Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:29

AV, Dat klinkt heel bekend, dat je zelf het vertrouwen er een beetje in kwijt raakt. Vooral omdat je er zelf middenin zit is het heel moeilijk om er positief in te blijven staan, voor een buitenstaander is dat veel makkelijker. Ik heb zelf ook heel vaak op het punt gestaan dat ik dacht ik stop er mee, maar ik had altijd mensen om mij heen die er nog vertrouwen in hielden en daardoor ben ik altijd door gegaan. En nu ben ik al die mensen heel dankbaar. :) Dus probeer gewoon nog even verstand op nul en vol te houden, ik weet dat het heel moeilijk is, maar ik hoop zo voor je dat het ook bij jou goed afloopt.

Klinkt bekend Ireen, dat je meteen aan de benen gaat voelen. Ik doe het ook nog steeds! Zodra ik 's ochtend aankom loop ik meteen door naar Zoef, voel eerst de benen en ga daarna pas de rest voeren.. Gelukkig dat al haar benen dik waren en het door het grazen kwam. Is er nog nooit een foto gemaakt van de kogel?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:47

Ja de laatste keer zijn er foto´s gemaakt, het gewricht zelf en kraakbeen etc. is allemaal perfect op de foto. Bij het uitverdoven is er in haar gewricht uitverdoofd, mijn dierenarts legde uit dat je dan vrijwel zeker kunt zijn dat het ook uit het gewricht vandaan komt, het enige stukje pees dat je bij die verdoving meeneemt is een klein stukje van de tussenpees onderin waar hij splitst, maar als daar schade aan is dan voel je vaak van buitenaf al een bobbeltje en ook die pees is bij de scans steeds meegenomen en was nooit iets op te zien, terwijl ze toen wel al klinisch weer onregelmatig was.
Moet dus haast wel gewoon een overbelast gewricht (kapsel) zijn, als ze niet goed loopt volgende week kunnen ze dat ook nog wel scannen.

Ik ken dat gevoel ook hoor AV, heb regelmatig van die momenten gehad.. en nog steeds iedere keer als ik maar een slechte stap zie zakt het lood me in de schoenen en vraag me af waar ik het eigenlijk allemaal voor doe. Ik heb ook veel nagedacht over hoe dat nu verder moet als het niet meer goedkomt, maar heb dat nu losgelaten en ga er gewoon voor, dat zien we dan wel. Het heeft geen zin om me daar nu al druk over te maken, zo lang er nog kansen zijn dat het wel goed komt.

Yade heeft me na de kliniek en het inspuiten 2 weken compleet genegeerd.. wat een tante zeg. Sinds gisteren gelukkig weer een zacht hinnikje als ik aan kom (normaal gesproken was dat een harde brul).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:39

KellyTaco: Wat super zeg dat het met jullie ook goed gaat! Ja, zodra de paarden gaan compenseren in hun lijf merk je dat ze daar echt slechter van worden.. Het hekje was ook niet bedoelt om een paard achter houden btw.. :P .. Het fungeert als nette afzetting voor een stuk gras waar het niet de bedoeling is dat daar paarden op komen.. :o .. Wolin dacht daar anders over.

Am-vanes: :(:) Ik herken het zo en zodra Wolin minder loopt krijg ik gelijk weer de kriebels en word ik een beetje down, zo ben ik niet, maar het flitst gewoon zo door je hoofd dat het ook nog mis kan gaan... Dikke knuffel voor jou! En niet opgeven, want je bent al zo ver gekomen!! En voor Wolin is dit de tweede keer, deze blessure en ook zij geneest weer :) , misschien duurt het wel langer en met ups en downs, maar ik hou goede hoop :j . Jij ook doen hoor! :(:)

Ireen: Hihi, volgens mij zijn we allemaal geobsedeerd door de voorbenen van onze viervoeters.. Poos terug had Wolin een virus waardoor ze echt mega dikke benen had, dat ze zelfs vochtafdrijvers moest hebben... Ik keek eerst ook alleen naar het geblesseerde been, schrok me te pletter.. :o

