Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Wat een slecht nieuws Jesito - kan me voorstellen dat je er doorheen zit..
Ik kan me niet goed herinneren van je eerdere posten of je nu wel of niet bij een kliniek geweest bent?
paars schreef:Jee Jesito....wat een rottig nieuws zeg. Je DA is wel duidelijk tenminste. Hoe oud is je paard eigenlijk?
De hypermetrie is niet constant aanwezig, begrijp ik? Weet je wat het mogelijk triggert?
jesito schreef:Ik heb vervelend nieuws, de dierenarts is geweest.
Het gaat niet zo geweldig met nigito sinds een week of 4, soms weer een paar dagen wel.
Maar ook steeds met achter dat rare lopen (hypermetrie)
Hij was op het moment niet opnieuw erger bevangen, hij heeft ook gedrukt met de tang en dat viel wel mee, al is het hoefbeen natuurlijk gekanteld en is er zeker reactie.
Hij zit weer in de cirkel van achter slecht lopen waardoor hij voor moet overbelasten, daar door krijgt hij weer last van zijn hb.
Het is moeilijk om hem uit deze cirkel te krijgen.
De dierenarts heeft letterlijk gezegd dat ik moet stoppen met doktoren, ik hoef niet meteen in te slapen ofzo maar dit is niet iets waar hij oud mee kan worden.
Dat zal de tijd leren, ik moet dus nu eerlijk blijven kijken naar zijn situatie.
Ik wel een pot aspirine gekregen als lichte pijnstiller, die ik twee keer per week mag geven of alleen op de slechte dagen om toch te proberen hem uit die cirkel te krijgen.
Ik zit er dus behoorlijk doorheen en hoop nog op een wonder maar ik ben bang dat dat ijdele hoop is.
Jannepauli schreef:Laat ik nou toevallig een link gevonden hebben over hypermetrie, o.a. geschreven door de eerder genoemde Maarten van Boswinkel van de VisdonkKliniek:
http://www.knmvd.nl/uri/?uri=AMGATE_7364_1_TICH_R409029077054
jesito schreef:Hypermetrie is simpel gezegd een overprikkeling van de zenuwen.
Effe googlen, want het is een ingewikkeld verhaal.
Het probleem zit hem juist niet in de Hb, want die is onder controle en als hij die problemen achter niet had was het allang goed geweest.
5 jaar is zeker jong maar er is weinig aan te doen, behalve cortizone, dat wil nog wel eens helpen maar iedereen hier weet dat cortizone uitgesloten is bij een hb paard.
Als ik al verder ga moet het iemand zijn die bekend is met de hypermetrie en de dierenarts wat ik nu heb is daar heel bekend mee.
De pony heeft er volgens hem weinig last van, maar op lange termijn zal dit moeilijk worden door de compensatie die het lichaam moet doen.
Zolang het probleem in zijn rug niet opgelost kan worden blijft het met zijn voorbenen ook moeilijk.