Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Ik vind wel positieve punten in jouw verhaal: op de eerste plaats heb je een arts die niet blijft aanrommelen maar je verwijst naar een kliniek/smid. En ten tweede: je woont in Brabant, dus niet te ver van de Visdonk Kliniek met Rob van Nassau. Daar zijn al heel wat wondertjes gebeurd!
Sterkte!
Bimmetje schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn paardje.
Zal van voor af aan beginnen.
Zondag 2 weken geleden hebben we onze paardjes zoals altijd om 17.00 naar binne gebracht.
's nachts staan ze op stal.
De volgende ochtend liep rooby (1 van de pony's) helemaal niet goed.
Ze leek op meerdere benen te kreupelen.
Zomaar ineens plotseling.
Dus weer terug op stal gezet en de DA gebeld.
Deze is geweest en kon niet thuis brengen of het nu bevangen was of een hoefzweer.
Ze had geen warme hoeven, geen kloppende ader en bleek toch ook maar op 1 been te kreupelen.
Nou dus zei gebeld met een andere DA voor advies en er is besloten haar quadrisol te geven voor 8 dagen. Ze dachten aan een hoefzweer omdat ze niet echt de symptomen heeft voor bevangenheid.
Dus als het een hoefzweer zou zijn zou ze door de quadrisol met 2 dagen met haar voet omhoog staan.
Dit was dus niet het geval en het blijft hetzelfde.
Het lijkt erop dat ze toch beter is, ze rent weer en loopt normaal.
Toen de quadrisol velaagd met 1x per dag en ze mocht ook weer een uurtje de wei op.
Dit leek echter maar schijn en rooby was weer aan het kreupelen.
Een week later zijn we nu en weer de DA gebeld en die is weer langs gekomen.
Een andere DA, hij zei dat ze toch licht bevangen was aan beide voorvoeten.
(geen warme voeten, geen kloppend ader.)
Dus nu aan de buut.
2x daags een mespuntje met appelmoes geven.
Weer in de modder paddock voor haar voetjes.
Nu zijn we weer bijna een week verder en nog steeds geen vooruitgang geboekt.
Nu gaat ze ook steeds meer liggen en komt niet zomaar overeind.
Voor wat lekkers is ze nog om te kopen en staat ze op en strompelt naar ons toe.
Met het opstaan heeft ze verder geen problemen, het is puur het lopen en volgens mij echt alleen op rechtsvoor.
Ook lijken haar hoeven steeds blauwer te worden, herkent iemand dit?
Ik bel nu zo weer de DA voor advies, maar wilde dit graag ook hier plaatsen.
Misschien dat iemand me verder kan helpen, want word er een beetje hulpeloos van.
Baal er ontzettend van en ik wil rooby zo graag helpen, maar alles wat we doen, lijkt niet te helpen.