[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:11

Jannepauli schreef:
Check die stofwolkjes om z'n voeten. Vroege waarschuwing voor minder goed lopen ( aangezien je zegt kort voor de HB) ?
Ben benieuwd naar recente foto's: hijs mooi!
(Eh nee, van de bondscoach komen geen foto's of 't moet een sagerijnig portret à la Sjef Jansen zijn)

We zijn hier snel tevreden :+

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:32

Wow Paars,
Wat is het toch een geweldig mooi en sterk dier !
Ben heel benieuwd naar recente foto's :)

JP
Chagrijnige blik of niet, eigenlijk vind ik dat de bondscoach wel het goeie voorbeeld moet kunnen geven,
dus kom maar op met die foto's.... :D

hoe gaat het met Pauli trouwens, je verteld nooit wat uit jezelf dus ik vraag het maar weer eens... :o

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:49

@Paars: Vash is ook prachtig!

capopjekop

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:53

Helemaal met lc eens, kom maar op met die foto JP :D

Afbeelding
Droogt al lekker vandaag, zo even schudden, morgen schijnt nog warmer te worden, dus ik hoop dat we het als hooi naar binnen krijgen. Ben benieuwd als het lukt hoeveel baaltjes we eraf krijgen. Heb overigens nog een stuk land van de buren die ik ook mag hooien, zelfde lengte als dit, iets smaller.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:37

lc: wat een prachtig paard heb je onder je kont, en ziet er heel netjes uit.

en qua weer betreft heb je als het goed is geluk
zondag pas regen hoorde ik net :)

hier gaat het nog steeds goed,
afvallen gaat langzaam maar is zeker al verbetering te zien
hij krijgt nu 4x per dag geweekt hooi ( om maar zeker van de zaak te zijn qua suikers)
en het hooi nat eet die wel heel goed.
terwijl hij van nat voordroog echt niets moest hebben

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:28

lolclub schreef:
Afbeelding

En hoeveel manen heeft ze. Dus niet vergeten om zelf vooruit te kijken. ;)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:38

Mooie foto's komen hier voorbij.
Spam ik ook even ... zo mooi als Hittie zal Yoob nooit kunnen afbuigen met zijn korte stevige nek, maar hij doet het wel super goed voor onze vierwieler .. eindelijk weer een pony die daar qua grootte goed voor past; nu conditie opbouwen.

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:05

Dan spammen wij ook. Image is met pensioen, dan maar met onze andere crack.
*\o/* Klaar voor het Nederlands Kampioenschap in Ermelo 17 september! *\o/*
Ben je dan ook bondscoach, JP? Of begeleid je alleen internationale wedstrijden?

Deze foto is afgelopen zondag in Ermelo gemaakt; 1 winstpunt in de Z dressuur en 1 winstpunt in de M vaardigheid.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:08

ip: ben heel benieuwd hoe hij is als hij wat kilo kwijt is
en janouk: netjes zeg :)

jullie maken me wel jaloers met de men foto;s

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:20

isapaardje@Yoob is geweldig! <3 Die wagen vind ik ook wel wat voor smurfje :D
Janouk@ mooie slanke haflinger hoor!Een plaatje! <3

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:00

Voor iedereen: wat een schitterende paarden komen hier voorbij!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 22:17

janouk schreef:
Dan spammen wij ook. Image is met pensioen, dan maar met onze andere crack.
*\o/* Klaar voor het Nederlands Kampioenschap in Ermelo 17 september! *\o/*
Ben je dan ook bondscoach, JP? Of begeleid je alleen internationale wedstrijden?Deze foto is afgelopen zondag in Ermelo gemaakt; 1 winstpunt in de Z dressuur en 1 winstpunt in de M vaardigheid.

Ik ben niet gekwalificeerd als men-coach, maar ik kan wel héél goed juichen en aanmoedigen! *\o/*

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:19

Mooie combinaties dames, de kar van onze soon-to-be NL kampioen is een chique!! Is het terrein in Ermelo voor jullie dus bekend, Janouk? Da's een voordeel!
Stofwolkjes betekenen niet altijd dat een paard z'n benen niet optilt hoor, JP. In een bak die niet gesproeid is en wat zwaar, dan zou het knap zijn als ze zonder stofwolkjes lopen. Kijk maar naar het rechtervoorvoetje, die verdwijnt ín het zand. Knap paard die daar zónder stofwolkjes kan bewegen.
Yoob (grappige naam is het toch) zonder spek, dáár ben ik ook benieuwd naar! Vind 'm nu al gaaf, maar zonder al die extra spekjes....ben heel benieuwd!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:56

Go Janauk *\o/* . Dat is lang Roos haar concurent geweest (nu vooral die van Whitney).

Ik wil ook weer fanatiek met karretjes rijden. Nu heb ik alleen m'n schuur zo vol gebouwd met hooi dat m'n karretjes er niet eens meer uit kunnen. Als ik Roos weer op orde heb is het doel volgend jaar hippiade te rijden met haar (zal in de ZZ dressuur en hopelijk dan ZZ vaardigheid zijn, je zal maar ambities hebben met je grasmaaier :+).

Roos had vanmorgen nog iets warme voetjes (maar is pas 8 dagen onderweg), Whit en Den niet. Alle 3 liepen ze echt goed vanmorgen!
Ze zijn niet blij met m'n nieuwe hooinetten en tas. Dat rustig eten is niet voor ze weg gelegd :P.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:08

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:35

Ik ga er even voor zitten, bakkabouter!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 12:36

paars schreef:
Stofwolkjes betekenen niet altijd dat een paard z'n benen niet optilt hoor, JP. In een bak die niet gesproeid is en wat zwaar, dan zou het knap zijn als ze zonder stofwolkjes lopen. Kijk maar naar het rechtervoorvoetje, die verdwijnt ín het zand. Knap paard die daar zónder stofwolkjes kan bewegen.