Wolin was vandaag weer hieperdepiep.. en ook wat dwarsig >;) .. Kan komen omdat ik al heel lang niks met mevrouw heb gedaan, maar ze kan ook dwars zijn als ze niet lekker in haar vel zit. Met name in het begin van de blessure was ze extreem tegendraads, ze liep niet lekker en kon dan heel nukkig zijn, mij alle kanten op trekken, lopen waar ik ´ho´ zeg en andersom.. Heb dus wat grondwerk met haar gedaan, ging ook niet zonder slag of stoot, want het was in de buitenbak en dan hoort en ziet ze echt alles. Uiteraard maakte ik me wat zorgen, ze is vandeweek twee keer meegenomen door iemand anders en ben altijd bang dat mensen niet opletten waar ze haar voeten neerzet; precies weer op een riggeltje o.i.d.. Toevallig zag ik ook nog dat ze prompt een klap kreeg van haar paddockmaatje eergister.. uiteraard op haar rechtervoorbeen.. -O- Potver.... Zag verder niks daarna.. Maar toch...
Ik ga weer met haar het lange teugelen oppakken, dan kan ze onbelast wat gaan ´joggen´en het is goed voor de gehoorzaamheid. Dit moet dan wel om 08.30 uur ´s ochtends gebeuren als er niemand is, want ze kan soms aardig in de rondte gaan. Vandaag vertrok er ook weer iemand uit de bak, ondanks mijn waarschuwingen vooraf :') , gelukkig geen boze gezichten.

Ondanks mijn zorgen, zie ik toch niet heel veel aan haar draf.. Gister draafde ze zelfs mee in een bochtje naar links op het harde zonder een gekke pas.. Ik keek er wel even van op moet ik eerlijk zeggen! :)

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:27

@ireen de magneetveldtherapie die ik gedaan heb met Beau doe ik via een dierfysiotherapeute. Zij is een vriendin van me en heeft zo'n apparaat. Ik heb de behandeling zelf gedaan want dat is wel intensief qua frequntie en tijd. De eerste periode (van 3 weken)heb ik het 9 dagen achterelkaar gedaan 1x per dag 30 minuten. Er gaat een soort bandage om haar been die aangesloten is op een apparaat die dmv stroom magnetische straling door de bandage stuurt. Dit moet een half uur om haar been zitten op een bepaalde frequentie. De frequentie moest ik steeds hoger instellen. Na 9 dagen twee dagen niet en dan weer drie dagen wel dan weer twee niet en drie wel enz. De tweede sessie moest ik beginnen met een aantal dagen achterelkaar en daarna om de dag. Tijdens de tweede sessie had ze door haar gekke sprongen haar rugspier verrekt, ik heb toen die bandage ook op haar rug gelegd. Dit vond ze heerlijk, stond echt te relaxen en de spier knapte echt snel op. Wat mij betreft echt een aanrader. Ik heb het nu al enige weken niet meer gedaan en moet over twee weken terug om te scannen dus ben erg benieuwd hoe het er dan voor staat. Ze loopt goed dus heb er wel vertrouwen in dat het goed zit maar diep van binnen blijf je toch bang dat het weer minder is en dus weer minder doen met als gevolg een gekker paard met veel te veel energie. Succes ermee!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:30

Het past best allemaal op schoot
Afbeelding

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:42

hierbij wil ik iedereen een heel fijn en gelukkig 2012 toewensen. Met veel gezondheid , geluk en liefde voor jezelf, de mensen om je heen die je liefhebt en natuurlijk de viervoeters. *D

Laten we hopen dat we allemaal met onze paarden de goede kant op gaan dit jaar, en dat we heel veel rijplezier mogen gaan beleven!

Iedereen bedankt voor de steun die ik in dit topic gevonden heb!

Zelf ben ik nog steeds niet heel positief, ik ben gewoon van mening dat een jong en gezond paard goed zou moeten genezen, als alle omstandigheden daarvoor geschapen zijn. De komende 3 maanden zijn van cruciaal belang voor Flo. Na deze tijd zou hij weer volledig belastbaar moeten zijn, en moeten blijven....
Over een week of 4, die ik nu dus weer moet stappen en draven maar op het harde rechtuit, gaat flo voor de opbouw naar de handelsstal waar ik hem vandaag heb,omdat ik alle rare sprongen uit wil sluiten, en als ze er zijn goed opgelost gaan worden. Dat hij dus bv niet door de bak crost omdat ik op de grond ben beland door zijn rare bokkesprongen. Dus hoop ik dat het opbouwen daar rustiger en beter gaat.
Ik ga deze maand gebruiken om hem mee te nemen het park in, aan de lijn is hij superbraaf nl, en veel afstanden te stappen en te draven op het harde.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:51

