Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:43

Pas wel op dat hij het dan niet weggooit, he....
Is je Equi bijna op dan?? Moet ik wat opsturen??

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 01:02

Nee dat zakje is leeg. Die mag hij weggooien :-D.
Ik heb nog wel wat alleen 1 van de bandages miste ik. Zal morgen eens kijken waar ik die andere heb.

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:08

Gelukkig nieuwjaar!! ik ga ff naar mijn ouders...
Spreken morgen ff verder!!

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:20

Zo mij niet verbazen als die man dat a;l weg gegooit heeft... Hij komt echt over als een no nonsens figuur...
Zo iemand die na de oorlog niet meer buiten geweest is, en vast blijft houden aan zijn eigen zwaar achterhaalde maniertjes....
Probeer rustig te blijven en je eigen plannetje te trekken!! Misschien kun je zorgen dat je aanwezig bent, als hij de paarden de wei op mikt?!

Maar ik eet nu al dat ik ook zou exploderen als ik in jouw schoenen stond...
Vooral omdat het herstel al zoveel geld kost, en gewoon nu door die staleigenaar ff omzeep geholpen wordt...
Je bent niet voor niets juist zo voorzichtig!!! Trek je eigen plan!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 10:41

Gisteren was ik echt in alle staten. Nu zeg ik t liefst geen woord meer tegen m. Heb vannacht nog gemaild of ik mocht komen kijken bij die andere stal. Ik wil niet eens meer met m praten. Ga zo nd stal, ze gaan rond half 12 de wei in.
Ben nu echt t tegenovergestelde van gisteren. Wil gewoon niet meer met m praten. Heb overlegd met mn moeder en haar vriend en die zeggen ook al waar haalt ie t lef vandaan te beslissen dat ie best de wei in kan naast t carbid schieten. Normaal kan dat ook wel.. Dan mag ie rustig rennen...
Maar nu.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 10:51

Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt.
Maar ik zou ook inderdaad accuut naar een andere stal gaan. En je paard went ook daar wel weer hoor.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 11:00

Ja dat is ook zo...
Waarschijnlijk heb ik er meer moeite mee dan t paard.

Juist gistermorgen nog over gehad hoe mooi zijn been was en hoe goed t nu ging. En nu weer helemaal dik en warm.
Hoop dat t meevalt en dat t koelen nog wat geholpen heeft.
Als t rustig is met vuurwerk rij ik wel even een rondje bos met m.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:06

Tja het is heel vervelend. En helaas kan je er niets anders aan doen als wat je nu hebt gedaan. Je geeft hem de beste zorg die in je macht staat. En door toedoen van andere heb je nu weer een stapo terug moeten doen!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 13:03

Nou de bom is ontploft. Ik dacht ik ga alleen vragen of ie vandaag binnen kan blijven. Kreeg de vraag: waarom. Uitgelegd waarom. Ja van de zotte. Werd ie toch kwaad ik kon oprotten. Was te veeleisend?????? Nah toen heb ik ook even tegen hem staan schreeuwen. Maar goed moet dus nu weg en zou niet weten waarheen op 1 januari. Denk dat ie straks wel inbind maar ik wil weg. Nu en vandaag. Maakt niet uit waarheen.

Dus ik ga rondbellen. Schaam me dood op 1 januari...

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:08

Wat ontzettend rot zeg Qizz. Ik hoop dat je snel iets vind en dat je snel kan vertrekken daar. Sterkte

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 13:18

Pfff had met oud en nieuw leuker voorgesteld. Gelukkig zijn er altijd mensen die je willen helpen. Heb nu 40 km verderop een stal. Zat ook vol eigenlijk maar hij creeert een plek voor m voor een paar dagen. En hopelijk heb ik dan wat anders. Desnoods kijk ik een uur verderop waar ik werk richting Enschede. Of hier bij Winterswijk net over de grens in Duitsland. Ook een optie.

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:21

Kijk er zijn toch meer opties dan je eerst dacht!!!
Je kunt in elk geval gaan opladen, nu....

