[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:17

Jaa wbt koelen las ik ook hele verschillende verhalen! Afgelopen weekend was Zhuf heel slecht en nadat ik haar buiten met twee voorbenen in de waterbak vond heb ik haar toch maar 3x oer dag afgespoten. Ik heb het gedaan tot ik geen pols meer voelde en ik zie haar nu zelf ook niet meer met haar voetjes in de waterbak. Slim paard.

Zhuf haar BOT springschoenen zijn binnen. Ze zijn ietsje aan de grote kant, maar aangezien ik ze alleen snachts op stal omdoe hou ik ze. Ben benieuwd of het helpt.
Afbeelding

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:18

Francis, mysa en ik hebben net vanavond een bestelling gedaan bij abler :=

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:43

Wanderers schreef:
Aangeboden in ander topic ( Maagzweer, ervaringen) KOPIE :
Niello
Nieuw bericht Geplaatst: 13 feb 2018 14:24
Ter overname 50 zakjes abprazole van abler aangeboden. Kan afgehaald (omgeving Zwijndrecht) of opgestuurd worden (op eigen risico).

Misschien wat voor jou Assebassie.

Wow, da's fijn nieuws Gypsy.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:42

Francis schreef:
Ik was er idd achter dat 1 zakje van Abler gelijk is aan 1 zakje van Dopharma, in die zakjes van Dopharma zit 5gram poeder maar maar 200 mg werkzame stof per gram, is dus per zakje 1 gram werkzame stof en dat is wat ook in de zakjes van Abler zit, 1 gram, maar die granules zijn blijkbaar puur werkzame stof (afgezien van de coating) terwijl in die van Dopharma hulpstoffen zitten (o.a. glucosemonohydraad (is dus pure glucose gebonden aan een watermolecuul (5% per zakje) handig voor je IR paard... )

Is de bute van Abler hetzelfde als de Butagran equi?
In butagran zit Fenylbutazon en in de Abler Phenylbutazone.

Francis

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:46

Da's het zelfde, alleen andere schrijfwijze vanwege taal ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:40

Afbeelding
“And i’m walking down the street with my Nikes on” :D
Mijn wollige paardenbeest in sokken en schoenen mee voor 10 min stappen, heerlijk!

Afbeelding
En ook blootvoets over de catwalk ging heel goed.

Hier gaat het dus de goeie kant op, aldus Den Hoek. Zijn blindedarmontsteking en bacterie in de darmen zijn weg. Schimmel in de darmen is gereduceerd en alleen de nierwaarden zijn nog niet helemaal ok en daar behandelen we hem voor. Kan zijn dat hij alsnog cushing heeft gekregen. Jaar terug in elk geval nog niet.

Maar ik ben in elk geval blij. Want het is meer dan een jaar geleden dat hij voor de eerste keer bevangen werd en daar kwam nog meer ellende achter weg. Eindelijk de goeie kant op. Houdt dus moed allen!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:18

Wauw goed nieuws zeg! Ik vins haar ook echt pittig ogen. Ze kijke alsof ze hier voorloog nog niet klaar is :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:49

Fijn Jotoma!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:59

Aukelizzy schreef:
Wauw goed nieuws zeg! Ik vins haar ook echt pittig ogen. Ze kijke alsof ze hier voorloog nog niet klaar is :j

Hahaha ‘zij’ is wel beledigd want ze is een hij *D

Ik krijg er ook stiekem weer vertrouwen in. Mijn PH appte vanmorgen al dat we van t zomer lekker de bossen in kunnen gaan. Lijkt me geweldig!
Uberhaupt weer over dat soort dingen voorzichtig nadenken en zover vooruit kunnen kijken is toch wel heel prettig.

En los van alle verdeelde/sceptische meningen over holistische dierenartsen/Den Hoek, inclusief die van mijzelf :+ , mijn paard is in vijf weken tijd zó enorm opgelapt. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Laatst bijgewerkt door Marvel op 16-02-18 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:33

Oeps ik noem altijd alles "zij" en "haar" :Y) }:0 Laat het hem maar niet horen haha :')

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:43

Ik noem altijd alles een hij :D

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:08

Zou willen dat ik ook positief kon zijn vandaag, ze is wel even haar stal uitgeweest en wil ook veel meer dan ze kan.. ik wordt er zo verdrietig van

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:46

Daphne1988 schreef:
Zou willen dat ik ook positief kon zijn vandaag, ze is wel even haar stal uitgeweest en wil ook veel meer dan ze kan.. ik wordt er zo verdrietig van

Same here..
Vandaag 1x heel even zelf de stal uitgeweest, verder staat hij continu binnen op zn stro bedje.
Merk dat hij z'n ei niet echt kwijt kan, zijn lick it houder doet hij normaal niks mee maar nu is die daarmee aan het klooien en doen. Probeert zijn staldeur kapot te maken enzo. Zijn koppie wilt wel, maar de beentjes niet :(

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:06

Ik ben heel blij dat Roos goed gaat. Ik ben zelf een beetje op wat betreft de extra zorg. Nu ze zelf wat meer beweegt kan ik het wat meer los laten.

