[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QueenBeeBee

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:28

Wat een knappe merrie Annelieke!!

Dank voor je reactie, ik ga het eens overleggen met mijn smid inderdaad. :j

Ik heb ook eens van iemand alleen glucosaminesulfaat gekocht, is een DA en die zei dat dit het beste is om te geven. Het meest puur zeg maar. Ik dacht altijd dat de combi met MSM en chondroitine juist belangrijk is. Klopt dat of is beide goed?

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:44

norton84 schreef:
zo mijn nieuwe suplement is binnen. ga het vorlopig met superflex liquid proberen.

Deze is nu in de aanbieding bij Medhorse, ik heb maar meteen twee flessen van 1liter besteld. Dat was goedkoper dan 1 fles van 2 liter :=

Bedankt voor de tip, ziet er goed uit en idd vloeibaar wordt vaak beter opgenomen en geeft makkelijker. :j

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:44

Dank je :D

Ik geef vrij veel producten: ik geef gelatinaat van primeval, glucosamine pillen met chondroitine en msm van de kuitvat :o en nog een homeopatisch middel.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:45

Oh haha dat is ook nog een idee inderdaad, naar het Kruidvat! :D

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:49

QueenBeeBee schreef:
Oh en nog een heel andere vraag, wat is jullie ervaring met speciaal beslag?

Mijn merrie moet van de DA rondom op ijzers, maar mijn juf bedacht zicht dat een laagje tussen de ijzers misschien fijn zou zijn voor extra demping. Zodat ze gemakkelijker met meer afdruk kan gaan lopen (vooral in draf) Dus dat ze zeg maar nike air maxies krijgt :D

Hebben jullie daar ervaring mee?

Mijn paard is voor op Equilibrium ijzers gezet (zelfde als Comfort ijzers) om makkelijker af te wikkelen. Hij moest er een paar dagen aan wennen maar daarna liep hij er heel fijn op. De hoefsmid van Emmeloord heeft ze eronder gezet maar mijn eigen smid heeft ze ook.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:49

Het is hetzelfde spul alleen hebben paarden en mensen natuurlijk wel een andere dosering nodig. Ik gebruik het ook als ondersteuning van het gelatinaat.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:50

annelieke92 schreef:
Welkom sniesie en QueenBeeBee!

QueenBeeBee, ik heb het laatst met mijn hoefsmid gehad over andere ijzers/ een laagje ertussen. Bij mij raadde hij het af. Volgens hem zou het niet heel veel extra helpen. De voorijzers zijn wel wat afgerond zodat ze makkelijker weg kan komen.

Ik ben nog steeds in de wolken dat het zo goed gaat met mijn meisje. Ik kom stiekem even spammen met een wat foto's van ons van afgelopen zaterdag: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1636536

Dank je!
Mooie merrie heb je zeg. Wilde zelf ook graag een vos met veel wit maar is mislukt.... :P

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:51

annelieke92 schreef:
Het is hetzelfde spul alleen hebben paarden en mensen natuurlijk wel een andere dosering nodig. Ik gebruik het ook als ondersteuning van het gelatinaat.

Hoeveel gebruik je hiervan voor je paard?

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:53

sniesie schreef:
QueenBeeBee schreef:
Oh en nog een heel andere vraag, wat is jullie ervaring met speciaal beslag?

Mijn merrie moet van de DA rondom op ijzers, maar mijn juf bedacht zicht dat een laagje tussen de ijzers misschien fijn zou zijn voor extra demping. Zodat ze gemakkelijker met meer afdruk kan gaan lopen (vooral in draf) Dus dat ze zeg maar nike air maxies krijgt :D

Hebben jullie daar ervaring mee?

Mijn paard is voor op Equilibrium ijzers gezet (zelfde als Comfort ijzers) om makkelijker af te wikkelen. Hij moest er een paar dagen aan wennen maar daarna liep hij er heel fijn op. De hoefsmid van Emmeloord heeft ze eronder gezet maar mijn eigen smid heeft ze ook.

Dat ijzer is juist 1 van de redenen dat mijn merrie enorm kreupel is geraakt een aantal jaren geleden, dus dat komt niet meer in de buurt van mijn paard :D :n

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:56

@sniesie

Dank je, ik wilde in eerste instantie absoluut geen vos, laat staan met veel wit maar werd toch op slag verliefd op haar. Wil nu ook alleen nog maar vosjes :Y)

Ik gebruik per dag 6 pillen (3 's ochtends en 3 's avonds) als ze moet lopen en als ze niet loopt 4 per dag (2 's ochtends en 2 's avonds).
In een pot zitten 120 pillen en een pot kost ong. €12,- maar het is ook wel vaak in de aanbieding.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:01

QueenBeeBee schreef:
Dat ijzer is juist 1 van de redenen dat mijn merrie enorm kreupel is geraakt een aantal jaren geleden, dus dat komt niet meer in de buurt van mijn paard :D :n

Oh nee, dan zou ik er zeker vanaf blijven! Gelukkig werkt het bij mij wel.
Een paard bij ons op stal heeft ijzers met een zooltje omdat hij hele dunne hoefzolen heeft. Hij liep er prima mee maar heeft nu wel last van rotstraal... wil je ook weer niet natuurlijk. Het is ook zo ingewikkeld allemaal... pffff

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:16

Nou dat is inderdaad mijn volgende probleem, mijn merrie heeft ook altijd rotstraal. laat staan als ik er een zooltje tussen ga doen, dat gaat dus niet....

alleen een randje tussen het ijzer kost me geloof ik 100 euro per voet extra, dan ben ik 300 euro per keer kwijt aan de smid. Nou ik vind hem aardig maar dat is het mij niet waard :o :+

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:13

Carmy81 schreef:
Hier ook een paardje met kogel artrose voor 2 maand geleden vastgesteld op de foto's.
In alle 4 de kogels :(

Eerst op speciaal beslag gezet, toen supplementen via de DA met glucosamine.
Ze loopt niet kreupel, maar blijft wel gevoeligheid in de voet tonen. En er blijft vocht in het gewricht zitten.