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:22

Goed dat je nu een andere stal gaat zoeken, helaas moet het wel snel gebeuren maar uit ervaring heb ik gemerkt dat het mogelijk is. Zelf ook ooit bij een boer gestaan die niet wou luisteren en het bijna mijn paard haar leven gekost had, binnen een dag had ik wat anders. Ga desnoods op zoek naar iets waar het maar voor tijdelijk is, bijvoorbeeld een stal zonder bak want je kan nu toch niet rijden. Je moet nu vooral niet te kieskeurig zijn, als je paard op een andere stal maar een paar uurtjes naar buiten kan de eerste maanden dan is dat niet zo'n ramp want dan krijgt het been weer rust. Je kan dan rustig gaan kijken naar een definitieve stal.
Een paard went vanzelf wel weer, heb ook zo'n paard waarvan ik dacht dat verhuizen voor haar een ramp zou zijn maar na een paar weken is ze weer helemaal in haar nopjes.
Voor mij nooit meer bij een boer.

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:27

Super dat je zo snel al iets hebt gevonden ook al is het voor tijdelijk. Nu lekker snel je paard gaan verhuizen. Heb je zelf een trailer??????

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:31

Hoe was het been eraan toe, vanmorgen???

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 14:33

Ja helemaal top. Had iets voor nood waar ik m zo heen breng maar ik heb nu ook al bijna wat anders. Alsof t zo moet zijn. En nog iets heel moois ook. Ga hopelijk morgen kijken en stiekem hoop ik dat ik vandaag al mag kijken.
Er denken veel mensen mee en hebben echt goeie tips. Super fijn. En idd hoop ik dat t voor hem ook meevalt en dat ie snel went.

Zijn been viel me mee. Gelukkig!!!!!
Zag er al weer aardig oke uit. Moet er niet aan denken dat t weer helemaal mis was. Want zo leek het wel. Toch mooi dat t toch zo snel weer dun is nadat t gisteren echt weer heel warm en dik was.

Tja die lompe boeren die alles op hun manier willen doen. Grrr.

Wat een opluchting. En t is die stal waarop ik zo hoopte dat daar wat vrij kwam waar ik op de wachtlijst wou. Yeahhh.

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:27

Nou, toch geen slecht begin van het nieuwe jaar!!
Ik zou zeggen, koel dat been nog ff paar x, als je kans ziet.... Dan kun je misschien over enkele dagen gewoon weer verder waar je gisteren gestrand bent....
Erg jammer van je stalgeld wat je al betaald hebt, maar als je die boer nog langer zijn gang zou laten gaan, denk ik dat de rekening alleen maar hoger wordt, maar dan vanwege de dierenarts....

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:04

Allereerst, iedereen de beste wensen voor 2012 met een blessurevrij jaar en dat alle paardjes die nog geblesseerd zijn maar snel beter zullen worden!!!

He bah, wat een gedoe Quiz! Voor jou niet zo'n leuk begin van het nieuwe jaar, maar misschien wel een goed begin van het nieuwe jaar. Niet zo leuk door de stress die je erdoor gehad hebt maar misschien wel goed omdat je paardje hopelijk dadelijk ergens staat waar wel fatsoenlijk meegedacht wordt en waar je er wel van opaan kunt dat er met je paard omgegaan wordt zoals jij dat wil.
Wat een verschrikkelijk onbeschofte h**ter zeg!!! Wie denkt hij wel dat hij is, blijkbaar een of ander achterlijk kneuterboertje!!
Daar kan ik ook zo verschrikkelijk kwaad om worden. Je hebt het enige gedaan wat je kon doen, en dat is je spullen pakken en ergens naartoe gaan waar wel meegedacht wordt. Het is toch niet te geloven, jij bent al maanden bezig om je paard beter te krijgen, maakt bepaalde afspraken en hj doet gewoon wat hij zelf denkt hoe het moet.... -:(- ....... bah bah bah.
Ben maar blij dat je er dadelijk weg bent!!

Ik hoop voor je dat het niet veel erger geworden is en dat je dadlijk weer kunt gaan opbouwen waar je gebleven was!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:10

De reden dat je je paard binnen wil hebben zou helemaal niets uit moeten maken. Al zou je het willen omdat jou een scheet dwars zit. Het is jou paard! Daar heeft hij helemaal niets over te zeggen! Wat een dwaas die man. Blij zijn dat je er weg gaat!

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:47

Qizz, hoe is het vertrek verlopen??
Kon je zonder al te veel herrie vertrekken?? Transport goed verlopen??

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 19:55

Halloooo. Nou ik ben eindelijk weer thuis. Was supersnel geregeld. 1 telefoontje en ik mocht m tijdelijk of evt voorgoed komen brengen, maar dat adres is mij helaas veel te duur dus ik moet wel iets anders hebben, maar ik kan eigenlijk wel in rust zoeken, hoef tenminste niet perse morgen weg zei ie nog, want hij staat hier prima. Dikke laag zaagsel joh niet normaal. Lekker veel hooi en goede zorgen.

