romeorowan schreef:Lolclub: Ik heb Souman gesproken. Veldbeemd gaat 180 euro per ton kosten en hij verwacht het eind van deze week/begin volgende week binnen.
Ik bel dan weer en ga langs om te kijken.
Heb je al wat vernomen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennis schreef:Vragen aan DA is altijd goed natuurlijk. Als je bang bent om te minderen kan je ook gaan "uitsluipen" (ben ik altijd fan vanZe staan nu beide op 50 kg Metacam en vind het eng om nog minder te gaan geven.
joyce B schreef:Is engels raai graszaadhooi geschikt of ongeschikt? Strohandel heeft hele mooie gewikkelde balen liggen, zo droog als hooi maar voor de zekerheid gewikkeld omdat er soms een iets nattere pluk tussen zat, voor €160,- per ton exclusief BTW (grote rechthoekige balen van ong. 541 kg)
Stro kleine pakjes 2010 €3,50 (zag ze goedkoper op marktplaats) en grote balen 145,- per ton exclusief BTW direct van het land.
Ik twijfel tussen stro en graszaadhooi. Heb dus ook goedkopere pakjes stro gezien en twijfel of ik zal bellen om een trailer op te halen...
MiniLoe schreef:Mamaloe krijgt nu drie kilo hooi per dag.
Gaf eerst vier maar dat ging niet helemaal op en lag overal, toen terug naar drie en half en ook dat gaat niet op.
Drie gaat netjes op, maar daarbij knabbelt ze ook wat stro op stal.
Vanmorgen was ze goed na gisteren tien minutjes even op de vrij kale weide.
Halverwege de week mag ze nog een keer tien minutjes en van het weekend ook.
Volgende week verleng ik dat dan naar een kwartiertje en als dat ook goed gaat mag ze met een graasmaskertje op een half uurtje drie x per week en als ook dat goed gaat bouw ik het rustig op naar elke dag een half uurtje.
Al is het maar ff om dr benen te strekken en even terug in de kudde te komen, van de winter loopt alles samen en heb geen zin in ruzies omdat ze als buitenstaander word gezien, wil dr uiteindelijk toch weer terug het land op, het volle grasland zal hem nooit meer worden, durf ik niet maar het kale stuk hoop ik van toch.
Ohjah stro zit hier op twee en halve euro voor kleine baaltjes.
En mn hooi kon vandaag niet naar binnen... niet droog, nu willen ze het woensdag doen maarja morgen ook weer regen voorspeld
_Elaine_ schreef:ja op dit moment heb ik nog 9 balen weidehooi van 2010 liggen. en die krijgt hij nu.
en zijn balen van 2011 qua voedings waarden niet te veel ? of valt dat mee (ook van weidehooi vraag ik me dit af)