Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:12

Emy2009 schreef:
Dit lijkt mij zeker goed nieuws Ireen! Want door de blessure aan de collaterale banden is haar kogel overbelast, maar als de collaterale banden nagenoeg zijn hersteld lijkt het me logisch dat de kogel daarmee ook tot rust kan komen!

Ja, daar ging Sander wel vanuit geloof ik, dat de collateraalbanden nagenoeg hersteld zijn. Het zou in ieder geval wel moeten als je kijkt naar de periode rust die ze gehad heeft (in januari zit ik op 10 maanden, prognose was 4-6 maanden) ten op zichte van de mate van schade die ze had en het natuurlijk herstel dat ze steeds liet zien op de echo's. Ik vind het zelf alleen vreemd dat die kogel dan inmiddels niet vanzelf tot rust is gekomen, hopelijk kan de injectie wel dat laatste zetje geven.
Die tussenpeesaanhechting heeft Yade ook een tijdje last van gehad, maar dat is nu niet het geval omdat ze goed liep na uitverdoven van de kogel.

Ziet er goed uit AL!! Wat goed dat je toch nog die SO hebt laten doen..

Lekker figuur die Wolin :+ Yade was ook erg fris de afgelopen week, met die wind. Heb 2 dagen moeten sederen met naar buiten gaan toen het zo stormde van de week. Ik zie ook wel een beetje op tegen oud en nieuw, ze staat nu op een stal heel dicht tegen een woonwijk aan en het schijnt behoorlijk te knallen hier.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:39

@AL: Wat goed zeg! Gefeliciteerd! De eerste stap is weer gezet! *\o/*

@Ireen: Ja, kan ik me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt. Wolin en Megan staan gelukkig niet dicht bij een woonwijk, maar voorheen stond Megan op een stal waar de eigenaar v.d. stal gewoon een duizendklapper voor de stal afstak 8)7 .. Ik had echt zo´n medelijden met de paarden, toen ik zag wat er die nacht voor de stal had afgespeeld ;( ..

Wolin is wat dat betreft een lekker figuur ja :+ . Wat mensen zagen het gebeuren en die schrokken er enorm van, Wo kwam ook de binnenbak in met een hoop bombarie en een paar ninjakicks, dus die binnenbak was snel leeg en hadden we een privébinnenbak := ... Wolin heeft mij voorheen met dat soort dingen nooit geraakt, al kijk ik altijd wel uit voor haar linkerachterbeen die vrij los zit in frisse of spannende situaties :)* , Wo schrok zelf ook dat ze dat deed en stond van schrik te snuiven. Gelukkig ken haar wel langer als vandaag.

Vandaag ging ze met een oud vriendinnetje in de paddock, dat was dus weer jippie a jee! Ze was echt helemaal in de ´ik spring een gat in de lucht stemming´, was wel blij dat ik er niet op zat, met de wappers die ze maakte :o . Met eruit halen was ze weer superbraaf, zag gelukkig ook niks geks met lopen, dat blijft wel spannend. Maar gelukkig gaat het eruit halen heel goed, voorheen ging ze dus aan de haal als ik haar eruit haalde.
Ze blijft zelf steeds een beetje naast me draven, dat is dus positief, want Wo doet dat echt niet als ze pijn heeft :n . Ze stapt lekker ruim en heeft constant de oren erop :) . In principe moet ik morgen contact opnemen met Bart over hoe het nu gaat.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:17

@aukelizzy, ziet er goed uit zeg, gefeliciteerd dat er nog maar veel van dit soort momenten volgen!

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:41

Klinkt goed WL!

En AL wat heb je toch een gaaf dier *D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:32

Hey wat een gave foto's AL, en ik was daar gisteren ook! Hoe laat startte je?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:54

He wat leuk dat jij daar ook was! Ik moest om 11.14 en 11.27 starten. :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:47

Ik pas om 16:21, jammer! Anders had ik jou en Zhuf graag een handje willen geven :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:42

Heb jij ook gestart? Wel jammer idd, anders had ik wel even hoi gezegd haha. :D Start je vaker in Oostzaan?

