Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:53

Dat kort maken is leuk, maar in het geval van een geblesseerde pony die tijdelijk stijler gezet is , word de schoen onbruikbaar zodra de voet weet wat langer word en zijn natuurlijke vorm aan neemt
Dat had ik in eerste instantie even gemist (hoewel het vrij uitgebreid vermeld is in haar verhaal, zondags hersens schuif ik het maar op ;) )

Criollogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:57

Delphi2 schreef:
Met betrekking tot het loslaten zorgen dat de plakstrips niet te laag op de hoef zitten. Maar hoger plakken hielp hier ook niet. Kan ik anders maar keertje met jou mee kijken als je ze monteert?
Ben toch zelf ook erg benieuwd. Bij mij blijven de tapes op de hoeven echt super zitten. Moet ze lostrekken als ik er nieuwe op wil zetten.

Met betrekking tot de beschermkappen die er binnen een dag af zijn, een paar mm van de rand snijden zodat ze wat strakker op de hoef komen. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Die heb ik hier ook ingekort, blijft nu wat beter zitten maar verliest ze soms nog.
Ik heb ook contact met ze voor verbeteringen door te geven, nou en dit is er een. Dus nog beetje afhankelijk wat je paard allemaal doet op een dag ;-)

Mijn conclusie tot nu (heb ze 6/8 weken) eerste levering van hun ontvangen:

-Verbeterpunt de covers. Hierdoor moet ik vaker de tapes op de hoef vervangen maar dit is het mij dubbel en dwars waard. Extra zakje mee bestellen dus handig. Dus fijn als een betere oplossing komt voor de covers.

+mijn paard liep nog nooit zo goed. Als of het zijn voeten zijn. Met schoenen liep hij oké maar is toch een schoen. Beetje lomp en struikelend.
+kan door plassen en in het water
+gaat denk ik ook best lang mee
+een keer op maat dan makkelijk aan en uit.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:58

Criollogek, het is de toon die de muziek maakt, vooral als je een product wil promoten.
Iemand op een, in jouw ogen, fout wijzen met uitroeptekens erachter, is niet uitnodigend voor een informatie-uitwisseling. Je kunt beter vragen wat de reden van de lengte is en in gesprek gaan.

Daarnaast maak je al een aantal keer verwijzingen naar dat het jammer is als het product om verkeerdere redenen in negatief daglicht komt terwijl er in mijn ogen allemaal realistische reacties voorbij komen van de mensen die het product inmiddels hebben. Het is een nieuw product, dus met kinderziektes en het heeft gewenning nodig om steeds handiger te worden in het gebruik ervan. Heel normaal, dat is niet negatief, dat is de weg naar een tevreden gebruiker of de conclusie dat het voor iemand anders toch niets is.

De meeste hier hebben anderhalf jaar geleden de keuze gemaakt te bestellen, dus open minded genoeg, anders geef je geen geld uit aan een onbewezen product.

Blijf je tips en ervaringen delen, zonder een te hoog tell-sell gehalte en ga er niet vanuit dat wat voor jou (jouw paard) geldt, voor ieder ander (paard) ook zo is.

Criollogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:06

Grit schreef:
Criollogek, het is de toon die de muziek maakt, vooral als je een product wil promoten.
Iemand op een, in jouw ogen, fout wijzen met uitroeptekens erachter, is niet uitnodigend voor een informatie-uitwisseling. Je kunt beter vragen wat de reden van de lengte is en in gesprek gaan.

Daarnaast maak je al een aantal keer verwijzingen naar dat het jammer is als het product om verkeerdere redenen in negatief daglicht komt terwijl er in mijn ogen allemaal realistische reacties voorbij komen van de mensen die het product inmiddels hebben. Het is een nieuw product, dus met kinderziektes en het heeft gewenning nodig om steeds handiger te worden in het gebruik ervan. Heel normaal, dat is niet negatief, dat is de weg naar een tevreden gebruiker of de conclusie dat het voor iemand anders toch niets is.

De meeste hier hebben anderhalf jaar geleden de keuze gemaakt te bestellen, dus open minded genoeg, anders geef je geen geld uit aan een onbewezen product.

Blijf je tips en ervaringen delen, zonder een te hoog tell-sell gehalte en ga er niet vanuit dat wat voor jou (jouw paard) geldt, voor ieder ander (paard) ook zo is.

Ik snap wat je bedoelt en was niet mijn bedoeling om zo over te komen met mijn uitroeptekens.
Het is alleen logisch dat het paard ze aftrapt als ze zo lang achter zijn, dus dan schijnbaar minder geschrikt voor dit paard.

