[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:49

Ah okee, heb gisteravond zoveel verhalen en ervaringen zitten lezen, maar kwam er veel tegen bij van Nassau waar zo veel gesneden was, dat ik niet alles meer onthouden heb B-) ;)

timokyana

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 06:26

jannepauli, eten je dames nog steeds het voer graag?
het klinkt echt super,zeker omdat je geen supplement meer nodig hebt. :-) ik volg je nog even mee ;-)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:21

Nou en of!
Ik meng het nu met mijn restant Lucerne . Maar na twee dagen weten de dames al heel goed dat er bij de avondvoerbeurt lekkere brokjes te halen zijn, want als ik ze tegen zessen van de wei af haal en met m'n bakje brok rammel, komen ze in volle galop naar de stal rennen! Dat is normaal gesproken wel anders want meestal is de verleiding van verse grasjes toch wel groter en wordt hun verblijf op de wei niet graag ingeruild tegen een paar uurtjes op stal. :9 Ik denk dat ik er 's een filmpje van zal maken - dan kunnen jullie meteen zien hoe Pauli er nu, in vergelijking met het HB-filmpje van vorig jaar, uitziet en opgeknapt is!

De start is dus goed maar ik wil toch nog wat meer informatie over dit product.

tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:49

Mijn pony staat ook op boxrust. Dit omdat de gipsjes niet sterk genoeg zouden zijn om op te lopen, en ze misschien kunnen breken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:29

De dierenarts heeft net gebeld en Grietje heeft idd insuline resistentie. Haar glucose was 4,9 en de insuline 83,5. Ik moet haar dus op randsoen houden, maar dat ik doe ik al en morgen gaat hij kijken waar hij glucobalance kan kopen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:36

Ik heb rechtstreeks bij Den Hoek (kliniek van Laarakker) besteld.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:15

tjee schreef:
Mijn pony staat ook op boxrust. Dit omdat de gipsjes niet sterk genoeg zouden zijn om op te lopen, en ze misschien kunnen breken.

stond jouw pony de vorige keer ook op gips?
En voor hoelang? :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:24

capopjekop schreef:
De dierenarts heeft net gebeld en Grietje heeft idd insuline resistentie. Haar glucose was 4,9 en de insuline 83,5. Ik moet haar dus op randsoen houden, maar dat ik doe ik al en morgen gaat hij kijken waar hij glucobalance kan kopen.

Heeft je paard overgewicht? Want het kan zijn dat na afvallen een insulineresistentie hersteld. Eigenlijk net als bij te dikke mensen met DMII die goed afvallen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:32

Ja ze heeft overgewicht, vooral op de kont en op de manenkam. Ik hoop iig dat het aanslaat, want afvallen door minder eten en meer beweging helpt niet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:37

@capopjekop

:(:) wat een nare uitslag,heel veel sterkte!

tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:50

xFioon schreef:
tjee schreef:

stond jouw pony de vorige keer ook op gips?
En voor hoelang? :)

nee vorige keer heeft hij zonder gips gestaan, maar wel met boxrust.
heb hem gisteravond weggebracht en hij wordt vandaag op de foto gezet.
ben benieuwd of het iets gedaan heeft die gipsjes.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:04

En heb je al een uitslag gehad Tjee?

Onze pony wordt vrijdag op de foto gezet, ze komen aan huis gelukkig dus hij hoeft niet de trailer op :)

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:23

Marco staat op nieuwe ijzers. Me smid had speciaal brake-over ijzers gekocht zodat hij de opzet beter kon maken.
Net even met hem gelopen en hij liep super! dus hopen dat dit morgen ook nog zo is.

ben iig heel blij dat het zo goed gaat, het was toch wel even spannend aangezien me smid al aangegeven had dat dit voor hem ook nieuw en dus moeilijk is. Tot nu toe ben ik super tevreden over mijn smid.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:15

capopjekop schreef:

Volgens mij kan je dierenarts het bij NML Health/Phytonics te Weesp krijgen. De producent is Laboratorium Bonusan BV te Numansdorp.
Het werkt voor onze poownie goed...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:19

