mijnzoef schreef:Jee AV balen dat het niet opschiet die blessure. Beau had bij de eerste controlle ook weinig tot geen verbetering, is ook pas 5. Het viel me toen ook tegen. Nu had Beau een gaatje in haar bandje en niet verrekt, wellicht is dit toch iets anders maar Ik heb echt hele goede resultaten met magneetveldtherapie wie weet is dat wel iets. Beau is nooit ingespoten oid en nu gaat het lekker met haar. Gaatje was bij de vorige scan dicht (nu 4 weken geleden) na twee keer drie weken magneetveld behandelingen en ik heb de laatste dagen weer wat galop met haar gedaan. Vandaag was ze alles behalve braaf aan de lijn en ze blijft gelukkig goed lopen. Beau krijgt op de dagen dat ik haar rij ook Vetranquil en ik moet zeggen het helpt goed, laat het wel lang genoeg inwerken maar dan zijn de scherpe randjes er ook wel vanaf en waar ze anders uit haar dak zou gaan zet ze nu een stap opzij (gelukkig want ze kan heel erg uit haar dak gaan!) Succes met je paardje en geef niet op!
Adorno heeft ook een gaatje en geen verreking.
Dat is toch wat sneller hersteld omdat de band daar omheen nog wel sterk is.
Ik merk ook dat Adorno veel sneller mag revalideren dan de paarden die een verreking hebben.
AV Nog niet de moed opgeven hoor. Al het begin is moeilijk!
Het is net wat AL zegt, je zit er nu middenin en dan is het heel moeilijk maar als je uit het revalideren bent dan lijkt de tijd weer korter.
Hopelijk houdt hij zich gedeisd met de vetranquil.
Ik ga weer voor je duimen!
AL Echt super fijn dat Zhuf het zo goed doet!
Wanneer verwen je ons weer met foto's en filmpjes 
Het is fijn om ook een positief verhaal in het topic te hebben om te lezen, dat geeft hoop!
WL Jij hebt wel echt een draakje he
Alhoewel een hekje vnan 50cm ook niet een hek is om een paard achter te houden.
Wel super fijn dat ze opgeknapt is van de Pr Dynam!
Emy Mijn Adorno had ook last van zijn knieen. Op zich wel logisch, ze hebben al die tijd natuurlijk anders gelopen om de banden te ontlasten en hiermee de knieen overbelast.
Als je paard scheef is zou ik je willen adviseren om haar eens na te laten voelen door een Happy Athlete fysio.
Adorno trok ook altijd scheef en dit is voor 95% verdwenen na een behandeling.
Ik heb de laatste keer ook geen echo gemaakt.
Dat doe ik weer als hij 100% klinisch goed is om te kijken hoe de boel er van binnen uit ziet.
-----------------
Met Adorno gaat het op het moment erg goed!
Hij liep over de benen wel weer fijn maar merkte zoveel ongemak in zijn lijf dat ik Ellen Immink heb laten komen van Happy Athlete.
Ze heeft hem een behandeling gegeven die hem erg zwaar viel. Overduidelijk hoe knalhard zijn spieren waren met name in hals, schouder, bovenbenen.
Allemaal passend bij een dergelijke blessure aan de voorbenen.
Meteen daarna hem gereden en ik merkte echt meteen erg veel verschil!
Hij wilde zijn hals weer uitleggen in het het dalen, voorheen kropte hij snel op en maakte zijn hals hard.
Liefst wilde hij hoog bovenin en in kort in de hals.
Nu zakt hij weer super mooi op lengte.
Geeft hem ook meteen meer rust dus hij is ook minder schieterig onder het zadel.
En ik kan weer in mijn eentje opstappen
Hij verschiet nog wel wat als ik mijn been erover doe maar de paniek is weg.
De eerste galopjes zijn ook weer gemaakt en dit pakt hij fijn aan.
Merk wel hoe slap hij geworden is! Hij is net een duikboot haha...
9 januari weer terug..