Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Francis schreef:@GDG, ik haal geen dingen door elkaar, het ging niet over 'zakken' maar over 'kantelen' en de foto die ik plaatste was om te laten zien dat de hoefcapsule ten opzichte van het hoefbeen verplaatst maar dat het hoefbeen ten opzichte van de rest van de botten op z'n plek blijft. Het hoefbeen 'kantelt' dus niet. Dat onderschrijf je zelf dus ook.
Francis schreef:De foto waar Meert naar verwijst laat zien dat het bot wel degelijk kán roteren, bij deze foto zie je duidelijk dat het hoefbeen in een afwijkende hoek ten opzichte van de andere botten staat. Maar dit is eerder uitzondering dan regel. Als je foto's van 'kantelingen' bekijkt (zonder dat ze gezakt zijn) zie je bijna zonder uitzondering dat de ruimte vóór het hoefbeen wigvormig is en dat de hoefcapsule dus niet evenwijdig aan het bot goeit, terwijl het bot wel op z'n normale plek zit. Kijk maar naar de foto's die Aukelizzy net geplaatst heeft, niet gezakt, niet gekanteld ten opzichte van de rest van de botten, wel duidelijk een grotere wig tussen hoefbeen en hoefwand.
Maar goed, wellicht leg ik niet goed uit wat ik bedoel en komt het niet goed over dus ik laat het hier verder bij.
Yelizaveta schreef:Helaas geen zandbak ter beschikking en mogen ook geen aanleggen van de gemeente. Ze staan nu op een stuk wei met zeer weinig gras is allemaal weg en vooral verharde modder. Kan morgen evt een foto nemen. Da is donderdag geweest maar die nam het blijkbaar niet te serieus, zolang dat haar voeding aangepast werd en geen gras was het ok. Kan evt een andere laten komen.
Hoefsmid is vorige week geweest misschien geeft de foto een vertekend beeld? Ze krijgt enkel hooi en pulp zonder suiker.