Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wyoming schreef:Hallo, ik had een vraagje.
Mijn paard is in februari 2010 bevangen geraakt, ik was er snel bij en ze was ook weer snel opgeknapt. Ze was niet mega vet maar wel te dik en moest dus afvallen. Zij is toen teveel afgevallen, was echt mager, (ribben kon je van een afstand goed zien, heupbot ook, ingevallen bij haar flanken en het is een fjord) maar haar hals heeft eigenlijk altijd zo'n bobbel gehad en gehouden. Ondertussen is zij aardig netjes op gewicht (kan nog net de ribben zien, ze is dus zeker nog niet dik eerder nog wat te slank) maar die bobbel blijft en ik heb nu het idee dat hij aan groter aan het worden is. Hoe krijg ik haar daar slanker? Iemand een idee?
spikkeltje schreef:bedankt voor jullie antwoorden...... over het compact gras... maar hoeveel hooi mag je een shetlander geven die aan 1 hoefje hoefbevangen is??? zijn manenkam is zichbaarder en voelbaar dunnen, die was erg straks en vol.....
lolclub schreef:Als de hals fluctueert in hardheid door veranderingen in het weer, wijzigingen in voeding, wijzinging in arbeid enz, duid dat meestal op Insuline resistentie.
Is jouw pony al getest hierop ?
Hoe wordt hij nu gehouden (weidegang, hooi, krachtvoer, beweging enz )?
En is je ruwvoer getest ?
Er is veel te lezen over IR en EMS op internet, vooral EstherHegt heeft veel (wetenschappelijke) artikelen op haar PC opgeslagen hierover.
Als je je wilt inlezen zou je haar even een pb moeten sturen.
lolclub schreef:Beetje laat...![]()
Dynamiek, gefeliciteerd nog met je verjaardag![]()
JP,
jij bent toch ook jarig deze week ?
Hoe gaan Jils en Pau trouwens, knappen ze al wat op ?
En......tromgeroffel...Fanfare...
Isapaardje GEFELICITEERD met je schietschijf !!!!!
Wat een leukerd !
wyoming schreef:Hallo, ik had een vraagje.
Mijn paard is in februari 2010 bevangen geraakt, ik was er snel bij en ze was ook weer snel opgeknapt. Ze was niet mega vet maar wel te dik en moest dus afvallen. Zij is toen teveel afgevallen, was echt mager, (ribben kon je van een afstand goed zien, heupbot ook, ingevallen bij haar flanken en het is een fjord) maar haar hals heeft eigenlijk altijd zo'n bobbel gehad en gehouden. Ondertussen is zij aardig netjes op gewicht (kan nog net de ribben zien, ze is dus zeker nog niet dik eerder nog wat te slank) maar die bobbel blijft en ik heb nu het idee dat hij aan groter aan het worden is. Hoe krijg ik haar daar slanker? Iemand een idee?
capopjekop schreef:Hoofcare is niet te spreken over het openteen ijzer, heb je dat ook gelezen? Mijn shet heeft het breakover ijzer gehad en is hier erg van opgeknapt, maar ieder paard reageert hier weer anders op. Je zou ook gewoon een mailtje naar hoofcare kunnen sturen.
mysa schreef:@Barvrouke: zo'n ijzer als wat jij noemt, leggen mijn hoefsmeden er ook onder, dat werkt heel prima, alleen in het begin, als de hb nog redelijk actief is, smeden ze het zover uit dat je tussen hoef en toon door kunt kijken, dan moet je dat wel heel goed schoon houden. Als het paard weer opgeknapt is smeden ze het nog steeds breed uit van voren, maar dan zit er geen 'kijkgat' meer tussen. Mijn paard loopt daar uitstekend op.