[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:16

Nado: ik heb nog wel Bute voor je. Ik heb het niet in zakjes maar gewoon los in een tupperware bakje.
Het is ondertussen 5 jaar oud, maar altijd netjes bewaard. Volgens mij heb ik vorig jaar (of dat jaar ervoor) nog aan iemand van bokt wat gegeven (Isapaardje?).
Als je belangstelling hebt laat het dan maar even weten.
Mijn dierenarts doet wat dat betreft helemaal niet moeilijk.

paars

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:50

Kinderachtig van je DA in deze situatie. Je bent inmiddels ervaren genoeg om voor je paard in te schatten hoe het staat. Dat ze het niet zomaar aan iedereen meegeven is prima, maar je zit helaas in een ander schuitje lijkt me. Sterkte!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:57

Vash mocht gisteren even mee de wei in, was de eerste keer voor de paarden en dat is altijd Feest! Na een kwartier was het feestje voor hem voorbij. Misschien over een maand of wat 's avonds even in de wei, maar dit voorjaarsgras lijkt me echt nog even te riskant. Hij blijft gewoon voorlopig in z'n paddock.

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:19

Leuk Paars :D

lekker even gek doen.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:38

ik kan het bute gewoon ophalen bij de kliniek, ze vragen verder om niets en mag zoveel halen als ik wil.

Gelukkig heb ik het niet meer nodig.
Gister een stapritje gemaakt met marco, me zus was mee om foto's te maken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:45

Fijn om je paardje zo te zien uitleven paars :D

Leuke foto's van Marco en jouw.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:14

Ik lees hier ook weer een keer ff mee mijn shet is helaas aan de gevolgen van hoefbevangenheid ingeslapen afgelopen augustus dus ik weet hoe moeilijk het is.

@Nado roep maar hoor voor buut ik kan bij mijn dierenarts ook zoveel krijgen als ik wil.
Pb me maar.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:06

paars schreef:
Heb trouwens net een nieuwe zak F4F besteld in Engeland, bij https://www.hyperdrug.co.uk .
Scheelt toch weer 25 E! Ik hou jullie op de hoogte over de snelhied van leveren.

Keurig aangekomen na een dikke week. Heb er uiteindelijk 111 E voor betaald incl.verzending. Scheelt geen 25, maar toch wel 21 E en dat is ook mooi meegenomen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:45

Voor welke hoeveelheid is dat? Heb je die van 7 KG?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:20

De dierenarts belde me vandaag. Ik had buut besteld en hij gooit het meestal in de stal af, want dan hoeft ik het niet op te halen. En hij heeft meteen naar Grietje gekeken. Hij vond haar al een stuk beter lopen. Zelf zie ik het niet zo, maar ik zie haar dagelijks. Dus dat was wel fijn om te horen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:30

we zijn weer voorzichtig aan het opbouwen voor de wei, vind het altijd maar weer spannend en kijk steeds met argusogen naar de pony als ie z'n stal uit komt. vooral het weer met de koude nachten en veel zonnenschijn is uitkijken geblazen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:37

Jannepauli schreef:
Voor welke hoeveelheid is dat? Heb je die van 7 KG?

Nee, het is de zak van 20 kg. Anders was het veeeeulls te duur!

@ capetc.: Fijn dat de DA meteen even keek en dat hij toch vond dat het beter ging. Goed nieuws!
@embe; ja, het is met dit weer best riskant, nog fris, koude nachten, veel zon overdag. Voorzichtig maar!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:53

Was vorige week met pony bij da om foto's van het hoefje te laten maken. Ik heb de pony met lichte hoefkanteling 'gekocht' maar wist eigenlijk niet hoe erg het was. Omdat hij de laatste tijd steeds taktfouten maakte heb ik het dus toch maar laten doen. Het hoefbeentje is 2 mm gekanteld. Het klinkt weinig en op de foto zie je het nagenoeg niet als je geen lijntjes trekt. Is dit nou veel of niet?

De pony was rechtsachter volgens da niet goed, foto's van alle gewrichten gemaakt maar niets te vinden. Waarschijnlijk iets met pezen en/of banden. Aan de buitenkant is niets te zien (geen verdikking, geen warme plekken). Volgende stap is uitverdoven om te lokaliseren waar het zit en dan scan maken. Nou ja, pees is vervelend en kost tijd maar is gelukkig niet onoverkomelijk. Vind het alleen moeilijk om een HB paard op rust te zetten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:00

paars schreef:
paars schreef:
Heb trouwens net een nieuwe zak F4F besteld in Engeland, bij https://www.hyperdrug.co.uk .
Scheelt toch weer 25 E! Ik hou jullie op de hoogte over de snelhied van leveren.

