balance schreef:1522 schreef:molasse dit is toch een soort gesteente? (mineraal)?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melasse , ik schreef het verkeerd, hoord in het NLs met een E te zijn.
sorry!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
balance schreef:1522 schreef:molasse dit is toch een soort gesteente? (mineraal)?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melasse , ik schreef het verkeerd, hoord in het NLs met een E te zijn.
paars schreef:Isapaardje schreef:Voor mensen is Broccoli een gezonde groente.
Een mens is geen paard. Zou zeker niet iets aan een dier geven ómdat het voor mensen ook goed is. Chocola bijvoorbeeld, voor mij erg goed. Maar voor een hond kan het zelfs dodelijk zijn. Van teveel suiker bijvoorbeeld word ik niet hoefbevangen...
balance schreef:Jesito: eigenlijk heb je daar wel een goed argument.
Mijn pony heeft trouwens wel broccoli gehad, al eerder. Soms gooi ik roerbakgroenten e.d. die over zijn bij de paarden.
Nu kreeg ze broccoli en ze nam het graag aan. Een teken dat ze het wel kan gebruiken vermoed ik maar je moet naar je paard luisteren. Willen ze het niet, dan hebben ze het ook niet nodig.
Goed voorbeeld is Salinero denk ik, met zijn grote voorkeur voor bananen. Of was dat Bonfire?
janouk schreef:@balance
wij hebben het hier alleen over zwaar zieke paarden, die je soms tegen hun eigen eetlust moet beschermen.
En hele lieve baasjes die hun paarden werkelijk het allerbeste gunnen, maar soms moet je keihard zijn.
En uit ervaring weet ik hoe verschrikkelijk moeilijk het is om een paard op een heel streng dieet te houden.
Isapaardje schreef:Uiteraard is hooi, liefst grof stengelig wat ouder, doch goed hooi, het belangrijkste en de hoofdvoeding voor een acuut HB paard.
Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn.
Ik had Bimmetje de broccoli aangeraden, omdat ze graag 'iets' wilde geven. Een of twee roosjes broccoli is in zo'n geval veiliger dan een halve appel of halve winterpeen. Ik heb het nooit over 'kilo's' gehad.
Trouwens bananen is die van mij ook gek op. Helaas zit er veel suiker in, want verder zijn ze rijk aan kalium.
@1522: wat voer jij voor muesli?
1522 schreef:Ga eens kijken Of ik wiesen cobs van Agrobs kan vinden thanks voor de tip het kan altijd beter....
geerke schreef:fancylover schreef:appelazijn is toch ook voor een betere afvoer van afvalstoffen?
ja...ik heb de tip ooit eens gekregen van gijsbert van de marel,en sinds een aantal maanden geef ik het weer.
Pablo had altijd 1 flutdrol in de nacht en nu niet meer.
balance schreef:Jesito: eigenlijk heb je daar wel een goed argument.
Mijn pony heeft trouwens wel broccoli gehad, al eerder. Soms gooi ik roerbakgroenten e.d. die over zijn bij de paarden.
Nu kreeg ze broccoli en ze nam het graag aan. Een teken dat ze het wel kan gebruiken vermoed ik maar je moet naar je paard luisteren. Willen ze het niet, dan hebben ze het ook niet nodig.
Goed voorbeeld is Salinero denk ik, met zijn grote voorkeur voor bananen. Of was dat Bonfire?