Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:jeetje zeg... en dat mensen dat 'zo laten'... ongelofelijk.
overigens heb ik zelf ooit eens voor vergelijkbare shettenhoeven de AID gebeld, die gaan dan zowiezo een kijkje nemen en indien nodig een waarschuwing of proces-verbaal uitdelen...
Cowgirl schreef:Kun je die shet niet overnemen?
Dan maak je je eigen project van.
russel schreef:Opknappen en als weidemaatje weggeven of vekopen voor eerlijk bedrag, of is dat niet meer mogelijk met zulke hoeven??
russel schreef:Opknappen en als weidemaatje weggeven of vekopen voor eerlijk bedrag, of is dat niet meer mogelijk met zulke hoeven??
geerke schreef:hoe bedoel je dat die voeten te genezen zijn?
ze zijn gedeformeerd door chronische hoefbevangenheid,je kunt niet meer doen dan ze iedere 6 weken weer in normaal model te bekappen en te vijlen....en dat blijft zo...dat geneest dus niet...wel kan z'on pony bij goed bekappen zich beter redden dan dat hij nu doet.
Of bedoelde je dat?
geerke schreef:tuurlijk...als je de hoef iedere 6 weken weer flink in normaal model bekapt en vijlt is er niets aan de hand....er komt dus nooit een moment dat je dat niet meer hoeft te doen...ik blijf eigenwijs sorry...
geerke schreef:volgens mij kun je de hardheid van bevroren grond vergelijken met stenen...
Glossi schreef:Ik ben heel benieuwt wat jullie van de hoeven van mijn paard vinden! Zowel positief als negatief![]()
Linkje: http://picasaweb.google.nl/nynke.hibma/ ... ijnHoefen#
Omg Arabesk, die hoeven van de vorige pagina! Wat erg om zoiets te zien en ze er niets meer aan willen doen. Hebben ze wel echt alles geprobeert dan?
scoxxx schreef:geerke schreef:volgens mij kun je de hardheid van bevroren grond vergelijken met stenen...
Klopt: 1 van de paardjes die ik ken/bekap staat inmiddels met gekneusde zooltjes, met een overbelastingsreactie: licht ontstoken. 24/7-paardje met een kinderkopjes-overloop in een gedeelte van de paddock. Al 8 jaar NB-trim.
Ondanks dat hij veel over deze overloop heen en weer loopt, heeft het vriesweer toch voor gekneusde zooltjes gezorgd. Hij staat nu op pijnstillers.
We kijken ffkes aan hoe lang het nog doorvriest, anders gaat dit dier ook op kunststof-beslag. Haha... zo ja, zal ik er weer fotootjes van maken
Arabesk schreef:Ik kan onze paarden beter schaatsen onderbinden, het is nog steeds een grote ijsvlaktehobbel de bobbel glip glij, de paarden houden zich beter staande dan ikzelf
Citaat:Elke winter hebben ze weer paarden die op de bevroren bobbelige grond hebben gelopen, zoolkneuzingen hebben opgelopen en bevangen zijn geraakt. Dat is de reden dat ik ze dus niet in de paddock durf te zetten vandaag, gisteren hebben ze die zo omgeploegd en nu is het een hobbel, kuil, bobbel landschap en keihard.
Dan kunnen ze ook behoorlijk verzwikken.