Keurig aangekomen na een dikke week. Heb er uiteindelijk 111 E voor betaald incl.verzending. Scheelt geen 25, maar toch wel 21 E en dat is ook mooi meegenomen.

Dat is echt fijn spul, mijn pony doet het daar ook heel goed op.
De prijs is idd wel heftig maar ja.

Met nigito gaat het zowiezo heel erg goed hij heeft inmiddels al weer een paar keer gedraaft.
Hij gaat echt met sprongen vooruit.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:42

Embe schreef:
vooral het weer met de koude nachten en veel zonnenschijn is uitkijken geblazen.

En vergeet de droogte niet.
Geen water is ook geen grasgroei en dus gestresst gras.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:34

Ik "mis" op de voorpagina de Formula4feet als voedingsupplement nog. Die verdiend daar wel een plek, want het is erg goed!? Hoe kan ik dat aankaarten?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:22

Ik denk dat je dit het beste even via de mods van dit topic kunt doen en vragen of ze het bij de supplementen kunnen toevoegen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:06

Goed idee, heb het gemeld.

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:45

Pff hier zijn de pony's voor het eerst weer een uurtje het land op..

Alle paarden staan al bijna buiten, maar Pepper en dr vriendinnetje kunnen natuurlijk niet het volle land op...
Ze hebben wel even lekker gek gedaan op het grote land, maar daarna was de pret toch echt over :(:)

Heb nu alvast een klein stukje afgezet en daar staan ze nu 2 uurtjes, zet ze zo weer in de bak, want ik vind het nog wel spannend, het is vannacht best koud geweest, en vandaag is het aardig zonnig.. De komende dagen gaan ze steeds een uurtje het land(je) op om het een beetje kaal te eten, en daarna ga ik over op strookbegrazing.. Voorlopig snachts nog maar even binnen houden.

Hoop zo dat het goed gaat dit jaar :=

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:35

Zoals ik al eerder berichtte: we zijn naar de kliniek geweest om foto van hoefbeentje te maken... op de foto is het met het blote oog bijna niet te zien maar het hoefbeen is 2mm gekanteld. Weet eigenlijk niet of dat veel is, weet iemand dat?

Hier de foto:
http://img696.imageshack.us/img696/5572/hoefbeen.jpg

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:39

Embe schreef:
Zoals ik al eerder berichtte: we zijn naar de kliniek geweest om foto van hoefbeentje te maken... op de foto is het met het blote oog bijna niet te zien maar het hoefbeen is 2mm gekanteld. Weet eigenlijk niet of dat veel is, weet iemand dat?

Hier de foto:
http://img696.imageshack.us/img696/5572/hoefbeen.jpg

nee hoor...is niet veel,ik weet ergere gevalen :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:47

geerke schreef:
nee hoor...is niet veel,ik weet ergere gevalen :D

Ik ook :+ :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KHI6G6P7.jpg
Isabella's hoef.

Het lijntje (opgeplakte naald) geeft de hoefwand aan.
Dit is een veel ernstigere kanteling als van jou Embe; die foto ziet er eigenlijk best goed uit.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:49

Ja, gelukkig! Vond het ook al erg meevallen... hij kan ook best wel goed uit de voeten. Maar heeft er zo nu en dan toch wel last van. Vooral als ie stress heeft, en dat heeft ie vaak. Tis een klein neurootje :+ nl.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:52

Isapaardje schreef:
Ik ook :+ :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KHI6G6P7.jpg
Isabella's hoef.

Het lijntje (opgeplakte naald) geeft de hoefwand aan.
Dit is een veel ernstigere kanteling als van jou Embe; die foto ziet er eigenlijk best goed uit.

Ja, dat ziet er idd stuk ernstiger uit... :(:) volgende keer gaan de lippen van de ijzers. Hebben we eerder gedaan maar meneer trapte ze er erg makkelijk vanaf en dat is ook niet echt lekker voor z'n hoefje. Zonder ijzers lukt niet met hem... zeer gevoelig.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:23

Die van Image was forser gekanteld.

Afbeelding