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:52

Zo, even een verslagje van mijn bezoek aan Bodegraven gisteren. 6 weken geleden, een paar dagen nadat ze klinisch goed was.., liep mijn merrie ineens weer hartstikke slecht op rechtsvoor. Probleem met de aanhechting van de tussenpees in de rechtervoorknie. Ze is ingespoten in haar knie, hoofpads gekregen om haar knie te ontlasten en ik mocht verder gaan met opbouwen. Gisteren liep ze rechtsom goed. Linksom zag je dat ze haar rechter voorbeen toch niet helemaal soepel neerzette. Niet echt korter, maar alsof ze haar been voorzichtiger neerzette. Daarbij wilde ze eigenlijk niet graag linksom aan de longe. Ze draaide snel om. Het was dus nog niet helemaal genezen. (ZO! Wat ging ze uit haar plaat zeg aan de longe!! := ) Ze is nogmaals in haar rechter voorknie ingespoten en over 3 a 4 weken moet ik even bellen om te laten weten hoe het gaat. Ik mag wel verder met opbouwen en moet daarbij zelf goed voelen hoe ze aanvoelt. Meer doen, als ze aangeeft dat dat gaat en minder als ze niet wil. Mijn gevoel zegt dat ze voor 95% genezen is en dat het laatste beetje gewoon nog tijd nodig heeft. Immers, ze was 6 weken geleden echt duidelijk niet goed en nu zag je het nog nauwelijks. Een leek zou geen verschil zien.
Omdat ze erg scheef trekt op de linkerhand en ze me rechts op haar rug zet, mag ik haar in stap rechtrichten met schouder voor. Ook mag ik in stap buigingsoefeningen doen om haar hals los te maken. Mijn merrie van 22 is soepeler dan deze jonge dame van 7...
Er is geen echo meer gemaakt, omdat ze op zich goed loopt en de vorige keer duidelijk last had van die ene rechter voorknie en op de vorige echo haar collaterale banden vrijwel waren genezen :):)
Ondanks het op zich positieve bericht heb ik toch een vreemd gevoel. Hoe denken jullie erover?

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:24

@emy2009 jee wat een gedoe he met die paarden, zou toch zo makkelijk zijn als ze af en toe konden praten om te zeggen hoe het gaat :) Denk dat je vooral je gevoel moet volgen en zachtje aan maar door gaan. Mijn ervaring met Beau is dat hoe langer ze niets doet hoe slapper en schever ze natuurlijk worden. Beau mag nu 4x 5 minuten draven ik probeer hier ook veel tempowisselingen in mee te nemen, niet te veel wegijden maar wel veel terug en weg naar arbeidstempo. Merk nu wel dat ze hier weer sterker door wordt en ook steeds beter gaat draven. Ze loopt goed hoor maar het wordt weer sterker met meer afdruk. Dat lange niets doen is ook niet goed voor het lijf. Succes ermee hoop dat je merrie snel een goed gevoel geeft en dat je weer lekker vooruit kunt.

Beau gaat morgen van ons logeeradres met super bak weer terug naar onze eigen stal. Hier kan ze lekker veel buiten lopen met haar vriendjes alleen de bak is echt minder. Hoop dat haar voet inmiddels goed genoeg is dat ze geen terugslag gaat krijgen. Ik kan gelukkig wel als ik wil op die andere stal in de bak gaan rijden, is 5 minuten met de trailer dus dat is goed te doen.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:39

Vandaag voor het eerst sinds juni weer een paar rondjes gegaloppeerd!! gaat weer een beetje op echt paardrijden lijken. Linksom deed ze het best netjes rechtsom gooide ze haar hoofd eruit en reageerde ze niet echt meer op mijn hulpen, het is een beetje weggezeakt geloof ik. Nu weer twee weken galop en dan weer scannen en kijken hoe het dan is. Spannend!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:38