Roos is ook onder behandeling bij een Den Hoek achtige vrouw (ook antenne en doormeet werk). En sinds dien gaat het echt goed. Wel heel langzaam, maar zonder echte terugvallen (alleen 2 daagjes met die vorst 1,5 week geleden). Ik geloofde er niets van, maar heb eerder goede resultaten gehad met haar. Toen gevraagd omdat ze mijn aangeraden was door meerdere kennissen.
Hopelijk na het weekeind terug naar 1x buut op een dag! (nu 1x halfje en 1x 1/8e, 's avonds dus echt maar een paar kruimels, maar wou er geen heel kwartje in 1x afhalen, dus daarom geef ik toch nog een paar dagen 1/8e). Stapjes verlagen worden kleiner, maar doe ze wel iets sneller. Week geleden ging het avond portie van een half naar 1/3e, na het weekeind naar ene kwartje en nu naar 1/8e. Dus 2x een stapje terug in een week ipv 1x.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:22

Ik of ik dit nu al moet delen, het is nog wat 'vroeg dag' en ik weet dat heel veel mensen sceptisch zullen zijn, maar wij hebben hier ook een *\%/* stemming.
Vanmorgen wilde Raya voor het eerst sinds misschien wel 2 weken of langer weer vrijwillig lekker buiten eten. Normaal is ze veel buiten maar de laatste twee á weken stond en lag ze vooral op stal. Als ik haar even buiten zette om de stal schoon te maken wilde ze meestal zo vlot mogelijk weer naar binnen.
Dat was dus al :):)
Maar vandaag heb ik een collega-homeopaat langs gehad die volgens een ander - vrij nieuw - principe werkt. Ik wil die opleiding zelf ook gaan doen maar zij werkt al veel op die manier en bood aan om naar Raya te kijken op no cure no pay basis. Prima, laat mij maar zien of ik die opleiding moet gaan doen of niet, mijn eigen manier heeft tot nu toe weinig echt goed resultaat gegeven (terwijl ze daar in andere situaties en bij voorgaande HB-episode dus juist wel heel goed op reageerde, daar ligt het dus niet aan).

Toen die collega aan kwam heb ik eerst zo met Raya gelopen. Zonder halster wilde ze echt niet en kreeg ook bijna geen stap gemaakt. Met halster duurde het even voor ze op gang was maar toen ging het wel... ietsje soepeler dan gisteren, wat minder van die 'oei oei' pasjes, maar nog steeds niet heel geweldig.
Daarna het middel gegeven en nog wat staan praten... moet morgenochtend update geven maar ze verwacht een flinke verbetering qua pijn. Ok.. we gaan het zien. Ik weet dat het kan, als je het écht juiste middel weet te vinden kun je heel snelle reacties krijgen, alleen is dat juiste middel vinden soms dus een flinke puzzel.
Ik heb Raya's schoenen even uit gedaan om te luchten, ben stal gaan uitmesten etc. Ik had in de 'verre' hooibak wat nieuw hooi gelegd met het idee om daar met een omweg heen te wandelen voor ik weg ging, dan had ze nog weer een wandeltje en moest ze zelf later nog terug naar de paddock en stal.
Na ongeveer een uur maakt Raya ineens aanstalten om uit zichzelf al richting die bak te lopen. Daar is ze al zeker 2 weken maar ik denk langer, niet meer geweest. Stal en bak voor de stal, veel verder kwam ze niet meer. Maar ze had nog geen schoenen aan dus na 2 passen stopte ze en heb ik snel haar schoenen aan gedaan. Eenmaal schoenen aan zeg ik 'toe maar' en hoppa, daar ging ze... in een rustige maar soepele en beduidend vlottere stap dan een uur er voor richting hooibak. Uit zichzelf, zonder aansporing, zonder halster... :wow: *\%/*
Ik wacht nog even af met conclusies trekken, eerst zien hoe ze vanavond en morgenochtend is maar als dit stand houdt dan zijn we éindelijk door het ergste heen en gaan we de goede kant op. Hoe snel, dat zien we dan wel, het is morgen echt niet gelijk 'over', maar het feit dat er éindelijk een stijgende lijn is, daar ben ik zó blij mee...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:32

Ah sterkte Yana en Daphne, niet leuk dat het bij jullie nog zo slecht is :(:)

Leuk om te horen dat er meer paarden baat hebben bij holistische behandelingen!

