Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:@pleiada: ik haal met de elektrische vijl telkens een klein laagje van de zool af, maar durf dat niet te rigoreus te doen want dan gaat ze veel te gevoelig lopen.
Ik zeg zool, maar ik denk dat het nog steeds steunselmateriaal is. Ik zal weer eens foto's maken, dat is al weer een tijdje geleden.
DubbelDun schreef:De laatste serie van 4 zie ik boven links een gebroken voetas (geen mooie rechte lijn) en rechtsboven kan ik van die onderkant echt niks maken. Doordat er geen diepte is lijkt het een hele rare foto.
Verder zijn de hoeven duidelijk korter geworden en gaan richting 'mustang'hoefjes.
Tammie schreef:Ondergeschoven hielen, ben ik het helemaal mee eens. Daar zijn we al mee bezig sinds ik haar heb, ruim 3 jaar nu. Het verbeterd, maar gaat erg langzaam. Steunsels zal ik nog iets verder proberen bij te werken.
Over het algemeen gaan alleen de losse flappen van de stralen af, maar af en toe steken ze nogal uit ten opzichte van de hoefwand, dat lijkt me niet echt lekker, dus dan worden ze iets bijgesneden, zodat ze weer gelijk aan de hoefwand zijn. Bij de voorvoeten is het bijsnijden van de stralen nooit nodig, achter af en toe wel. Maar als het geen problemen oplevert als de stralen wat hoger zijn dan de hoefwand wil ik dat zeker wel eens proberen om ze niet korter te maken.
Tot hoe ver zou je dan de teen inkorten? Ik rasp ze tot ongeveer aan de witte lijn, de hoefsmid durft de teen wat verder in te korten, maar dat laat ik liever aan haar over.