Wat goed dat je weer lekker gegaloppeerd hebt! Dan heb je idd tenminste weer het idee dat je een beetje kan rijden. :) Ben heel benieuwd hoe de echo is over twee weken, zal voor je duimen! :)

Zhuf loopt nog steeds als een trein, vanaf januari gaan we volop de wedstrijden in. :)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:15

even snel een update van deze kant, ik ben inmiddels weer 6 weken aan het opbouwen. Schijt in mijn panty maar over het algemeen doet Flo het prima. heb de bok partijen alweer meegemaakt. Er 1 keer afgeknikkerd, de tweede keer ben ik gaan staan en heb ik het redelijk kunnen uitzitten :D , Paard is jong en fris, ik kan het hem niet kwalijk nemen maar het blijft een nare ervaring vind ik. maar over het algemeen mag ik niet klagen, hij gedraagt zich wel goed. Natuurlijk heeft hij ook rare sprongen en spurten gemaakt en ik hoop dat zijn banden dat gehouden hebben.
vanmiddag weer terug voor de controle, en als alles goed is gebleven mag ik weer op B niveau trainen. Ik hoop dat zo vreselijk! Heerlijk om weer lekker aan de gang te gaan!

AL: goed joh dat Zhuf zo goed gaat! echt heel fijn voor je
emmy2009: beetje dubbel gevoel dus. Ik heb ook altijd het idee dat als de paarden iets mankeren aan een bepaald deel, ze de rest van hun lichaam gaan belasten om de pijnlijke plaats te ontzien. Zo vallen ze van het ene probleem in het andere. Wel fijn dat je gewoon mag blijven opbouwen, ik denk dat je onder het zadel het best kan voelen, en dan proberen de scheefheid te verminderen.... succes!
Mijnzoef: ook jij lekker bezig dus! super ga zo door! *D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:18

Fijn dat hij redelijk "braaf" blijft, maar toch even goed schrikken als je er af valt. Heb je er niets aan over gehouden zelf? Spannend hoor, vanmiddag terug voor controle! Zal duimen dat het allemaal goed gebleven is en je weer rustig mag gaan trainen!!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:05

nee heb er niets aan overgehouden, maar hij gaat echt rodeo bokken, zo gaat het weken goed, en opeens ontploft hij weer |( laten we idd maar hopen dat hij goed geneest, dan mag hij weer lekker aan het werk en zullen zijn uitspattingen ook minder zijn.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:30

:wave:

@AL: Heerlijk dat Zhuf zo goed blijft gaan!! :D Nu ze sterker en rechter wordt is dat voor haar hele lijf beter :j . Super hoor!
@Am-Vanes: Oh jeetje.. := Ik herken dat wel ja.. Die wappers blijven gewoon niet leuk, ook al weet je waar het vandaar komt. Fijn dat hij bij jou ook goed gaat! Hou ons op de hoogte!

