Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:38

Bedankt voor jullie reacties :)

Khirshanta, van de voorhoeven, en dan vooral de zijkanten, had misschien idd wat meer af gemogen. De achterhoeven vind ik persoonlijk zelf aan de korte kant, maar misschien dat ik dat verkeerd zie. Hoefwand vind ik bij sommige hoeven ook wat dun, eerlijk gezegd geen idee hoe dat komt. De flare heeft met zijn verkeerde beenstand te maken, volgens mijn natuurlijk bekapper kan dit niet meer 100% verholpen worden, wel moet worden voorkomen dat het erger wordt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:19

Ik wil hier ook wel graag de voetjes van mijn paard laten zien.
Het was alleen achteraf een beetje lastig te achterhalen welk voetjes nu welke was :Y) Gel;ukkig heeft hij 2 witte en 2 zwarte :P. De hoefsmid was hier echt net geweest.

De fotos zijn gemaakt toen hij stond te grazen dus hij heeft niet altijd perfect zijn gewicht er op staan.

RechtsvoorAfbeelding

LinksvoorAfbeelding

Rechtsachter Afbeelding

Linksachter Afbeelding

DubbelFun

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:08

@leonie87: om iets zinvols over hoeven te kunnen zegge hebben we echt wel andere foto's nodig :D ; standfoto's op een gelijke ondergrond en vooral schone hoeven :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:33

Slechte foto's. Even op asfalt en schoongeveegde hoef.
Maar nu zie ik hoge hielen. Te lange hoefwand. Flares. Ondergeschoven. Opsomming van alle voetjes.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:39

Mag ik mij melden? Mijn merrie bella Luna heeft begin januari hele zware ontstoken hoefjes gekregen, deze hebben we op de foto laten zetten want ondanks de pijnstillers beterde het maar niet. Nu bleek ze chronisch hoefbevangen te zijn en hebben haar hoefjes op korte tijd enorme wildgroei gehad. Dit op 2 weken tijd dat het echt een schande was om te zien.
Afbeelding

Foto's vanop de kliniek:
Afbeelding

Afbeelding

DA gebeld voor te vragen of hij wou komen bekappen en haar wou bij houden. Deze foto is gemaakt na de eerste keer kappen.
Afbeelding

Als jullie willen en interesse hebben hierin wil ik vanaf nu wel foto's bij houden van hoe ze verbeteren en hoe het hoefbevangen eruit komt. Ze komt van heel erg ver en heeft addison al weet ik niet of dit een uitwerking heeft op de HB.

Ze is achter sabelbenig en heeft scheve hoefjes, zal ook elke keer een standfoto maken, ze verbeterd elke keer enorm. Al groeien ze nog enorm scheef aan.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:43

Heb je nog meer foto's ? Ook van plat op de grond ? En van voren en van onderen zonder haartjes.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:46

ik zal haar morgen eens op het harde zetten, ze krijgt elke week een betadine badje omdat het vuil makkelijk blijft zitten in haar hoefjes. En dan zal ik wat foto's maken. Ben meestal te fel in de ban van hoe mijn DA haar hoeven doet en wat voor miserie eruit komt. Heb daarom geen betere foto's voor nu

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:50

En buiten de hoeven pak je meteen ook haar voeding aan, anders is het dweilen met de kraan open...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:55

Marjo89 schreef:
Maar nu zie ik hoge hielen. Te lange hoefwand. Flares. Ondergeschoven. Opsomming van alle voetjes.
Flares bij hoeven die net gedaan zijn door de smid >;) Dus... En echt ondergeschoven zou ik hem ook niet willen noemen (oke perfect ook niet maar dat zijn mijn voeten ook niet)

Ik zal vandaag even proberen mooiere fotos te maken Dubbeldun

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:50

Leonie als je er geen commentaar op wilt (of het commentaar je niet bevalt) moet je het hier wellicht niet plaatsen. Marjo weet echt wel waar ze het over heeft :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:14

leonie87 schreef:
Marjo89 schreef:
Flares bij hoeven die net gedaan zijn door de smid >;) Dus... En echt ondergeschoven zou ik hem ook niet willen noemen (oke perfect ook niet maar dat zijn mijn voeten ook niet)

zie je de eerste foto, daar zie je dat de hoefwand hol is. ja zie je dat.
Dat is een flare

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:24

leonie87 schreef:
Marjo89 schreef:

Een flare kan een smid niet in 1 keer weghalen. Met goed bekAppen wel.
Een paard is geen mens, paard kan wel perfecte voeten krijgen.

Maar je vroeg advies, ik ben eerlijk over wat ik zie

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:43

Heb snel de foto's gemaakt van de standen. Helaas niet op het harde want zat met een ziek paardje en een communni. Haar voer is idd helemaal aangepast.
Ze heeft nog een hele weg te gaan, we doen ze nu 4 wekelijks en proberen er het beste van te maken

Achtervoetjes
Afbeelding

Voorvoetjes
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:14

ik sta zeker open voor kritiek maar enerzijds de fotos zijn slecht en anderzijds er is al wel veel kritiek zonder echt commentaar hoe wat of waarom.

