Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Wuswa, misschien moet je je scans even per pb naar mij zenden, dan zet ik ze even tijdelijk in Photobucket voor je - in het album zijn ze nog steeds niet goed leesbaar! Mijn mail: jannepauli@gmail.com
lolclub schreef:Wuswa,
wat een uitslag, de eerste gedachte die bij me opkomt is dat jouw balen vol met klaver hebben gezeten.
weinig ruwe celstof, een doorslaand calciumgehalte en mega veel suikers....
Ik denk dat je er inderdaad wijs aan doet dit te ruilen voor een ander product.
Het calcium/fosfor gehalte is ook bijna niet te compenseren, of je moet al granen of zemelen gaan bijvoeren en dat wil je niet in dermate grote hoeveelheden...
lolclub schreef:JP Gefeliciteerd !!!!!![]()
Wuswa,
wat een uitslag, de eerste gedachte die bij me opkomt is dat jouw balen vol met klaver hebben gezeten.
weinig ruwe celstof, een doorslaand calciumgehalte en mega veel suikers....
Ik denk dat je er inderdaad wijs aan doet dit te ruilen voor een ander product.
Het calcium/fosfor gehalte is ook bijna niet te compenseren, of je moet al granen of zemelen gaan bijvoeren en dat wil je niet in dermate grote hoeveelheden...
JP
De uitslag van jouw balen vind ik nog relatief netjes, het suikergehalte is wel te compenseren met graszaadhooi of spoelen en de andere licht scheve verhoudingen met een supplement.
Ik zou hier best wel tevreden mee zijn, helemaal gezien het tijdstip waarop je geoogst hebt (droogte-stress enz)
Jannepauli schreef:Maar waar ik zo benieuwd naar ben zijn de suikerwaarden van graszaadhooi. Iedereen neemt wel aan dat het door de teelt laag in energie en suiker is, maar zonder cijfers blijf ik me dat toch afvragen. Mijn 1e snede hooi was - net als gzh - ook uitgebloeid en lang en ondanks het mooie weer was de grond bij ons niet droog.
Citaat:Je mag het je afvragen natuurlijk, maar om jouw eerste snede hooi, gemaaid in mei qua suikers te vergelijken met graszaadhooi dat is gemaaid in augustus?
Jannepauli schreef:Ik vraag me alleen af wat de gemiddelde waarden van GZH zijn - omdat iedereen ( zonder cijfers) er van uitgaat dat GZH laag is in suikers. Met uitgebloeid bedoel ik overigens ook 'zaad gezet' en dat was er al grotendeels uit: ook door het schudden valt er veel zaad uit.
wuswa schreef:Nee, geen klaver te bekennen. Ik zal een foto maken. Het is 2e jaars Italiaans Raai (het eerste jaar heb ik afgelopen seizoen gevoerd).