Hier ook even en update van Wo en mij :) . Na de kliniek moest ik Wolin 7 dagen lang Pro Dynam geven omdat Bart dacht dat haar hoeflederhuid gevoelig was vanwege het corrigeren (iets minder zool dus) én het branden van het ijzer, ook omdat ze vaak pas na 2 a 3 dagen na de beslagbeurten wat ruimer begon te stappen..
En ik moest zeggen; ze wilde ook gelijk weer draven op het harde, wat ze heel lang niet wilde. Ook ik mocht weer opbouwen, wat in het begin met een flinke klap van haar voorhoef begon..
Helaas brak er een tijd aan van werken, eten, paard gauw doen en slapen -O- . Druk, te druk.. Wolin heeft alleen het erf en de paddock gezien en vakantie gevierd. Ze kwam er wel genoeg uit, maar aandacht kreeg ze te weinig.. Ben tussendoor ook nog even fijn ziek geweest. Mja.. door dit allemaal heb ik amper wat gedaan met mijn dame. Baal er van, want over drie weken moet ik alweer terug naar de kliniek. Ook moest ik na de week Pro Dynam Bart bellen en dit ben ik helemaal vergeten door alle drukte.. Ook had het geen zin om te bellen, ik kon hem nog niks vertellen; ik had geen ruk gedaan met mijn paard :\ .. Heb vanmorgen gebeld, ik zou nog terug gebeld worden :) .
Affijn, Wolin dartelt lekker mee.. Die is fris, vrolijk en wil heeeel graag wat doen! Eergister is ze helaas weer ontsnapt en over een hekje van circa 50 cm gesprongen.. Ik schrok me rot, maar.. met draven daarna zag ik helemaal niksss!! Wat was ik daar blij mee! Tussen de drukte door nog een keer aan de hand gedraafd in de binnenbak en dat deed ze heel erg braaf, geen pas verkeerd.
Mijn rode draak verveeld zich, en doordat mijn ouders in scheiding liggen heeft mijn moeder ook bar weinig tijd en komt het vooral op mij neer op het moment, gelukkig heb ik nu fijn een week vakantie en kan dus in alle rust en met alle tijd met mijn dame aan de slag. Helaas is Wolin ook geen gevalletje ´opstappen en wegrijden´ := .. Dus eerst maar even weer gaan lange teugelen voor de gehoorzaamheid. Wordt vervolgd.. ;)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:34

Wolin: hihi fijn hè die draakjes.

Ik heb mijn update : flo verbeterd wel,maar te langzaam... Pffff wat een ellende! op de scan was hij wel iets verbeterd,maar klinisch was hij weer slechter dan 6 weken terug. dat betekend dat hij t werk toch nog niet helemaal aankan.ik ben in serieus gesprek met Bart gegaan.... Op welk punt stop je met behandelen? Paard is 5,is 3 maanden onder het zadel geweest. Had hij niet al veel beter moeten zijn? Antwoord: ja
moeilijke keuze, hoelang ga je door?nog maar een keer inspuiten? Nog 6 maanden stappen?

we geven hem nog wat tijd, 3 maanden dan zou hij voldoende hersteld moeten zijn. dan zijn we 10 maanden onderweg,en daarna? Afkeuren? Nog een half jaar wei? Ik krijg er een punthoofd van....

Flo mag wel draven,op t fietspad,lange rechte stukken dus. Ik heb nu vetranquil granulaat mee,om hem mak te houden. Ik wil zo graag dat hij rustig revalideert... Geen bokken en sprongen die nu niet goed voor zijn bandjes zijn!
Positief puntje,zijn hoef stand is top! Ijzers slijten prachtig recht en gelijkmatig af,wat betekend dat hij zijn voeten nu wel correct neerzet,dus daar kan t niet meer aan liggen....
Duimen jullie mee?

Voor iedereen die ook aan het revalideren is van deze nare blessure,heel veel sterkte!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:46

Jeetje AV, daar wordt je toch niet echt blij van! Wat is het toch ook een k*tblessure, maar aan de andere kant, 10 maanden revalideren is ( denk ik ) toch wel wat kort. Helemaal als je bekijkt dat de ernstige gevallen ( o.a mijn paard ) toch echt wel 2,5 jaar heeft moeten revalideren. En als ik zie hoe ze nu is... dan heb ik er echt een wereldpaard aan en gaat ze zeker hoog in de sport lopen ( mits ze goed blijft uiteraard ). Dus ik zou niet te snel opgeven als ik jou was hoor! Als ik zie hoe Zoef nu is, zou ik de hele revalidatieperiode zo weer doorlopen, hoe klote het ook was. Als dat moest om te komen waar ik nu sta... Dus ik ga heel hard voor jou duimen en hoop dat het uiteindelijk goed gaat komen bij jullie!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:31

