Dennis schreef:De dieet-pony's staan nu overdag wel op het land en 's nachts in de paddock. Ik barst van het gras, en heb weinig hooi. Dus probeer die toch zo veel mogelijk gras te geven.
Beetje trage reactie, maar: met betrekking tot de fructaangehaltes kan je overwegen dat om te draaien.
Jannepauli schreef:Hoe bedoel je vergelijken? Ik zeg toch niet dat ik het met mijn hooi vergelijk? Ik vraag me alleen af wat de gemiddelde waarden van GZH zijn - omdat iedereen ( zonder cijfers) er van uitgaat dat GZH laag is in suikers. Met uitgebloeid bedoel ik overigens ook 'zaad gezet' en dat was er al grotendeels uit: ook door het schudden valt er veel zaad uit.
Zaad zetten is in mei nog niet gedaan hoor, in gras.
Jp, ik herhaal even je zin:
Jannepauli schreef:Maar waar ik zo benieuwd naar ben zijn de suikerwaarden van graszaadhooi. Iedereen neemt wel aan dat het door de teelt laag in energie en suiker is, maar zonder cijfers blijf ik me dat toch afvragen. Mijn 1e snede hooi was - net als gzh - ook uitgebloeid en lang en ondanks het mooie weer was de grond bij ons niet droog
Daarmee zet je de vergelijking neer. Vandaar mijn reactie.
Oké, ik wist niet dat je op mijn album voor een openbaar album moest inloggen. Je vroeg me om de bloeduitslagen, die heb ik er maandag ook op die manier ingezet (op verzoek). Maar goed, ik heb eigenlijk geen zin in dit soort discussies.
mysa schreef:Dat is voor de koeienboeren vaak wel het geval. Die willen energierijk ruwvoer (maar er zijn grenzen, zo blijkt!).in najaar 's middags maaien want dan is het suikergehalte het hoogst......................