Dus il zeker geen ruzies of iets dergelijks, was alleen de bedoeling om ook een positieve verhaal te plaatsen. Ben er gewoon aan fan van en daarom misschien erg enthousiast :-)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:14

Jammer maar helaas,hier is maat 90 veels te groot!
Baal enorm want ze hadden gezegd dat het met zijn maat hoefje wel ging passen ivm dat je ze kleiner kunt maken maar de praktijk wijst anders uit.
Mijne gaan dus de verkoop in.
Dat wordt wachten of ze een kleinere maat gaan produceren :(

Afbeelding

Monique1963

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:19

dat is inderdaad heel erg balen. Dan heeft iedere 90 besteller dus een probleem.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:25

Monique1963 schreef:
dat is inderdaad heel erg balen. Dan heeft iedere 90 besteller dus een probleem.

Nee dat geloof ik niet.
Mijn pony heeft hoefjes van 78mm breed en ze zeiden dat ik 90 best passend kon krijgen maar de achterste clip zal net met 1 klikje vast kunnen dus daar ga ik niet aan beginnen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:26

Wow, dat is wel erg veel te groot.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:29

Ik heb nog steeds vrolijk niks ontvangen en zoals verwacht zijn ze weer over hun levertijd heen die ze zo stellig blijven opschuiven.
Inmiddels heeft mijn paard weer 4kant ijzers en heb ik het hele megasus verhaal opgegeven.
Als ze ooit nog komen geef ik ze wel weg aan iemand, want dit is echt geen doen meer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:44

Ik zit op de wip of ik nu reserveonderdelen voor mijn easyboots ga bestelen. (voor jouw renegades heb ik denk ik genoeg, maar die zijn voor achter)

Als ze nu binnen een maand komen, heb ik voor niets geld uitgegeven aan reservesets.

Maar nu ben ik al weer weken gehandicapt omdat ik of alleen op asfalt of alleen in bermen kan rijden. In NL dat zou dat ws geen probleem geweest zijn, maar die twee dingen heb ik hier nauwelijk, wel heel veel bospaden met scherpe stenen.

Dat kan ik haar niet aandoen. Ze loopt nu alweer gevoelig.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:17

Monique1963 schreef:
Ik zit op de wip of ik nu reserveonderdelen voor mijn easyboots ga bestelen. (voor jouw renegades heb ik denk ik genoeg, maar die zijn voor achter)

Als ze nu binnen een maand komen, heb ik voor niets geld uitgegeven aan reservesets.

Maar nu ben ik al weer weken gehandicapt omdat ik of alleen op asfalt of alleen in bermen kan rijden. In NL dat zou dat ws geen probleem geweest zijn, maar die twee dingen heb ik hier nauwelijk, wel heel veel bospaden met scherpe stenen.

Dat kan ik haar niet aandoen. Ze loopt nu alweer gevoelig.

Dan zou ik rserveonderdelen bestellen, altijd fijn om je hoefschoenen achter de hand te hebben in dat geval. Welke onderdelen heb je nodig?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:21

Ik zou ook voor reserve onderdelen gaan want ik zou zelf ook mn schoentjes niet hebben weg gedaan

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:42

Jullie hebben me overgehaald. Vriendlief zegt ook dat ik reserve moet hebben. Wat er stuk is aan de easyboots en dus ook telkens stuk blijft gaan, zijn de banden die op de schoen genaaid zitten. Dus het stuk stof dat aan haar hoefballen zit en dat dan met klittenband om haar kootholte gaat. Omdat de easyboots zo ver naar achter de hoefballen uitsteken, trapt ze daar op met gek doen en dan wordt die stof compleet van de hoefschoen afgerukt. Dus dat moet ik opnieuw bestellen en het er dan op laten naaien door een schoenmaker of zo.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:47

Monique1963 schreef:
Jullie hebben me overgehaald. Vriendlief zegt ook dat ik reserve moet hebben. Wat er stuk is aan de easyboots en dus ook telkens stuk blijft gaan, zijn de banden die op de schoen genaaid zitten. Dus het stuk stof dat aan haar hoefballen zit en dat dan met klittenband om haar kootholte gaat. Omdat de easyboots zo ver naar achter de hoefballen uitsteken, trapt ze daar op met gek doen en dan wordt die stof compleet van de hoefschoen afgerukt. Dus dat moet ik opnieuw bestellen en het er dan op laten naaien door een schoenmaker of zo.

Kan je de bestaande niet laten repareren door de schoenmaker? Meestal scheuren ze af op het stiksel.

Bij een nieuwe gaither zit er een kunststof strip aan die je vastzet met de schoefjes aan de zijkanten, kan je dus zelf vervangen, hoeft niks aan genaaid te worden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:08

Een stuk stof is echt helemaal kapot, de andere is nog heel, die zou ik kunnen laten maken alvast door een schoenmaker.

Ik had nieuwe gaiters, althans het nieuwste type, Maar het is juist de stof die van het kunststof afgetrapt is. Dus ik moet de schoenmaker de stof aan het kunststof van de gaiter vast laten naaien. Kan het ook zelf met de hand doen. misschien is dat te doen. Zou ik moeten proberen.