Pfff wat een dilemma is dat he AV.... zo lastig die keuze en zo'n lastige gok!
Ik duim heel hard mee, sterkte :(:)

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:52

Jee AV balen dat het niet opschiet die blessure. Beau had bij de eerste controlle ook weinig tot geen verbetering, is ook pas 5. Het viel me toen ook tegen. Nu had Beau een gaatje in haar bandje en niet verrekt, wellicht is dit toch iets anders maar Ik heb echt hele goede resultaten met magneetveldtherapie wie weet is dat wel iets. Beau is nooit ingespoten oid en nu gaat het lekker met haar. Gaatje was bij de vorige scan dicht (nu 4 weken geleden) na twee keer drie weken magneetveld behandelingen en ik heb de laatste dagen weer wat galop met haar gedaan. Vandaag was ze alles behalve braaf aan de lijn en ze blijft gelukkig goed lopen. Beau krijgt op de dagen dat ik haar rij ook Vetranquil en ik moet zeggen het helpt goed, laat het wel lang genoeg inwerken maar dan zijn de scherpe randjes er ook wel vanaf en waar ze anders uit haar dak zou gaan zet ze nu een stap opzij (gelukkig want ze kan heel erg uit haar dak gaan!) Succes met je paardje en geef niet op!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:15

mijnzoef schreef:
Jee AV balen dat het niet opschiet die blessure. Beau had bij de eerste controlle ook weinig tot geen verbetering, is ook pas 5. Het viel me toen ook tegen. Nu had Beau een gaatje in haar bandje en niet verrekt, wellicht is dit toch iets anders maar Ik heb echt hele goede resultaten met magneetveldtherapie wie weet is dat wel iets. Beau is nooit ingespoten oid en nu gaat het lekker met haar. Gaatje was bij de vorige scan dicht (nu 4 weken geleden) na twee keer drie weken magneetveld behandelingen en ik heb de laatste dagen weer wat galop met haar gedaan. Vandaag was ze alles behalve braaf aan de lijn en ze blijft gelukkig goed lopen. Beau krijgt op de dagen dat ik haar rij ook Vetranquil en ik moet zeggen het helpt goed, laat het wel lang genoeg inwerken maar dan zijn de scherpe randjes er ook wel vanaf en waar ze anders uit haar dak zou gaan zet ze nu een stap opzij (gelukkig want ze kan heel erg uit haar dak gaan!) Succes met je paardje en geef niet op!

Adorno heeft ook een gaatje en geen verreking.
Dat is toch wat sneller hersteld omdat de band daar omheen nog wel sterk is.
Ik merk ook dat Adorno veel sneller mag revalideren dan de paarden die een verreking hebben.

AV Nog niet de moed opgeven hoor. Al het begin is moeilijk!
Het is net wat AL zegt, je zit er nu middenin en dan is het heel moeilijk maar als je uit het revalideren bent dan lijkt de tijd weer korter.
Hopelijk houdt hij zich gedeisd met de vetranquil.
Ik ga weer voor je duimen!

AL Echt super fijn dat Zhuf het zo goed doet!
Wanneer verwen je ons weer met foto's en filmpjes :D
Het is fijn om ook een positief verhaal in het topic te hebben om te lezen, dat geeft hoop!

WL Jij hebt wel echt een draakje he }:0
Alhoewel een hekje vnan 50cm ook niet een hek is om een paard achter te houden.
Wel super fijn dat ze opgeknapt is van de Pr Dynam!

Emy Mijn Adorno had ook last van zijn knieen. Op zich wel logisch, ze hebben al die tijd natuurlijk anders gelopen om de banden te ontlasten en hiermee de knieen overbelast.
Als je paard scheef is zou ik je willen adviseren om haar eens na te laten voelen door een Happy Athlete fysio.
Adorno trok ook altijd scheef en dit is voor 95% verdwenen na een behandeling.
Ik heb de laatste keer ook geen echo gemaakt.
Dat doe ik weer als hij 100% klinisch goed is om te kijken hoe de boel er van binnen uit ziet.

