[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amelii

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:17

Hier ook paard met artrose! 8 jarige ruin met artrose in sprongewicht en in zijn rug (ilosacraal gewricht). Vorig jaar augustus onregelmatig beginnen te lopen en na lang onderzoek dan toch gevonden dat het artrose was. Hij is geïnjecteerd in zijn gewrichten eind oktober. Ik ben ook aan het uitkijken om hem toch een of ander supplement te geven, maar er zijn er zooooooooveel...
Ik heb altijd bang dat het moment komt dat hij terug onregelmatig begint te lopen en pijn heeft... Echt mank is hij nooit geweest. Hij had het meestal moeilijk om zijn achterhand feller onderin te plaatsen. Nu moet ik zeggen dat hij een 2/3-tal maand geleden echt goed begon te lopen aan de longe in draf en zelfs gewoon in stap in de wei. Hij heeft nog nooit zoveel voeten overgestapt en slaagde er een moment ook in om in 1 week tijd de smid 4x te laten langskomen, omdat hij iedere keer zijn ijzers aftrapte.
Het is jammer genoeg een echt zorgenkind... (geopereerd aan koliek in januari, 2 weken geleden soort v koliek gehad, maar nu had hij maagzweren...)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:39

welokm bij de club amellii.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:08

Norton84: je neemt me de woorden uit de mond!
Amellii: wat een zorgenkindje! een supplement geven kan inderdaad goed zijn voor zijn gewrichten! succes in de zoektocht!

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:50

En toch blijft het allemaal maar gewoon (vrouwelijk deel).
Nu meneer met pensioen is, is hij ook slechter gaan lopen. Hij is nog wel goed in zijn doen, dus hoop dat dat nog even zo blijft.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:41

zo mijn nieuwe suplement is binnen. ga het vorlopig met superflex liquid proberen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:58

norton84 schreef:
zo mijn nieuwe suplement is binnen. ga het vorlopig met superflex liquid proberen.

Ik ben benieuwd. heb even gegoogeld en de samenstelling lijkt hetzelfde te zijn als de cortaflex HA solution maar dan goedkoper! Ik hoop dat het goed werkt voor je paard!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:51

Van equimins heb je ook een vloeibaar product met HA erin, is alleen in engeland echt stukken goedkoper als hier.
Even zoeken ..... is wel met duivelsklauw er ook in zag ik http://www.equimins-online.com/all-prod ... ement.html 5 liter voor 103 pond....

Of deze in poedervorm zonder duivelsklauw http://www.equimins-online.com/all-prod ... ement.html Zit wel aardig wat meer HA in in als in die van NAF dacht ik

deze heb je ook nog http://medhorses.nl/Gewrichten-Apotheek ... etail(3040).aspx maar daar staat weer nergens vermeld hoeveel er van alles in zit ( net als bij de equimobility van hetzelfde merk )

ursula01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:22

Ook een aanrader om Glissando van Marstall te geven. Is een supplement voor atrose, slijtage e.d. Zeer goede resultaten. Als je net begint dit voedingssupplement te geven kan het voorkomen dat het eerst erger wordt en daarna gaat het zichtbaar beter. Hoeft niet te gebeuren maar het kan.

Groet Ursula

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:31

ka-tje jij gaf toch dezelfde of niet
ik heb in ieder geval bij medhorses besteld wel de 5 star variant van naf lijkt mij dezelfde als van de paardendrogist alleen goedkoper. komt denk ik recht streeks uit engeland
hou het in de gaten is nu maand van de gewricht mischien bestel ik er nog wel 1 voor vooraad.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:59

norton84 schreef:
ka-tje jij gaf toch dezelfde of niet
ik heb in ieder geval bij medhorses besteld wel de 5 star variant van naf lijkt mij dezelfde als van de paardendrogist alleen goedkoper. komt denk ik recht streeks uit engeland
hou het in de gaten is nu maand van de gewricht mischien bestel ik er nog wel 1 voor vooraad.

Ja ik geef inderdaad hetzelfde. Alleen van cortaflex. Heb bij medhorses vorige week een bus gekocht. Stond afgeprijsd. Ik vind het wel handig zo een vloeibaar supplement! Heb ook het gevoel dat ze het liever eten.
NAF is wel goedkoper. Mocht het even goed zijn... Ik durf alleen niet zomaar over te schakelen, stel dat het niet werkt.
Voorlopig doe ik het dus maar met cortaflex :)

Ik denk na de examens eens te bellen naar een homeopaat voor dieren. Heb er 1 in België gevonden. Maar is wel nog vrij ver. Wat ik mij wel afraag is of ze duur zijn, of is het te vergelijken met een gewone veearts?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:39

Ik heb geen idee wat de kosten zijn voor een homeopaat voor dieren. Mijn buurman doet het gratis (incl. de korrels die we krijgen, ik heb daar echt geluk mee!)
Kan je er niet heen bellen om te vragen wat het ongeveer gaat kosten?

