flavlip schreef:XxsasxX Ik ben een grote voorstander van het land, maar ik zou er echt nog even mee wachten! Als je er zo snel al mee begint heb je een erg grote kans op een terugval. Eerst zorgen dat je paard in elk geval zonder pijnstillers is. Ook is het meestal zo dat HBers te dik zijn, als dit zo is eerst zorgen dat je paard afvalt en op conditie is, zodat hij het ook echt kan. Dan zou je er over kunnen denken hem weer op het land te zetten en dan ook rustig opbouwen, heel rustig, zodat je meteen kan ingrijpen als je merkt dat het teveel voor hem is en het niet meteen te laat. Flavio is dec./jan. bevangen geworden en nu loopt hij zonder problemen van 8 tot 20 op het land, dus het kan wel. Het is zeker per paard verschillend, dus goed naar jouw paard blijven kijken! Het scheelt ook dat ik weet dat Flavio niet door het gras bevangen is geworden (loopt alleen in de zomer op het land). Nu zo in de zomer is de kans groot dat jouw paard wel door het gras hoefbevangen is geworden, dan is er natuurlijk een groter risico. Ik snap dat je graag wilt dat je paard weer op het land kan, zeker als hij anders de hele dag op stal staat. Misschien is het een idee om een ander paard bij hem in de bak te zetten, dan zal hij minder stennis schoppen. Voor Flavio had ik ook een paddockmaatje, geen enkel probleem, als ik hem alleen zette wel. Wat hooi om af te leiden kan ook werken. In elk geval heel veel sterkte!
Mijn pony is al volledig van de pijnstillers af. Hij is nu absoluut niet te dik en hij is in conditie. Ik hou hem erg goed in de gaten omdat ik niet wil dat hij weer hoefbevangen is. Ik ben nu dus ook heel rustig aan het opbouwen. Maar ik snap wel wat jullie bedoelen!