-----------------

Met Adorno gaat het op het moment erg goed!

Hij liep over de benen wel weer fijn maar merkte zoveel ongemak in zijn lijf dat ik Ellen Immink heb laten komen van Happy Athlete.
Ze heeft hem een behandeling gegeven die hem erg zwaar viel. Overduidelijk hoe knalhard zijn spieren waren met name in hals, schouder, bovenbenen.
Allemaal passend bij een dergelijke blessure aan de voorbenen.
Meteen daarna hem gereden en ik merkte echt meteen erg veel verschil!
Hij wilde zijn hals weer uitleggen in het het dalen, voorheen kropte hij snel op en maakte zijn hals hard.
Liefst wilde hij hoog bovenin en in kort in de hals.
Nu zakt hij weer super mooi op lengte.
Geeft hem ook meteen meer rust dus hij is ook minder schieterig onder het zadel.

En ik kan weer in mijn eentje opstappen *\o/*
Hij verschiet nog wel wat als ik mijn been erover doe maar de paniek is weg.

De eerste galopjes zijn ook weer gemaakt en dit pakt hij fijn aan.
Merk wel hoe slap hij geworden is! Hij is net een duikboot haha...

9 januari weer terug..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:19

KT, Wat fijn dat het zo goed gaat met Adorno! En lekker dat je weer wat mag galopperen, dan heb je tenminste het idee dat je weer echt aan de gang bent. Ik zal duimen voor je dat hij 9 januari weer een stuk beter is...

Ik zal van de week een stukje van de les laten filmen, ze loopt echt super fijn! :)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:20

Vooral voor Adorno heel fijn..
Die is na 2x 5 voltes galop doodop haha.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:25

Klinkt goed Kelly_Taco! Yade heeft een verrekking volgensmij.

Mijnzoef, hoe werkt dat met de magneetveldtherapie, doe je dat zelf of moet er iemand voor komen? Bij jou gaat het ook goed zo te horen!

AL; geweldig!! Ben benieuwd naar je filmpje :)

AV dat is even minder nieuws toch.. Had mooi geweest als het goede herstel van de vorige keer zo had doorgezet. Ik zal voor je duimen.

Yade is nu 2 weken geleden ingespoten in haar kogel, na oud en nieuw ga ik kijken hoe ze loopt. Is ze goed dan mag ik op gaan bouwen. Ik ben nu al zenuwachtig, ben zo bang dat ze nog steeds niet goed is.. ik weet niet wat we dan nog kunnen doen. Ik snap ook niet zo goed waarom dat kogelgewricht overbelast blijft terwijl ze al zo lang op rust staat, ben zo bang dat daar ook nog iets kapot is :=
Van de week schrok ik me te pletter, liep haar stal in en zag haar rechter voorbeen helemaal dik zijn (eerste waar ik altijd naar kijk en aan voel :o ), pff gelukkig de andere benen ook dik.. had de dag daarvoor erg lang met haar gegraasd, het zal wel even van de suikers geweest zijn.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:38

zo ,iedereen weer even actief bezig in dit topic! *D fijn om ook positieve verhalen te horen.

Flo heeft / had een flinke leasie in de collaterale banden net boven de kroonrand. De banden die verticaal naar beneden lopen zeg maar.( vergelijkbaar met onze enkelbanden)
Ik ga voorlopig wel weer stappen met hem, en ga proberen met de muisjes het fietspad op te gaan, en dan naar het park. daar kan ik veel rechtuit stappen/ draven. voorlopig maar even aan de hand.

Super dat iedereen zo positief blijft! ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het vertrouwen dat het goedkomt een beetje kwijt ben....