@koper Het is inderdaad een haflinger

Hij krijgt onbeperkt goede kwaliteit voordroog ( ik zie eerlijkwaar t verschil niet met hooi) en momenteel 2x daags een hand pavo daily plus en een klein handje pavo natures best. Over twee weken gaan we verhuizen en dan wordt het de vitamine brok van hoveler icm kauwmateriaal zoals de daily plus. Hiervoor kreeg hij ook vitamine brok maar reageerde er niet goed op, in die tijd is ook de rotstraal ontstaan.
@marjo89 Lang wandelen op straat is hier levensgevaarlijk. Wel lopen we dagelijks wat heen en weer op het terrein maar dat zet niet echt zoden aan de dijk. Pony staat nu in Ede en binnen twee weken in Lunteren
@GaelleS Het bijsnijden was in deze imo wel nodig, na het snijden liep hij nl direct een stuk ruimer. Ook op de circel wilde hij nog wel eens iets korter lopen, ook dat is ni over.
Ik heb de hoefsmid uitleg gevraagd over het mechanisme en waarom op een bepaalde manier bekappen. Al pratend hierover aangegeven dat ik hem graag wat lager wilde hebben plus dat de hele onderkant contact maakt met de grond. Was hij het helemaal mee eens dus wilde voorzichtig aan die kant op gaan.