Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Angs, hopelijk slaat de buut beter aan dan de metacam…. Sterkte!
Betreft dat EMS testen, dat vasten had ik begrepen dat dat vooral krachtvoer is en geen ruwvoer? Iig wat ik zo even snel had gelezen tijdens mijn zoektocht. Ik heb besloten hier niet voor te testen verder. Het voegt voor mij idd niet echt veel toe eigenlijk, met HB moet ze sowieso sober gehouden worden en gezien haar manenkam die elk jaar eerder dikker wordt, ga ik er maar gewoon vanuit dat het er is.
@ Dizzy wat fijn dat hij ook zo blij doet! Heel fijn dat hij nu zo opknapt stukje bij beetje.
Vandaag is er bloed afgenomen om te testen op cushing. Ik wilde het toch weten en ze loopt nu al even een tijd goed.
Shanna schreef:Sedje vandaag, gisteravond heeft hij 1/2e zakje bute gehad. Vandaag dus nog niks. Ik kon er een half uur later achteraan rennen, hij zette een sprintje in naar het gras, hij was snel joh!
Denk dat ik de bute maar nog verder ga afbouwen, al ben ik ook bang dat dat misschien te snel gaat zijn..?
lauret schreef:Wij zijn vanmorgen op stap toer gegaan, ze heeft meer op de grond gelegen dan dat ze heeft gestaan.
Helaas nog steeds links voor niet helemaal zuiver maar ze is zo blij dat ze even wat anders mag dan alleen maar stil staan.
https://youtu.be/XC95GJRnEOg
judithM schreef:Shanna schreef:Sedje vandaag, gisteravond heeft hij 1/2e zakje bute gehad. Vandaag dus nog niks. Ik kon er een half uur later achteraan rennen, hij zette een sprintje in naar het gras, hij was snel joh!
Denk dat ik de bute maar nog verder ga afbouwen, al ben ik ook bang dat dat misschien te snel gaat zijn..?
Ik zou nog niets afbouwen, gewoon voorlopig even dit aanhouden totdat het stabiel is. Ik denk dat er in veel gevallen veel te snel wordt afgebouwd omdat bute rotzooi is. Ik heb mijn pony heel lang op een vrij hoge dosering gehouden en toen dat stabiel was heeel langzaam afgebouwd.
Als hij weer een terugval krijgt ben je weer terug bij af. Wel een maagbeschermer en ruwvoer verstrekken.
lauret schreef:Wij zijn vanmorgen op stap toer gegaan, ze heeft meer op de grond gelegen dan dat ze heeft gestaan.
Helaas nog steeds links voor niet helemaal zuiver maar ze is zo blij dat ze even wat anders mag dan alleen maar stil staan.
https://youtu.be/XC95GJRnEOg