Ik heb ondertussen wat namen gekregen, dus het moet helemaal goedkomen. Morgen de dierenarts even bellen of hij het al besteld heeft, anders bestel ik het zelf via internet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:48

Nigito loopt weer wat slechter, maar dat komt omdat hij een paar ontstekingen in zijn hoef heeft zitten, dat is weggeraspt zodat de druk eraf kan.
Maar het kan zijn dat er een diep zit en dat duurt weer een tijd voordat dat weer weg is.
Hij loopt nu dus erg gevoelig.
Maar ik herken dit wel van mijn andere pony die ook eens bevangen is geweest en bij haar was het ook een kwestie van tijd.
Al bij al ben ik tevreden, maar het ging heel goed en nu dus weer iets minder door de ontstekingen, maar ook dat komt goed.
Hij lijkt er evengoed plezier in te hebben en gisteren moest hij ondanks alles toch eens even draven en gek doen.
Hebben jullie pony's ook last gehad van ontstekingen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:49

capopjekop schreef:

He, wat een rot bericht, hopelijk vind je een goede balans in alles voor grietje.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:39

jesito schreef:
Hebben jullie pony's ook last gehad van ontstekingen?

Ja helaas wel.
Isa heeft vaak hoefzweren gehad. Kleine tot grote ontstekingen in vnl. achterzijde van de hoef (hoek verzenen of bij hoefballen). Maar ook wel in de zool
Het schijnt met opruimen van oud weefsel in de voet te maken te hebben.

Vraagje voor degene die Formula 4 Feet geven.
Ik zit toch te denken om zo iets te gaan geven, maar die muts van mij lust heel veel van dit soort voer niet. Daarom de vraag of iemand die het voer mij (tegen betaling uiteraard) een beetje wil toesturen om te laten proeven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:56

Ik heb mijne helaas alweer op en bestel ook even geen nieuwe, ik kijk het even aan zonder.
Maar er is hier een lieve bokker die het mij ook heeft laten proberen, misschien dat ze het voor jouw ook wil doen.
Maar dan meld ze zich zelf wel.

Vervelend die zweren, op zachte grond loopt hij zichtbaar veel beter, was eerst bang dat we weer terug bij af waren maar toen de smid begon te raspen kwam er duidelijkheid.
Een grote rode drukking, ontsteking.
Het moet eruit en dan kan de hoef helemaal herstellen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:36

Ik wil best wat F4F in een enveloppie doen hoor!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:19

Hoi Isapaardje: ik heb jesito wat gestuurd en ik wil jou ook wel wat sturen. Geen enkel probleem.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:26

Onze pony is vandaag op de foto geweest, en het zag er vrij goed uit :)
Hij liep best goed, op de foto's was te zien dat zijn hoefbeentjes een klein stukje gezakt waren, links iets meer dan rechts, maar we waren er vroeg bij geweest en de Da zei dat het weer helemaal goed ging komen. Nog 4 weken in het gips.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:35

Goed nieuws zeg :D

Met mijn haf nog steeds alles goed. Het landje waar hij met zijn nieuwe vriendjes is al helemaal leeg gegeten. 1 keer per dag (in de ochtend krijgen ze hooi.
De boer vroeg aan mij of hij zo nu en dan wat gemaaid gras kan geven aan die twee.
Het gaat om een kleine kruiwagen die ze met zijn tweeen moeten delen.
Wat denken jullie kan dit erg veel kwaad?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:06

Ash_ schreef:
Goed nieuws zeg :D

Met mijn haf nog steeds alles goed. Het landje waar hij met zijn nieuwe vriendjes is al helemaal leeg gegeten. 1 keer per dag (in de ochtend krijgen ze hooi.
De boer vroeg aan mij of hij zo nu en dan wat gemaaid gras kan geven aan die twee.
Het gaat om een kleine kruiwagen die ze met zijn tweeen moeten delen.
Wat denken jullie kan dit erg veel kwaad?

Ik zou er niet zo happig op zijn.
Gemaait gras happen ze snel weg en is vaak te veel van het goede.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:08

Dacht ik indd ook. Gewoon maar hooi geven. Ga in overleg of ze twee keer per dag hooi mogen. Ben ik tog wat geruster op