Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zwelgje27 schreef:Ik zou inderdaad ook eerder gaan wandelen, naar wat het paard aan kan, als rijden/longeren..
Wat fancylover al zegt; het liefst lekker in de berm en rechte stukken.. succes ermee!
Ik heb altijd geleerd dat bewegen erg goed is, mits ze natuurlijk nog vooruit komen!
Fancylover: waarom niet iedere dag en geen lange stukken? Ik probeer die van mij (ook toen ze weer met HB stond) juist het liefst iedere dag mee te nemen aan de hand en zolang ze mee loopt is het volgens mij toch niet erg een lekker eindje te gaan..? Je moet natuurlijk wel weten dat ze niet onderweg ineens niet meer kan.. en kijken naar hoe zwaar het voor de pony is.. zolang ze goed meeliep merkte ik dat hoe verder ik liep, hoe soepeler ze ook werd eigenlijk..
Citaat:Melasse ziet eruit als pannenkoeken schenkstroop. Het is een stroopachtig restproduct van de suikerwinning uit ruikerriet of suikerbieten. Melasse wordt veel in paardenvoeding gebruikt, omdat het een aantal grote voordelen heeft.
Melasse bevat 50% suiker.
Voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid is melasse geen goede energiebron.
Citaat:Bij zonnig weer is het suikergehalte 's middags het hoogst.