Die andere stal ga ik hopelijk morgen bekijken. En ik wil nog even een paar adressen in Duitsland bekijken.

Toen ik mn paard ophaalde was iedereen daar binnen met bezoek dus kon rustig mn gang gaan. Ook toen ik terug kwam om mn spullen op te halen was iedereen nog binnen. Dus alles in de trailer gepakt. Pff veeeeeeeel ;-). En toen moest ik die nog ergens kwijt. Maar ook daar heb ik wat voor gevonden.

Verder nog van een meisje met paard met zelfde blessure doorgekregen dat zij evt. ook nog wel een stal had. Erg aardig. Die onthou ik ook zeker.

Ik denk dat ie absoluut niet verwacht had dat ik echt wegging. Die zal mooi stom gekeken hebben. Alles weg. Net goed. De h*@$ter.
Hij was toch bezopen maaaaaaarrrrrr, de kater komt later.

Er zijn meer goeie stallen. Ik had m ook veel te hoog zitten.

Met zijn been denk ik dat t wel meevalt. Gelukkig... Moet er niet aan denken dat t weer helemaal terug bij af was.

Maar waren wel 2 rotdagen zeg... Maar voor een goed doel laten we maar zeggen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:00

Fijn dat je zo snel wat anders hebt gevonden. Wat ik mij wel afvraag, hoe zit het nu met het stalgeld wat je al voor januari betaald hebt? Normaal gesproken zou je dat kwijt zijn omdat je een maand van tevoren hoort op te zeggen. Bij jou is het een ander geval want hij heeft jou gezegd dat je meteen moest vertrekken. Het lijkt mij dat je dan recht op teguggave hebt.
Ik kan mij ook wel voorstellen dat je denkt laat hem maar stikken in dat geld maar eigenlijk moet hij het teruggeven.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 20:03

Ik zei tegen m dat ik mn stalgeld al betaald had, maar dat zou ie dan wel terugstorten zei ie..
Dus daar hoop ik dan maar op,.. (en daar ga ik eigenlijk ook gewoon vanuit dat ie dat doet, aangezien hij wou dat ik wegging en ik altijd netjes betaald heb).

En hij is wel lomp, bot en van alles meer, maar ik denk niet dat ie dat geld achter houdt.
Eerlijk gezegd kan het wel eens zijn dat ie er allang weer spijt van heeft, hij is nl vaker zo opvliegend en hij heeft al wel vaker toch excuses aangeboden.

En ik denk dat ie zijn dochtertje van 10 ook wat uit te leggen heeft. Dat was t beste maatjen van mij en mn paard en die gaat dit echt niet snappen,...

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:18

Grote kans dat die pummel dus niet eens opgemerkt had dat je weg gereden bent....
Wie weet trof hij een lege box, toen er gevoerd werd...
Je schreef al dat er nog een paar pensionnertjes op vertrekpunt staan...............
Ik weet niet hoeveel paardjes er staan, maar het is over duidelijk dat het niet ongestraft zal blijven, om zo met mensen EN dieren om te gaan....
Natuurlik zijn er meer goede stallen... Maar een goede stalhouder selekteerd zichzelf ook in zijn omgangsnormen/waarden naar de klanten toe...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 20:36

Nee ik geloof niet dat ie gemerkt heeft dat ik weg ben gegaan.
En misschien dacht ie dat ik rijden was met voeren,..

Er zijn er binnenkort 3 van de 7 pensionpaarden weg inclusief mezelf. Dus dan heeft ie er opeens 3 minder.
En aangezien ie nogal op de centen is, gaat ie dat niet leuk vinden. Maar t zal wel snel weer vol zitten.
Er is best veel vraag naar stalling volgens mij.

HIj zei dat ik veel te veel van m eiste (ik had gevraagd m binnen te laten, dat scheelt m eigenlijk werk??), had aangeboden te komen voeren omdat ik toch thuis was, dus hoefde ie ook al niks extra voor te doen.

En hij maar klagen dat ie ook nog ander werk te doen had (hij heeft n bedrijf), toen werd ik pissed, ik zei al: hallo ik betaal hiervoor, dit is OOK jouw werk. Hij deed al weinig, sleepte bv zelden de bak, terwijl anderen superdruk zijn de bak in orde te maken voor hun pensionklanten. Zegt ie: ik werk hier voor een schijntje... tsss