Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hebben jullie het dan nog niet gezien dat er 'ineens' een paard zo hele flappen straal gaat afgeven?
Koper schreef:Arabesk, rotstraal ontstaat door een bacterie.

Zag bij een ander paard laatst ook zoiets..Torenhoge hielen en steunsels,maar wel een korte teen en mustangrol
Gaat de zool er zo makkelijk af ja? Het is altijd redelijk hard. Al moet ik zeggen dat ik de zool meestal niet echt 'krab', ik haal alleen het vuil eraf. Zelf denk ik dat als de hielen en hoornrand wat meer afgevijld worden, dat de hoef zelf wel de goede vorm zal aannemen. Maar dan moet de smid dat wel doen natuurlijk.
DubbelDun schreef:@ pleiada : Voor niet achter wel. Gewoon regelmatig iets uithollen en hopen dat de steunsels ooit weer recht gaan groeien.
Snij jij wel in de zool,of alleen steunsels?Morgen ga ik zijn hoeven doen,dus als ik er aan denk ga ik even foto's maken..

Jaime_ schreef:Prachtig! Vind die eerste shetlander echt droomhoefjes hebben hoor, als daar zo lang de smid niet bij is geweest
In de zomer staan ze in zand/gras en buiten het weide seizoen staan ze bij mij aan huis op de paddock op een groot verhard stuk dus de hoefjes houden zichzelf een beetje bij.