Ik kan me je gevoel zo voorstellen AV! Als het elke keer tegenvalt, is het zo verschrikkelijk moeilijk om in een goede afloop te blijven geloven. Praktisch blijf je alles doen dat in je macht ligt om hem te laten herstellen. Maar mentaal en emotioneel elke keer weer opbrengen om er vol goede moed mee aan de slag te gaan, is zo verschrikkelijk moeilijk!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:22

Richtje, jij weet er alles van hè? Het is idd een emotionele achtbaan waar je in zit.... jouw poon heeft het niet mogen redden,Die sprongen aan de longe doet flo dus ook....maar ze zijn zo jong en fris in hun koppie. Ik heb ergens in dit topic gelezen van iemand wiens paard weer ok was,maar nooit meer in de wei of paddock mag.... met alle respect,maar dat zou ik niet trekken voor flo..., als flo geen paard meer kan zijn is voor mij het eind bereikt.....maarrrrr nieuw jaar nieuwe kansen en misschien gebeurt er een wonder en geneest flo voor 100%!!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:30

Ja je kan het ze ook niet kwalijk nemen. En door hun wilskracht en enthousiasme ga je er ook wel weer voor :)
Hoe dan ook, ik ga gewoon keihard meeduimen dat dit jullie jaar wordt en Flo goed herstelt :*

liesdix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:06

Ik zit met iets gelijkaardigs, mijn paard is al 4 maanden aan de suggel door zijn kogel. Hij blijft steeds opzwellen en pijnlijk worden. Nu kan mijn paard veel pijn verdragen en hij mankt niet echt, hij loopt alleen korter aan dat been op het harde. Omdat hij niet duidelijk mankt kunnen ze ook niet uitverdoven met overtuigende resultaten. Hij heeft al foto's van het been, niks speciaal buiten een chip. De vorige veearts maakte een echo maar was zeer vaag wat betreft de diagnose. Nu ben ik weer op de suggel ene weet geen raad meer.. Iemand gelijkaardige ervaring?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:17

Nou ik doe met je mee Am_Vanes, heb gisteren gekeken hoe Yade loopt 3 weken na het inspuiten van haar kogel en ze is nog steeds niet helemaal goed :( Ik word er echt moedeloos van.. 10 maanden zijn we bezig nu en nog altijd aan het stappen, ze had met 4-6 maanden al hersteld moeten zijn!
Kon het vanochtend niet opbrengen om Bodegraven weer te bellen, morgen dan maar.. Ze zal wel weer terug moeten, maar ik weet niet wat ze nog kunnen doen behalve de kogel scannen. IRAP e.d. zag Sander de vorige keer niet zo veel in omdat dit er al zo lang zit. Enige wat ik nog kan bedenken is misschien speciaal beslag met afwikkelpunt wat verder naar achteren, werd in dit topic geopperd omdat Yade een wat lange toon en iets ondergeschoven verzenen heeft; [BEH] Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II waardoor ze soms op haar toon landt en daardoor een knikje maakt met haar kogel. Op wat voor beslag staan jullie paarden? (Wolin had ook een platvoetje meen ik me te herinneren?)
Ben er eigenlijk een beetje klaar mee op het moment, had zo gehoopt dat ze nu goed zou zijn en dat we in 2012 eindelijk konden beginnen met rijden! (ze wordt in mei al 10...)

Liesdix, een blessure aan collateraalbanden zit in de hoef, dan heb je geen zwelling bij de kogel normaal gesproken. Mijn paard heeft een overbelaste kogel als gevolg van de blessure toevallig, maar verder heeft het niet zo veel met elkaar te maken. Misschien je veearts nog even telefonisch om wat meer uitleg vragen wat er nou aan de hand is?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:42

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:45

Allereerst allemaal de beste wensen!
Dat we eindelijk in 2012 het blessureleed met onze paarden achter ons kunnen laten!

Ireen Jemig wat vreselijk balen dat Yade nog steeds niet goed loopt. Wellicht is aangepast beslag nog wel te proberen.
Het is in ieder geval het proberen waard, laat ik het zo zeggen.
[/b]

AV :(:)
Ik ga heel hard voor jullie duimen!
Heb er zelf ook heel vaak over nagedacht wanneer nou het moment is dat het genoeg is geweest.
Ik heb voor mezelf besloten dat als Adorno deze zomer niet op de wei mag ik stop.
Hij is dol op de wei met zijn vriendjes spelen, ik kan het hem niet aandoen om binnen te blijven. Desnoods deze zomer in zijn eentje op de wei maar hij moet naar buiten kunnen.
Ik deel je mening, een paard moet een paard kunnen zijn.

