Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
india schreef:toen ben ik zelf maar de hoef eens goed gaan bekijken en bevoelen , en kwam erachter dat er een warme plek op de hoef dicht bij de kroonrand binnenkant rechtvoor richting de hoefballen zeg maar(zijn jullie me al kwijt?)
ik heb direct de smid gebeld voor een hoefzweer controlle,
en die heeft gezocht en gesneden maar niks gevonden.
wel vond hij de hoef ook warm en voelde de pols kloppen dus hij verwacht welk ergens in de ondervoet een ontsteking,
nu ben ik natuurlijk gelijk gaan gooogelen en bokken en heb bedacht dat het een slijmbeurs ontsteling of een diepe buiger probleem kan zijn?
heeft 1 van jullie dit ook?
en kan je dit idd als warme plek in de hoef (bovenkant )voelen?
laulau85 schreef:Wat ze bij Toy gedaan hebben is een combi van ontstekingsremmers en een soort smeermiddel.
Door het direct in het gewricht in te spuiten komen alle werkzame stoffen op de juiste plek.
De ontstekingsremmer moet de ontsteking de kop in drukken en het smeermiddel zorgt dat het minder snel opnieuw geirriteerd raakt.
laulau85 schreef:Simodi het was inderdaad zeer kostbaar maarja het is de laatste mogelijkheid... Dat heb ik er dan zeker voor over. Hoe het heet het spul weet ik niet. Zou ik als je het graag wil weten op moeten zoeken op de rekening als het daar al op staat.
Zal zo eens rontgenfoto's van Toy plaatsen.