Ook goed hoor! 't was maar een ideetje ( en volgens mij niet eens zo'n slecht idee) :D Vooral omdat op de foto te zien is dat het niet hoog-zomer ( kale bomen) en dus erg droog was. En natuurlijk het feit dat een paard wiens hoeven enigzins pijnlijk aan 't worden zijn, niet meer met zoveel afdruk zal lopen. Ik denk daarbij aan m'n eigen peerd, die ging ook sloffen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 12:47

bakkabouter schreef:
Ik wil graag even verwijzen naar dit topic
[VVDD] Pony gered, ons pennyverhaal (hopelijk met happy end...)
Tips en advies zijn meer dan welkom, want we hebben nog een lange weg te gaan...

Zo zeg, wát een verhaal... en wat ongelooflijk sneu dat die dieren er zo slecht aan toe zijn. Wat betreft de bevangenheid: je hebt al een smid ingeschakeld en dat is prima. Voor het overige zou ik nog niet met allerelei supplementen of krachtvoer aan de slag gaan .. hooi, water, schepje (theelepel) keukenzout met jodium erin, vitamine E is voorlopig voldoende - als het dier wat beter is, kan je meer gaan opbouwen. Als je daar aan toe bent, en hulp nodig hebt, dan ben je in ons HB-topic natuurlijk welkom!
Wat die brandweerslangen betreft, daar heb ik m'n twijfels over.. het is inderdaad niet goed als een paard té lang ligt, maar 'dwingen om op zeer pijnlijke voetjes te gaan staan ook niet..
Veel sterkte en succes gewenst!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:55

Op zich een geniaal idee, maar ikv oorzaak en gevolg hier helaas niet van toepassing.

Bakkabouter: wat vond de smid van de hoefjes? Wil de pony niet staan vanwege zwakte of komt dat door de HB? Denk dat wat jullie nu doen voor de komende dagen prima is. Hij krijgt rust, eten en drinken, medicijnen, een droge plek om te liggen en veel TLC. Wil hij niet staan, zorg dan dat hij steeds op de andere zijde kan liggen. Verder poept en plast hij, wordt vrolijker, dus ik zou dat nog even aanzien. Mijn mening ;-). Hopelijk tref je hem op een ochtend staand aan. Geef 'm maar de tijd. Zou 'm niet op gaan hangen in stellages. Beest is totaal uitgeput zo klinkt het. Van het scherm af is het sowieso lastig er wat over te zeggen, laat staan zonder foto's. Ik begrijp dat dat nog niet kan. Maar volgens mij zitten jullie op de goeie weg. Als de pony goed drinkt zou ik geen zout toevoegen. Succes hoor! Het is toch wat dat mensen zo met hun dieren omgaan.....bah.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:22

Dennis schreef:
Roos had vanmorgen nog iets warme voetjes (maar is pas 8 dagen onderweg), Whit en Den niet. Alle 3 liepen ze echt goed vanmorgen!

Waar ik nou zo benieuwd naar ben is of jij -als hoefsmid zijnde- wat aan de hoefjes hebt aangepast na de onstane hoefbevangenheid.

En dan doel ik met name op standverandering, ijzers eronder of juist eronder uit, aangepast beslag , neuzen eruit gevijld, hielen verlaagd of juist verhoogd, styrofoam, zolen en alles wat je nog meer kunt bedenken als eerste therapie bij HB :)
Is er überhaupt al wat te zien aan de hoefjes, kroonrand en witte lijn van de eerste HB-er ? (was dat Dennis ?)

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:28

Isapaardje schreef:
Afbeelding

Ing.. Je straalt helemaal *\o/* *\o/* ,
Super fijn voor je dat Yoob zo goed bevalt, het is je echt gegunt.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:35

Mooie foto Janouk,
Janouk ziet er goed uit, men jij zelf ook wel op wedstrijd ?

COJK
Hoe gaat het met je hooi in wording ?
ik las net op buienradar dat we morgenmiddag al regen en onweer kunnen verwachten, ga je het redden om het dan droog en in pak te hebben ?

JP
Kun je mij de reden uitleggen waarom je een toevoeging van keukenzout met jodium adviseert ?
Laatst bijgewerkt door lolclub op 02-09-11 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:37

Mijn buurman regelt het, ik hoop het. Het heeft vandaag wel lekker gedroogd iig. Zo even buienradar checken.

Leuke foto's dames :D

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:38

Isapaardje, ziet er zooo gaaf uit,heerlijk dier om te zien

Mamaloe gaat super, koele hoefjes, loopt goed en geen misvormingen.
Ze word weer brutaler en vrolijker nu ze om de dag ff twee uurtjes mag scharellen met dr maskertje om.
Ze zit alleen giga in dr vacht al en zweette zich vandaag kapot, heel sneu

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:06

mooi plaatje isapaardje!

en janouk ook prachtig! :j

even een vraagje...
mijn merrie is weer wat aan het hoesten, het is bij haar meestal irritatie in de keel als ze aan het werk is en aan de teugel loopt, maar ik weet nu niet zo goed wat ik wel of beter niet kan geven...

meestal gaf ik dan een paar dagen wat hoestsiroop en luchtwegcompositum van de groene os...