WL Wat vervelend dat Wolin zo'n brokkenpiloot is... slecht voor je hart!
Opbouwen aan de lange teugel heb ik met Adorno ook de eerste keer gedaan.
Fijne manier om onbelast te werken.

Gelukkig dat haar draf er goed uit ziet!

-----------------

Met Adorno gaat het heel wisselend.
Hij zit super goed in zijn vel, dat wel :D

Maar soms als ik hem opstart twijfel ik toch nog over linksvoor.
Hij wil ook slecht buigen naar links maar dit heb ik altijd al alleen maar echt lekker los gekregen door zijgangen te rijden.
En die mag hij nu natuurlijk niet.

Vraag me ook weleens af of ik er niet gewoon zo op gefixeerd ben dat ik hem "slecht lopend" voel.
Als hij struikeld b.v. schrik ik me al dood als ik erop zit.

Dor zelf vind het wel fijn dat hij weer wat mag doen en wordt zelfs een beetje bijdehand onder het zadel.
Heb hem nu weer iets meer in het werk want anders is het niet te doen en gelukkig mocht hij nu ook weer een galopje meepakken.

volgende week weer terug.. ik hou mijn hart vast.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:59

Kelly_Taco schreef:
Ik heb voor mezelf besloten dat als Adorno deze zomer niet op de wei mag ik stop.

Dat is voor mij ook de grens :j Deze zomer gaat ze hoe dan ook het land op, desnoods op een klein vlak stuk en met een rustig paard, maar wel weer gras en sociaal contact.

Succes volgende week!!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:02

moet me hellaas ook toevoegen maar gelukkig gaat het nu weer goed naar volledige rust in een kleine padock 2 weken en behandeling groene leem,ijzers eraf gehaald voor en het gaat nu stukken beter met hem gr sandy

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:08

Voor iedereen, een dikke knuffel :(:) .. Voor 2012; weer met nieuwe moed het nieuwe jaar in! Probeer te genieten van jullie paarden, jullie zijn zo goed op weg :j .

Toch moet ik zeggen dat ik zelf ook weer even een baalmoment heb.. Wolin heeft een nieuwe buurman.. en Wolin eet ´m op :') .. Ze stond zelfs op haar achterbenen om hem aan de andere kant van de box te krijgen.. Gisteravond was haar box een grote ravage.. Gelukkig kwam ze niet heel anders haar box uit, maar ik ga zo weer naar stal en dan vrees ik weer het moment dat de boxdeur open gaat.. Dat gevoel blijft, zeker door situaties waar we geen controle of toezicht op hebben..
Gister is mijn ´thuis-smid´ geweest voor de achtervoeten van Wolin, ze stond linksachter helemaal buitenover en het scheurde aan alle kanten :( .. Ik baalde er zo van, Wolin heeft perfecte achtervoeten. Nu weer mooi kort en strak, loopt toch een stuk beter vind Wo ;) .

@Ireen: Dat klopt, Wolin had een best wel platte voet (gehad).. Daarnaast heeft Wolin ook vrij lange koten, niet kort en stevig, maar slank en dun.. En dat werkt natuurlijk ook niet met zo´n platte voet. Nu Wolin haar voeten gecorrigeerd worden merk ik een enorm verschil.. Wolin moest meer steunsels ontwikkelen, die liften de voeten namelijk automatisch. Ze heeft/had echt enorm ondergeschoven verzenen!!!!! Ze staat nu dus op ´Hoofpads´ met siliconen, die siliconen zorgen ervoor dat de verzenen niet naar binnen omkrullen (wat veel gebeurt bij voeten die in stand, m.n. stijler, gecorrigeerd worden. Wolin heeft dit ook gehad).
Bij Wolin was echt haar platte voetenwerk funest voor de bandjes. Bij Wolin is deze blessure opnieuw ontstaan nadat ze een hoefbalbetrapping heeft gehad die er via de hoef uitgroeide, waardoor ze een stuk hoef miste en zo eigenlijk door de hoef heen ´zakte´ en de voet nog platter werd.. Een stijlere voet geeft de bandjes veel meer rust en ik merk het ook aan Wolin, wat een verschil. Ik twijfel ook heel erg wat ik nu moet qua smid, want haar voet mag nooit meer platter worden! En als ik op de kliniek blijf, blijft ze ook onder toezicht van mijn dierenartsen, ook weer een voordeel.

