Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
deedee19 schreef:klopt het dat als er regen overheen gegaan is de suikers uit het hooi gaan? Het gras stond hier al in het zaad en was behoorlijk lang. Het heeft toen het net gemaaid was een bui gehad en vlak voor het persen helaas ook een buitje van een half uur. Het was gelukkig wel bijna 30 graden waardoor het weer snel droog was. Zit hier dan ook minder suiker in?
EstherHegt schreef:Ik breek even in, ben erg druk maar kennen jullie deze?
http://www.wateetmijnpaard.nl/equifeed
Dat is van BLGG speciaal voor paarden, doe er je voordeel mee!!! Mocht je naar horse event gaan krijg je dus 50% korting op de ruwvoeranalyse, ik geloof ook de bodemanalyse maar dat weet ik niet zeker, nu heb ik geen idee hoe duur een kaartje is van horse event en hoe ver je moet rijden, maar wie weet kan iemand wel zijn voordeel halen.
Ik heb hooi gescoord van blauwgrasland en analyse pakket weer aangevraagd. Ben benieuwd. Ik hoop dat de energiewaarde en de suikers laag zijn, vorig jaar had ik echt een juweeltje qua hooi.
wuswa schreef:@ML: hoe is het met je hooi?
paars schreef:deedee19 schreef:klopt het dat als er regen overheen gegaan is de suikers uit het hooi gaan? Het gras stond hier al in het zaad en was behoorlijk lang. Het heeft toen het net gemaaid was een bui gehad en vlak voor het persen helaas ook een buitje van een half uur. Het was gelukkig wel bijna 30 graden waardoor het weer snel droog was. Zit hier dan ook minder suiker in?
Ja klopt, er is een deel uit het hooi gespoeld nu. Scheelt wel weer een beetje qua suikers. Fijn dat het mooi droog in de balen is gegaan!
MiniLoe schreef:kom nu op een 112 balen hooi om te voeren voor twee shets vanaf de maand september tot en met mei, zal dat kunnen kloppen?