Zal niet steviger zijn dan met de machine naaien, maar dat maakt kennelijk niet uit met zoveel geweld. Ze gaan daar iedere keer op kapot. Ik geloof dat dit mijn vierde nieuwe set gaiters gaat worden. Zijn zonder verzendkosten toch bijna 30 euro per stuk. Dat is 60 euro met zijn tweetjes. Dure business.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:28

cinniz123 schreef:
Baal enorm want ze hadden gezegd dat het met zijn maat hoefje wel ging passen ivm dat je ze kleiner kunt maken maar de praktijk wijst anders uit.

[ [url=m/cA6afI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heb jij voor pony? Anders wil ik ze mss wwl over nemen. Moet wel even de hoef opmeten nog. Hoe groot is de hoef van die van jou?

Edit: 78 mm zag ik.
Laatst bijgewerkt door Fabster op 04-06-18 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:28

Monique1963 schreef:
Een stuk stof is echt helemaal kapot, de andere is nog heel, die zou ik kunnen laten maken alvast door een schoenmaker.

Ik had nieuwe gaiters, althans het nieuwste type, Maar het is juist de stof die van het kunststof afgetrapt is. Dus ik moet de schoenmaker de stof aan het kunststof van de gaiter vast laten naaien. Kan het ook zelf met de hand doen. misschien is dat te doen. Zou ik moeten proberen.

Zal niet steviger zijn dan met de machine naaien, maar dat maakt kennelijk niet uit met zoveel geweld. Ze gaan daar iedere keer op kapot. Ik geloof dat dit mijn vierde nieuwe set gaiters gaat worden. Zijn zonder verzendkosten toch bijna 30 euro per stuk. Dat is 60 euro met zijn tweetjes. Dure business.

we bedoelen hetzelfde denk ik, ze gaan helaas meestal op dezelfde plek stuk. De easyboot epic zijn bedoeld voor wat langwerpige hoeven. Maar dan mag je de Megasus ook wel goed inkorten want anders bestaat de kans dat je paard die ook aftrapt als dat bij de hoefschoenen ook gebeurt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:42

Fabster schreef:
cinniz123 schreef:

[ [url=m/cA6afI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heb jij voor pony? Anders wil ik ze mss wwl over nemen. Moet wel even de hoef opmeten nog. Hoe groot is de hoef van die van jou?

Edit: 78 mm zag ik.

Klopt!
Heb een pintaloosa van 95 cm met kleine pootjes want zelfs de hoefsmid moest de kleinste ijzers regelen.
Enige wat je kan doen is de hoefjes opmeten...
Heb wel al veel reacties van mensen die ze graag willen maar nog moeten opmeten :wow:
Om een idee te geven wat t verschil van zn ijzers en de runners zijn...

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:50

Wat voor maat ijzers heeft je pony?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:07

Letizia schreef:

Geen idee.
Hij heeft 1 keer ijzers gehad maar is toen vernageld vanwege zn kleine pootjes dus ijzers was geen optie meer.
Want?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:39

Delphi2 schreef:
Monique1963 schreef:

we bedoelen hetzelfde denk ik, ze gaan helaas meestal op dezelfde plek stuk. De easyboot epic zijn bedoeld voor wat langwerpige hoeven. Maar dan mag je de Megasus ook wel goed inkorten want anders bestaat de kans dat je paard die ook aftrapt als dat bij de hoefschoenen ook gebeurt.

Klopt, de gewone takken van gewone ijzers moesten ook altijd heel erg ingekort worden. Ze heeft ovale hoeven van voren, maar dan in de breedte ovaal, kweenie hoe ik dat nou goed moet uitleggen, maar ze zijn veel breder dan dat ze lang zijn. En dus trapt ze al heel snel bescherming eraf als het ook maar iets achter haar hoefballen uitsteekt. Niet alleen met keten, ook een keer met gewoon in galop netjes aanspringen, trapte ze er ook al op. Maar ze betrapt zichzelf niet zonder hoefbeslag of zonder hoefbescherming, gelukkig.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:40

cinniz123 schreef:
Letizia schreef:

Geen idee.
Hij heeft 1 keer ijzers gehad maar is toen vernageld vanwege zn kleine pootjes dus ijzers was geen optie meer.
Want?

Mss heb ik interesse, maar vrees net een maatje te klein :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 00:32

Als jij dat mailtje nog hebt waarin ze zeggen dat het wel gaat passen, zou ik ze retour sturen, geld terug.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 06:50

GamblersCup schreef:
Als jij dat mailtje nog hebt waarin ze zeggen dat het wel gaat passen, zou ik ze retour sturen, geld terug.

Reminder: als ze mee heeft gedaan aan de kickstarter hoeven ze dat niet te doen. Je koopt namelijk niet het product, je investeert in het plan. Daarmee neem je het risico dat de boel misschien helemaal niet van de grond komt.

Al kan ik een bepaalde coulance begrijpen, je zou ook denken dat ze die 1e backer wel kunnen missen.

Ik vind het als stille meelezer leuk om jullie ervarigen te horen! Ben ook erg benieuwd wat men over een jaar of misschien 2 gaat vinden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 22:23

Ik denk dat dat in dit geval niet opgaat, ze hebben gewoon verkeerd geadviseerd.