Ik ben een leeuwin wat betreft hoefsmeden.. :o Volgens mij ben ik een zeer lastige klant. Bij mij komen er geen zijlippen in of wiggen of laat staan een vierde nagel.. Ik kan heerlijk discussieren over paardenvoeten en het valt mij op hoe weinig goede smeden er rond lopen met inzicht in de voetas en bewegingsmechanisme. Ton, Wouter en ja ook mijn thuis-smid Aad _/-\o_ .. Fijn dat jullie er zijn :* .

@Kelly-Taco: Ja, lange teugelwerk is goed voor Wo :j . Vooral voor het knopje ´Overgave´. Ze heeft echt talent voor het werk aan de teugels, ze tovert zo een levade uit haar mouw.
Ik vind het ook dat Wo vooral paard moet zijn, Wolin is geen paard om haar leven op stal te slijten of alleen op de weide.. Ze is een heel sociaal paard met veel maatjes. Ik zag het van de zomer al toen ze op stal stond, ze heeft even een moment gehad waarbij ik de moed begon te verliezen omdat zij zo ongelukkig oogde..
Ze staat nu elke dag in de paddock met een of twee vriendjes en krauwt zich een ongeluk :D .
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 03-01-12 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:14

Welke Aad heb jij?
Komt hij uit Den Haag?
Dor werd vroeger ook ddor een Aad(je) uit Den Haag gedaan.

Dor heeft overigens stijle voeten..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:18

Aad komt uit Hazerswoude dorp, vlak ´om de hoek´ bij mijn stal. Aad Reigersberg heet deze fijne man, volgens mij heeft hij wel 100 jaar ervaring ;) , Wolin is dol op hem en dankzij hem is ze relaxter en braver geworden bij de smid. Kostte me wel veel moeite om bij Aad in zijn klantenbestand te komen, hij nam helemaal niemand meer aan.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:46

Ireen : wat balen zeg! Oh ik herken je gevoel zo goed! Ik heb ook de grens getrokken bij wel of geen paard meer kunnen zijn, dus niet meer op de wei, dan is het voor mij einde oefening. Soms denk ik ook idd dat Bodegraven te positief is. En het nare is dat je zelf ook steeds je grenzen verlegt, steeds weer 6 weken verder, voor je het weet ben je weer een half jaar onderweg. Dan denk je: ach ik moet nu toch wel zon beetje op het eind zitten.... Blijft erg lastig....

Kelly-Taco: Ik duim ook voor jou, hopen dat het er goed uitziet! In ieder geval ben je wel weer lekker aan het opbouwen, dan bijven ze toch het braafst.
Ik denk ook wel dat de angst een tijdje blijft, iedere misstap hou je je hart vast. Dat zal moeten slijten.
Maar de paarden verdienen allemaal een kans, maar ik heb mijn max toch wel op een jaar gezet.... dan misschien nog de zomer de wei op en daarna zou hij toch weer goed moeten zijn.... Inmiddels is Flo dan bijna 7 en nog niet bevestigd met rijden.... dat is toch wel erg hoor!

Nog even over de collaterale hoefbanden, volgens mij zitten die op meerdere plaatsen, bv in de hoef. maar bij Flo zijn het de collaterala banden net boven de kroonrand, die vanaf de kogel naar de hoef lopen ( verticaal) te vergelijken met onze enkelbanden.

Rutting: welkom , al wil je liever niet in dit topic thuishoren .... maar is je paard nou met 2 weken genezen verklaard??

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:55

WolinLotte schreef:
Daarnaast heeft Wolin ook vrij lange koten, niet kort en stevig, maar slank en dun.. En dat werkt natuurlijk ook niet met zo´n platte voet.

Yade hetzelfde :j klein beetje week gekoot ook wel.
Ik vind dat zo lastig, je weet ook niet vantevoren of je smid goed is of niet, dan moet je het van ervaringen van andere mensen hebben maar als ik zie hoe sommige paarden op hun voeten staan en de eigenaren toch tevreden zijn.. dan ben ik misschien wat kritischer dan andere eigenaren.
De smid op de vorige stal was best goed, maar gaf mijn haf altijd wat te weinig opzet (in mijn ogen), bij mijn vorige smid liep ze beter.. maar die woont in zeeland en komt niet hier naartoe. Nieuwe smid is een aardige vent maar ik weet dus gewoon niet hoe kundig hij is als ik hem ga vragen om Yade te beslaan := hij is slechthorend en dat is toch wel wat lastiger communiceren, wat ik nu juist zo belangrijk vind.
Wolin heeft dus geen roll over/equilibrium of zoiets?

