Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spikkeltje schreef:ik heb een vraagje aan jullie over compact gras van hartog, kan je dat ook aan hoefbevangen shetlander voeren??? ( ik doe het niet niet in z'n voerbox hoor, die heb je ervoor)
Dennis schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de terug keer in de sport?
Mijn merrie zou over 1,5 week voor het eerst Z starten, en het doel is uit eindelijk wel ZZ (als eind doel, voor de wagen is er niet meer).
Woensdag raakte ze bevangen, binnen een half uur was de VA er bij en nu draaf ze (op metacam voor 150 kg, ze is zelf 250 kg) op het harde al weer helemaal rad. Iedere dag bouwen we de metacam met 25 kg af als het zo blijft gaan.
Dennis schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de terug keer in de sport?
Mijn merrie zou over 1,5 week voor het eerst Z starten, en het doel is uit eindelijk wel ZZ (als eind doel, voor de wagen is er niet meer).
Woensdag raakte ze bevangen, binnen een half uur was de VA er bij en nu draaf ze (op metacam voor 150 kg, ze is zelf 250 kg) op het harde al weer helemaal rad. Iedere dag bouwen we de metacam met 25 kg af als het zo blijft gaan.
Jannepauli schreef:Ja duh... maar niet in zo'n korte tijd. Hoe lang heeft dat paard niet stilgestaan en hoe lang is er opgebouwd.
Als je vraagt kun je binnen 1,5 week weer starten, dan is mijn antwoord simpelweg: NEE !
MissPK schreef:spikkeltje schreef:ik heb een vraagje aan jullie over compact gras van hartog, kan je dat ook aan hoefbevangen shetlander voeren??? ( ik doe het niet niet in z'n voerbox hoor, die heb je ervoor)
Persoonlijk zou ik compactgras niet aanraden voor een hoefbevangen paard. Waarom wil je dat voeren en om hoeveel gaat het dan?
Als ruwvoervervanger lijkt het me ongeschikt voor een shet maar een handje om iets te mengen zou misschien wel kunnen hoewel ik dan eerder naar iets van wiesencobs zou kijken als ik jou was dat is lager in suiker bijv.