Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GaelleS schreef:Dan zijn de juiste vitaminen en mineralen belangrijker om toe te voegen ja
Qua stand/hielhoogte/vorm van hoeven... valt er op deze foto's weinig te beoordelen... En de eerste werkt niet meer bij mij
Hoe loopt paard ?
DubbelDun schreef:@simongek: Ik zie geen rode ringen in de hoeven die je veel ziet bij 'verse' HB'ers, wel een rare rommelige kroonrand die imo te ver naar onderen doorloopt.
Laag op de hielen staan is niet slecht als het laten zakken geleidelijk gebeurt.
Krijgt hij wel genoeg hooi ?? Heb je het al eens gewogen ?
DubbelDun schreef:Als deze foto recent is dan lijkt het dier niet te zwaar.
En een paard wat niets doet hoeft zeker niet stijf te zijn of er zou al op veel plaatsen artrose moeten zitten.
Stijfheid in de spieren ontstaan door téveel in 1x doen terwijl een paard niet daarvoor op de juiste manier getraind is.
Wel kan er spierpijn ontstaan als ze eens goed gek gedaan hebben.
DubbelDun schreef:De straal is zich aan het verversen, dat is alleen maar goed. volgens mij zit er ook het nodige overgroeid steunsel.
Die donkere plek lijkt mij eerder een bloeduitstoring, een HB-ring ziet er anders uit.
Die rommelige randen tot ver onder de kroonrand zijn hier extra duidelijk.
simongek schreef:DubbelDun schreef:De straal is zich aan het verversen, dat is alleen maar goed. volgens mij zit er ook het nodige overgroeid steunsel.
Die donkere plek lijkt mij eerder een bloeduitstoring, een HB-ring ziet er anders uit.
Die rommelige randen tot ver onder de kroonrand zijn hier extra duidelijk.
Kan je wat aan die randen doen?