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:56

Dat doe ik zoiezo hoor. Maar mss dat hier iemand een idee had. Maar bellen doe ik pas na de examens want anders ben ik weer meer met mijn paard bezig dan met leren :+

je hebt ind wel geluk dat het allemaal gratis kan Annelieke

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:00

gisteren voor het eerst klein stukje gedraaft zag er hoop gevend uit. nog niet zuiver maar ook niet hinken. blijven nog stappen tot na het weekend en dan gaan we het uit breiden naar draven.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:13

norton84 schreef:
gisteren voor het eerst klein stukje gedraaft zag er hoop gevend uit. nog niet zuiver maar ook niet hinken. blijven nog stappen tot na het weekend en dan gaan we het uit breiden naar draven.

Je bent toch nog maar net begonnen met de nieuwe medicijnen ? ik zou ze even goed laten inwerken voor een paar weken zodat de ontsteking ( als die er zit ) kan verdwijnen en dan pas aan draven denken.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:18

het advies van dap was week stap, daarna beetje draf. erbij zit er ook niet op. heb voor totale opbouw 8 weken ingepland dus moet goed komen liever te lang gestapt als te snel weer begonnen.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:19

ik ben nu week bezig met het andere suplement.kijken hoe het op lange duur gaat bevallen.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:24

norton ging gisteren uit zich zelf draven in de bak de stal eignaaresse was er bij en die vond hem super lopen. hellemaal happy. verder met rustig aan opbouwen.

Pacha06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:37

ik zou graag eens iets weten .. mijn veulen van momenteel 10 maanden heeft een foute beenstand, niet in het been zelf, dat is volledig recht, maar vanuit de kogel. (deze draait heel erg naar buiten)
De dierenarts zei dat de kans op artrose later heel groot is. hij heeft dit op alle 4 zijn benen, maar het ergste rechtsvoor. Dit kan momenteel nog wat gecorrigeerd worden door regelmatig bekappen, maar de dierenarts sprak ook over een operatie waarbij ze iets met de pezen doen. weet iemand van jullie wat dit kan zijn? die operatie? of heeft een paard van jullie artrose door dit verschijnsel,? en is hij dan nog geschikt voor de hogere dressuur of springen? (daar had ik hem voor gekocht :()

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:04

Fijn zeg dat het goed gaat normen!

@pacha sorry ik heb geen idee.

Met mijn merrie gaat het gelukkig ook goed. We rijden nu weer 2 dagen in de week dressuurmatig in de bak en dat gaat super

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:29

heb je misschien foto pacha dan bgrijpen ze je beter. ik ken namelijk wel een paardje dat geopereerd is aan de stand van dr voet. en diep loopt nu dressuur in l of m maar of we het over hetzelfde hebben geen idee.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:11

Norton84 en Annelieke92: Wat fijn om te horen dat het goed gaat met jullie paarden. Dat dit maar lang blijft aanhouden!

die van mij loopt precies weer wat slechter. zou dat kunnen omdat ze maar 15ml krijgt ipv 30ml? ik had ook het idee dat haar ijzer niet meer super zat! morgen de hoefsmid maar eens bellen.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:10

Ik meld me hier ook even. Paard heeft aan 3 benen artrose en ik geef hem daarvoor al lange tijd de Dr.Horse glucosamine wat naar mijn idee (en de DA) prima aanslaat.
Sinds een maand geef ik hem ook souplesse-mix van de paardendrogist, een kruidenmengsel van brandnetel, kleefkruid, paardebloem en goudsbloem en ik heb echt het idee dat hij hierdoor minder lang nodig heeft om op te warmen dan normaal. Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Oh ja, als het 's nachts wat kouder is dan krijgt hij merino wollen beenbeschermers om op stal :o . Naar mijn idee is het prettiger als de plekken waar hij artrose heeft niet al te koud worden.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:17

:wave:

Ik meld mij ook weer even, zo nu en dan probeer ik steeds mee te lezen :)

Ik heb een tijdje deze gegeven aan mijn merrie:
Afbeelding

Hebben jullie daar ervaringen mee?

Mijn merrie heeft (zo te lezen aan jullie verhalen) lichte artrose in haar voorvoeten. Ze loopt prima, we trainen best hard momenteel en ze gaat alleen maar vooruit. Zodra ze aangeeft of wij merken dat het minder wordt dan doen we rustiger aan. :j :)

Verder denk ik altijd ook dat veel bewegen goed is voor d'r dus staat ze veel op de wei in de zomer!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:18

Oh en nog een heel andere vraag, wat is jullie ervaring met speciaal beslag?

Mijn merrie moet van de DA rondom op ijzers, maar mijn juf bedacht zicht dat een laagje tussen de ijzers misschien fijn zou zijn voor extra demping. Zodat ze gemakkelijker met meer afdruk kan gaan lopen (vooral in draf) Dus dat ze zeg maar nike air maxies krijgt :D

Hebben jullie daar ervaring mee?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:21

Welkom sniesie en QueenBeeBee!

QueenBeeBee, ik heb het laatst met mijn hoefsmid gehad over andere ijzers/ een laagje ertussen. Bij mij raadde hij het af. Volgens hem zou het niet heel veel extra helpen. De voorijzers zijn wel wat afgerond zodat ze makkelijker weg kan komen.

Ik ben nog steeds in de wolken dat het zo goed gaat met mijn meisje. Ik kom stiekem even spammen met een wat foto's van ons van afgelopen zaterdag: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1636536