Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjo89 schreef:Hafje81 schreef:Misschien een stomme vraag: maar dat opvullen: moet je dan best een zooltje in de hoefschoen leggen of maak je een 'flapje' over de hoef? Ik kan er mij niks bij voorstellen hoe ik die schoen zou moeten opvullen
Dat ligt eraan waar de schoen teveel ruimte heeft.
Is dat aan de zijkant zou je kunnen proberen daar een stukje tapijt tussen te stoppen.
Is dat van voren. Kan je een halve maan daar voor stoppen.
Zou dat wel alleen doen als tijdelijk. Een maat te groot opvullen kan niet vind ik.
Hier loopt mijn fjord op schoenen. Hij had zulke slechte hoeven.
Gisteren voor eerst hele rit op blote voeten naar buiten. Ging mega goed.
NZ92 schreef:Hallo meiden! mag ik mij ook melden? Sinds een paar maanden wordt mijn paard natuurlijk bekapt. en houdt ik hetzelf elke 2 weken bij en de smit controleert dit rond de 8 weken.
Nu is hij op het harde nog steeds een beetje gevoelig, dit wordt wel steeds beter. Mijn staleigenaar adviseerde om hoefschoenen voor het buitenrijden te gebruiken ( in de bak en het weiland heeft hij nergens last van namelijk) Hebben jullie hier ervaring mee? Of is het een kwestie van wennen, en de hoeven laten uitharden?
edit: Paard staat momenteel 24/7 buiten in de wei, heeft 24/7 beschikking over gras en aangevuld met ruwvoer. Krijgt af en toe een handje haver.
We rijden zo'n 4/5 keer per week in de bak momenteel maar wil graag weer naar buiten.