Voor mij een flare is een gescheurde rand. Ik heb het gegoogled en dan kom ik op de betekenis die jullie bedoelen. Dat is idd even heel wat anders en ik geloof gelijk dat paarden daar niet in 1x vanaf zijn. En idd hij neigt daar een klein beetje naar op RV.

Empaier heeft een vrij zware periode achter de rug in Frankrijk met niet altijd de beste hoefsmeden en het verliezen van een ijzer op die ondergrond was echt een probleem. Dat zie ik nu nog wel terug in zijn voetjes. Ik zie zelf ook wel het een en ander en ben tevreden met mijn smid maar vind het wel leuk altijd interessant om andere meningen en visies te horen, Vandaar dat ik hier wilde posten.

Vandaag even betere foto's gemaakt hoewel dat met 1 persoon niet altijd even handig is :o Dus ze zijn nog niet zoals ik ze graag zou willen maar goed.

LV Afbeelding

RV Afbeelding

RA Afbeelding

LA Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:16

@Leonie87
LV zie ik een flare en een wat scheve hoef. Ook van onderen hoge & scheven hielen. En steunsels die er nog erg stevig aanwezig zijn (geld voor alle hoefjes)
RV beetje zelfde verhaal, de onder de hoef foto klopt niet denk ik. (zelfde als van LV)
RA Lijkt alsof er stevig in de zool aan snijden is geweest. Helaas kan ik de hielen niet goed zien
LA Oog wat ondergeschoven
Vind dat er bij alle hoeven erg in de stralen gesneden is. Voor een goede hoef balans draagt deze mee met het geheel. Hierdoor ontstaat er een betere doorbloeding.

@luna2006, goed bezig ! Goed bekappen & voeding zijn de ingrediënten van een goed begin. Als ze moeilijk loopt kun je hoefschoenen overwegen. Lijkt wel alsof ze nog wat hoge hielen heeft(met name LA). Maar deze zou ik nooit in 1 x laagzetten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:22

@luna, de foto's zijn nog niet heel duidelijk, maar op de rX-en is te zien dat de teen fors ingekort kan worden en de hielen nog lang zijn. Het hoefbeen moet weer parallel gezet worden met de grond.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:27

Het vooraanzicht van LA geeft nu een heel scheef voetje te zien.
En zo te zien is de onderkant van LV en RV dezelfde foto.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:56

Dit topic mag wel wat leven in geblazen worden

Wat mooie/uh leerzame foto,s

White line disease.. Maar dan in ernstige vorm
Afbeelding

Mini pony 1
Afbeelding

mini pony 2
Afbeelding

En mega interessante veulen voetjes.
foto links zijn net geboren en ongeveer 3 u oud
foto's rechts is 1 week later, Veulen loopt met mams in een heel mooi paddock paradise
Met verschillende ondergronden.
Afbeelding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:28

Had ze al op FB gezien, echt bizarre voeten super interessant! Arme miniponies hebben nog nooit n smid gezien ofzo? Bizar lang.. Die ontwikkeling van dat veulenvoetje is ook super :D.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:32

Kasmir schreef:
Had ze al op FB gezien, echt bizarre voeten super interessant! Arme miniponies hebben nog nooit n smid gezien ofzo? Bizar lang.. Die ontwikkeling van dat veulenvoetje is ook super :D.

Waren 4 weken terug nog gedaan door plaatselijk smid.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:42

Grapje zeker :oo? Wat heeft die gedaan? Half uurtje thee gedronken en weer vertrokken?
Ongelofelijk dat een smid het zo ver laat komen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:41

Marjo89 schreef:
Kasmir schreef:

Waren 4 weken terug nog gedaan door plaatselijk smid.

die hield van hoge hakken? :7

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:43

Geen idee, ik vond schandalig (eigenaar zelf ook) vandaar dat hij besloot naar wat anders te zoeken.
Zo kwam hij bij mij.
En mag ze nu bijhouden, over 4 weken weer terug.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:52

Van hoge hakken houden of niet, dat is echt schandalig gekapt zeg... Ik zet mijn mini's soms ook hoger of net iets lager maar dat ziet er nooit zo vreselijk uit.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:03

Luna2006 schreef:
Van hoge hakken houden of niet, dat is echt schandalig gekapt zeg... Ik zet mijn mini's soms ook hoger of net iets lager maar dat ziet er nooit zo vreselijk uit.

Vind ook als je iemand laat komen dat je er vanuit mag gaan dat goed gedaan wordt.
Bewijst maar weer wat voor prutsers er rondlopen..
Pony's zullen nu wel erg blij zijn :j