Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TigerBD schreef:Hey Jalo! Dat is niet niks wat je paardje allemaal heeft. Dat verwacht je toch niet zoveel dingen, gelukkig kon ze geopereerd worden, kan ze dan volledig herstellen van die ocd, of is het alleen een verlichting van pijn geweest? en ben ook wel benieuwd wat ze verder met die spat gaan doen. En hopelijk is ze al een stuk opgeknapt over een maand stappen. Moet jij ook op het harde stappen? En staat ze/hij nu op de wei?
Jennyxx schreef:Jalo, wat een verhaal zeg. Het leek of er in ene van alles mis is met je paard. Maar de veearts vond de spat ed dus toch bij zijn leeftijd horen? Wat voor spat heeft hij? Botaanmaak of botverval?
Over de glucosamineDe kliniek waar ik geweest ben, raadt glucosamine wel aan. Bij de mens en de hond is het wetenschappelijk bewezen dat het helpt. Ik heb Radar ook gezien en het lijkt een negatief verhaal. Maar ze zeggen ook dat het kan zijn dat het bij heuparthrose, waar het onderzoek over gaat, niet helpt maar in andere gevallen wel. Het kan ook zijn dat het placebo-effect gewoon groot was. De groep die een nep-pil kreeg zei namelijk net zo veel verbetering te constateren dan de groep met de echte glucosamine. Op de rontgenfoto's was er echter geen verschil te zien. Ik geloof ook niet dat het kraakbeen herstelt. Maar mijn veeartsen denken wel dat het het gewrichtsvloeistof KAN verbeteren, waardoor de botwoekering of botverval minder hard KAN gaan. Zelf twijfel ik...vooral omdat het zo duur is
Ook denk ik wel eens... hoeveel kan 1 theelepeltje nu doen voor een paard van 500 kilo