Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mysa schreef:Oh, leuk hij is er!!! Keep us informed please, Isa. Oh ja, vlozaad, ik heb die gemalen schilletjes of zoiets, van Maka-dinges. Hoeveel geef ik, en mag het droog??? (heb al gezocht maar kwam veel tegengestelde meningen tegen)
@Dennis: fijne paddock! Hoe onderhoud jij die? b.v. m.b.t. waterafvoer/modder???
Isapaardje schreef:Helemaal gelijk Arabesk ... Isabella staat ook niet op de wei. Hier stond ze 10 minuutjes erbij voor de foto tussen de bloemkes
Yoblin kwam uit een wei waar hij 24 uur per dag op stond en er werd de laatste tijd weinig met hem gedaan. Dus ja hij is te dik, maar ik kan hem niet ineens heel schraal gaan houden of 24 uur op hooi zetten. Dat is net zo goed vragen om moeilijkheden. Hij mag nu een paar uur per dag toch de wei op (alleen) en ik ga zoetjes aan conditie opbouwen. Minder gras, meer beweging, moet gaan zorgen voor afvallen.
Niet 'zandarrest'.
mysa schreef:Advertentietip hooi voor mensen in Zuid Brabant: http://www.ijslanderforum.nl/forum/inde ... topic=3326
Isapaardje schreef:Dank ... ja ben blij met Yoob.
Hij is een heel stuk groter dan Isabella (en niet omdat hij zo stevig is; hij is gewoon een stuk groter), en daarmee past hij denk ik veel mooier voor ons marathonwagentje. Dus ja; hij gaat gebruikt worden voor het aangespannen werk.
Voor dat gras ben ik echt niet bang. Ten eerst is het een stukje van zo'n 50 m2 waar nu nog wat gras op staat (dat is zo op). Ik doe liever aan uur/strookbegrazing dan aan allerlei onhandige toeters en bellen om en rond zijn mooie koppie