels op na houden. Ik zou het niet erg vinden om wat meer te moeten betalen maar ik vind het wel belangrijk dat gemaakte afspraken nagekomen worden zonder dat je je zorgen hoeft te maken of alles wel gedaan wordt volgens afspraak.

Quiz, zo te horen is het dus een echte boer...... ben maar blij dan dat je er weg bent. Als mensen zo met mij omgaan dan ben ik er ook klaar mee.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 11:02

Oh ja Ireen hier net zo. Hij loopt toch niet kreupel. Nou dan is t ook niet zo erg en doen we m gewoon de wei in. Grrrr.
Erg zulke mensen. Deze is hard en eigenwijs van de buitenkant maar viel in principe wel mee omdat ie normaal wel altijd goed vd paarden was en je ook belt als ie denkt dat ie ziek is oid. Grote mond. Eigenwijze... Maar toen de pony van zn dochter ingeslapen moest worden deed m dat ook wel veel hoor.

Maar goed.. Ik laat zo.n eigenwijze vent niet mijn paard zn revalidatie verpesten. Dat ging me te ver dat hij wel even bepaalt dat ie wel n.buiten kan terwijl ik m binnen wilde houden. Dat hij dat onzin vindt houdt ie dan maar voor zich.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:25

Dat hij het onzin vindt mag hij best zeggen. Maar dat geeft hem nog niet het recht je paard toch buiten te zetten. Als jij dat wil heeft hij dat te doen. Om wat voor reden dan ook!

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:26

ponyparadijs schreef:
Dat hij het onzin vindt mag hij best zeggen. Maar dat geeft hem nog niet het recht je paard toch buiten te zetten. Als jij dat wil heeft hij dat te doen. Om wat voor reden dan ook!

Ik ben het hier helemaal mee eens. Als jij wilt dat je paard binnen blijft om wat voor reden dan ook dan hoort hij hem niet buiten te zetten. Wees maar blij dat je van deze man verlost bent.
Toch fijn dat er mensen zijn die met je mee denken voor een andere stal. Ik hoop dat de stal waar je vanmiddag gaat kijken iets is.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:05

Ik weet niet hoe je je stalgeld betaalde maar als je het via automatische overschrijving deed dan kan je het toch zelf terughalen?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 13:07

Nee helaas kan ik dit niet zelf terughalen. Ik deed t via internetbankieren maandelijks...

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:08

Wat een verhaal Qizz!
Er is meteen weer veel leven in dit topic gekomen - alleen is de aanleiding niet zo heel fijn.
Hopelijk wordt 2012 een beter jaar: op naar volledige genezing op een fijne stal met begripvolle mensen! Dat wens ik je iig. toe.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:11

Qizz, wat goed dat je doorgepakt hebt! De muisjes zijn Calmivet granules.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 13:44

Thanks mensen!! Bedankt voor jullie steun.

Esther bedankt. Voor jou ook een heel fijn 2012. Rij je nu nog wel? heb je iets anders om te rijden?

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:23

@Qizz: jaja, er staat inmiddels een nieuwe ster op stal! Ben er hard mee aan de slag, we zitten nog in de periode van wennen aan elkaar.

En de oude ster (die heeft altijd nog een streepje voor) ga ik over twee weken weer eens langs. Hoorde dat de pees nu echt goed aan het dunner worden is (blessure is van mei-juni...), zal tijd worden! Maar goed, hij hoeft niets meer en staat er goed!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 15:13

Wat een goed nieuws. Zowel van je oude als je nieuwe ster.
Leuk dat je gaat kijken binnenkort. Ja mijne is ook van juni. En tot zaterdag was t been ook mooi dun. Ben benieuwd hoe t vanavond is. Merk wel dat als er nu wat is hij veel sneller t been weer dun heeft dan eerder.
Fijn dat je iig weer wat te rijden hebt want zonder is zo kaaaaaaaal. Niks aan....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:23

Ik heb gister weer een stukje galop gedaan, hij vindt het echt heerlijk.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 15:59

Oe wat heerlijk. En? kon je je paard rustig houden of dacht ie: gaaaaaaaan :-D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:06

Hij had een theelepel muisjes gehad :D