@Assebassie; houd vast aan die lichtpuntjes. Afgelopen zondag en maandag was ik er bijna zeker van dat ik afscheid moest gaan nemen en kijk nu...
De Abprazole kost $2.10 per zakje (= €1,69), daar komt dan voor het verzenden eventueel nog wat bij per zakje (50 dollarcent per zakje bij spoedzending van 50 zakjes).
Oh, vergat ik nog helemaal te delen, info waar anderen ook wat aan kunnen hebben.
Het foam wat ik in de hoefschoenen gebruik is fijn voor de demping maar minder qua vocht. Voeten en schoenen worden behoorlijk nat (en stinkend) van binnen. Geen rotstraal ofzo maar gewoon te vochtig waardoor de zool ook weker wordt en da's natuurlijk niet wat je wilt.
Op aanraden van een kennis heb ik gisteren vilten ondertapijt bij de kwantum gehaald. Grijs spul wat ze op de rol verkopen en uit en halve meter haal je al heel wat herbruikbare(!) zooltjes! Het vilt absorbeert het vocht waardoor de voeten droger blijven, althans, dat was wat ze zei... Dus toch maar proberen dan (je moet dus wel vilten ondertapijt hebben, geen ander materiaal).
Ik heb gisteren in elke schoen 2 lagen gedaan omdat het maar een halve cm. dun is en ik bang was dat dat te dun was. Ik was ook bang dat het toch te stug zou zijn voor Raya, het vormt niet zo naar de voet als dat foam dat doet en eerder bleek dat EVA foam om die rede ook te stug.
Maar vanmorgen kwam ze niet veel slechter de stal uit dan gisteren en het lopen was ook niet slechter dan gisteren, dus ik kon concluderen dat ze van het vilt in ieder geval niet slechter ging lopen (van dat EVA foam ging ze dat echt duidelijk wel). Bij schoenen uit doen had ik nagenoeg droge voeten! en licht vochtige zooltjes, geen vocht op de bodem van de schoen (anders waren die ook steeds zeiknat). In het zonnetje en de wind waren de zooltjes ook zo droog maar anders kun je dus een tweede setje gebruiken en de gebruikte wat langer laten drogen. Werkt super en deze houden we er dus in, geen weke voeten meer.