Nu zijn we begonnen met Adequan in te spuiten 7 injecties in de spier om de 4 dagen.
Vandaag krijgt ze de 2e spuit.

Iemand ervaringen met Adequan ?

Ik re-post mijn eigen bericht nog even, aangezien er niemand reageert.
Iemand ervaringen ?
Donderdag gaat ze op break-over beslag, hopelijk heeft dat ook iets verlichting...

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:44

Ik heb er geen ervaring mee.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:49

sorry carmy81 geen ervaring mee. heb tijdje terug in topic volgens mij wel gelezen dat iemand anders het gebruikte. maar dan zou je even terug moeten lezen. succes verder.

ik zelf ben zeer tevreden over mijn break over beslag loopt er super op. voor mij geen gewoon beslag.

weet ik dat het bij medhorses in de aanbieding was heb ook gelijk grote pot besteld. maar blijkbar niet verder gekeken als neus lang was als jij zegt dat 2 x 1 goedkoper was.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:00

QueenBeeBee schreef:
Nou dat is inderdaad mijn volgende probleem, mijn merrie heeft ook altijd rotstraal. laat staan als ik er een zooltje tussen ga doen, dat gaat dus niet....

alleen een randje tussen het ijzer kost me geloof ik 100 euro per voet extra, dan ben ik 300 euro per keer kwijt aan de smid. Nou ik vind hem aardig maar dat is het mij niet waard :o :+

Wat duur! Ik betaal voor speciaal afrolbeslag met zooltjes er tussen voor twee hoeven in totaal 119 Euro.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:02

Nouvel hier op Bokt laat dacht ik adequan spuiten bij haar merrie

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:03

Zie hier :
Nouvel schreef:
Ik heb vorig jaar een topic geopend over kogelartrose, dat was toen ook flink lang geworden met heel veel ervaringen, misschien dat je daar wat aan hebt als je even met de zoekfunctie kijkt...

Bij mijn merrie is vorig voorjaar lichte kogelartrose geconstateerd toen ze tijdens de keuring op de harde volte onregelmatig bleek te lopen.
Ze is er voor behandeld met inspuiten in het gewricht (2x met hyaluronzuur) en rust, en ze krijgt nu elk half jaar een injectie Adequan met glucosamine.

Vorig najaar is het werk weer rustig opgebouwd, en ze werkt nu weer volledig net als voorheen, al houd je er natuurlijk altijd wel rekening mee en wordt er met beleid met haar gewerkt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:04

En hier nog iemand :
maaikiemike schreef:
Vanmorgen voor de eerste maal in laten spuiten met adequan, in de spieren. Heb ik het goed dat het geven van een supplement hierdoor ook niet meer nodig is? En hoor wisselende verhalen over hoe vaak dit moet gebeuren, iemand ervaring?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:23

Bloodymary schreef:
QueenBeeBee schreef:

Wat duur! Ik betaal voor speciaal afrolbeslag met zooltjes er tussen voor twee hoeven in totaal 119 Euro.

ik heb break overbeslag en een leren randje voor ,achter bekappen voor 80€

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:30

Dank je wel Maris :)

Maar volgens mij werden deze paarden slechts 1 keer gespoten. Wij zijn momenteel bezig met een kuur van 7 injecties in de spier om de 4 dagen. Vandaag krijgt ze haar derde spuit.

Casanova bevalt jou het break over beslag ook goed?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:19

stuur de personen een pb en vraag het aan hun carmy81 denk dat ze je wel verder kunnen helpen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:32

QueenBeeBee schreef:
Oh haha dat is ook nog een idee inderdaad, naar het Kruidvat! :D

is geen goed idee aangezien een chlucosamine supplement voor een paard veel hoger gedoseerd moet zijn wil het enige nut hebben dan voor de mens! Die hoge dosis ga je niet redden met pilletjes van de Kruidvat.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:02

Ik heb het qua beslag dan ook niet over een zooltje wat zo duur is, daarvoor zou ik ook tegen de 120 voor kwijt zijn. Maat ivm rotstraal kan dat niet...

Dus ik ga het verder ff uitzoeken, Thx voor tips en meedenken!

Oh en adequan ken ik niet :n

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:05

norton84 schreef:
sorry carmy81 geen ervaring mee. heb tijdje terug in topic volgens mij wel gelezen dat iemand anders het gebruikte. maar dan zou je even terug moeten lezen. succes verder.

ik zelf ben zeer tevreden over mijn break over beslag loopt er super op. voor mij geen gewoon beslag.

weet ik dat het bij medhorses in de aanbieding was heb ook gelijk grote pot besteld. maar blijkbar niet verder gekeken als neus lang was als jij zegt dat 2 x 1 goedkoper was.

Ik heb ook ff zitten rekenen en was echt verbaasd dat ik 2 x 1 ltr kon bestellen en dan goedkoper uit was... Gek toch!