Het valt overigens best mee hoe slecht Yade haar hoeven zijn hoor, in Bodegraven is er zelfs niks over gezegd, maar misschien kan het nog net dat zetje geven.. er moet toch een oplossing zijn :\

Vervelend dat ze zo heftig reageert op een nieuwe buurman, Yade heeft met oud en nieuw even staan flippen in haar stal (ondanks tranquigel), hield ook mijn hart vast de volgende ochtend..

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:02

Volgensmij gaat het bij iedereen in dit topic over dezelfde collateraalbanden AV, die in de hoef bij de kroonrand. Geloof dat er inderdaad ook in de kogel en knie collateraalbanden zitten? Bij de kogel is dacht ik onderdeel van de kogelringband.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:03

niet helemaal maar loopt nu wel veel beter dan eerst moet nog wel geduld hebben voordat ik weer kan rijden op hem gaat ieder geval de goede kant op, kan hem van het weekend proberen te longeren kijken hoe het gaat. sterkte allemaal hoop dat jullie paarden er ook weer bovenop komen , genezen is ie nog niet afwachten maar gr sandy

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:04

Ireen_ schreef:
WolinLotte schreef:
Daarnaast heeft Wolin ook vrij lange koten, niet kort en stevig, maar slank en dun.. En dat werkt natuurlijk ook niet met zo´n platte voet.

Yade hetzelfde :j klein beetje week gekoot ook wel.
Ik vind dat zo lastig, je weet ook niet vantevoren of je smid goed is of niet, dan moet je het van ervaringen van andere mensen hebben maar als ik zie hoe sommige paarden op hun voeten staan en de eigenaren toch tevreden zijn.. dan ben ik misschien wat kritischer dan andere eigenaren.
De smid op de vorige stal was best goed, maar gaf mijn haf altijd wat te weinig opzet (in mijn ogen), bij mijn vorige smid liep ze beter.. maar die woont in zeeland en komt niet hier naartoe. Nieuwe smid is een aardige vent maar ik weet dus gewoon niet hoe kundig hij is als ik hem ga vragen om Yade te beslaan := hij is slechthorend en dat is toch wel wat lastiger communiceren, wat ik nu juist zo belangrijk vind.
Wolin heeft dus geen roll over/equilibrium of zoiets?

Het valt overigens best mee hoe slecht Yade haar hoeven zijn hoor, in Bodegraven is er zelfs niks over gezegd, maar misschien kan het nog net dat zetje geven.. er moet toch een oplossing zijn :\

Vervelend dat ze zo heftig reageert op een nieuwe buurman, Yade heeft met oud en nieuw even staan flippen in haar stal (ondanks tranquigel), hield ook mijn hart vast de volgende ochtend..

Welke smid heb jij?

Zie dat je trouwens behoorlijk dichtbij woont.
Ik woon in Bentveld.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:10

Wolin heeft een behoorlijke opzet ook in haar beslag, ze heeft echt een beetje hulp nodig met beter afwikkelen. Daarnaast heeft ze een behoorlijk wapper-voorbeen, een echt dressuurvoorbeen. Ze loopt er heel verheven mee en gooit 'm ook er ook echt uit.

Dat is ook zo hoor, door schade en schande wordt je wijzer en helaas moeten we het eerst zelf ondervinden. Ik ben ook kritisch naar hoe andere paarden erop staan en dan te horen dat bepaalde eigenaren helemaal weg zijn van een bepaalde smid en vervolgens zie je de paarden er beroerd op staan. Het blijft ontzettend moeilijk, een goede smid.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:15

Fijn dat het beter gaat Rutting, maar als je nu alweer bijna mag longeren zal je paard een andere blessure hebben dan die van ons denk ik?

Ik heb nu Wouter de Jager, hij komt hier op mijn nieuwe stal. Alle andere paarden hier die door hem gedaan worden staan overigens netjes op de voeten vind ik, maar vind het lastig om een "vreemde" smid zomaar te vertrouwen om te laten beslaan.

Heb even moeten opzoeken waar Bentveld ligt :o je woont inderdaad aardig in de buurt!!