@francis: wil je meer vertellen over die nieuwe methode en wat er nu precies is gebeurd waardoor er nu meer wordt gelopen?

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:42

Ben ik ook heel benieuwd naar Francis! Als je het hier van een gewone Da moet hebben is het slaap maar in..

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:52

Ik ben er ook eigenlijk wel benieuwd na!
Ik heb nog wel een vrouwtje hier uit de buurt, die cranio sacraal doet, zij heeft aangeboden een gratis behandeling te willen doen na alle ellende met de paardjes hier de afgelopen 1,5 jaar.
DA hier is ook van het idee laat maar inslapen want het duurt lang.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:55

Jotoma, even kort aan 'leken' uitleggen hoe verschillende methoden werken is héél lastig, je volgt niet voor niets een opleiding van minimaal 4 jaar, deze methode is een opleiding van een jaar voor reeds afgestudeerden... Ik kan in jip en janneke taal uitleggen hoe ik werk, dat doe ik dan liever even per PB als je meer wilt weten. Maar mijn e-book bevat ook het homeopathische hoofdstuk van de oorspronkelijke scriptie en dat heb ik ook zo veel mogelijk in 'leesbare' taal heb geschreven, dus daar vind je nog uitgebreidere info.
Maar dan ook het verschil uitleggen met deze andere methode terwijl ik daar zelf nog te weinig van weet, dat gaat me niet goed lukken ben ik bang ;)
Hééél basic en 'kort door de bocht' komt het er op neer dat ik opgeleid ben om - in eerste instantie, maar niet alleen maar - voor te schrijven op klachten, symptomen en 'wat is er nu' (waarbij ik al een ander soort opleiding heb gehad waarbij je daarna ook langer doorbehandelt op 'wie ben je en wat heb je allemaal meegemaakt'. Dat laatste doe je om te voorkomen dat klachten terug komen of dat er andere klachten voor in de plaats komen. Dus ook de ontstaansgeschiedenis en de constitutie van het dier worden behandeld. Dit geeft een duurzamer resultaat dan de 'kentiaanse' manier waarom veel mensen werken.
Deze 'nieuwe' (zó nieuw is het niet maar in Nederland nog wel vrij onbekend) manier behandelt niet specifiek 'wat is er nu' maar zoekt een middel bij 'wie was je voor je ziek werd', uiteraard wel passend bij de klachten van nu.
De meneer dit dit ontwikkeld heeft, heeft de oude kennis en wetmatigheden van de klassieke homeopathie van Hahnemann gekoppeld aan de hedendaagse wetenschappelijke kennis. Daardoor ontstaat er een manier van toepassen die ook wetenschappelijk onderlegd is. En het geeft dus érg goede resultaten, zelfs bij zeer ernstige (en zelfs erfelijke) pathologie.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:00

OH, en voor wie meer wil weten, de methode heet 'predictive homeopathy' en er zijn inmiddels een aantal homeopaten in Nederland die deze opleiding gevolgd hebben en zo werken.
Waarbij ik dus wel gelijk wil zeggen dan andere methoden niet per definitie 'fout' zijn, het is 'anders' en kan dus soms voor 'andere' resultaten zorgen. Kennis van meerdere methoden maakt dat je kunt schakelen naar gelang de situatie en de patient, om zo nóg 'gelijksoortiger' te kunnen behandelen. Ik zeg dus niet dat er maar 1 goede manier is, dat zou betekenen dat alles wat ik zelf doe zinloos is en dat is het zéker niet, daar heb ik ook té goede resultaten voor behaald bij mijn patienten. Maar het geeft wel een handvat om iets anders te proberen op het moment dat wat je bedacht had om wat voor (vaak onbekende) rede dan ook niet goed aan slaat.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:05

Interessant Francis, thanks for sharing!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:17

Graag gedaan.. ik zal even proberen de filmpjes van vandaag te uploaden, dan kunnen jullie zelf conclusie trekken.

Eerst zonder halster proberen richting verre hooibak te laten lopen:
https://youtu.be/ZE5OYbgg2JI

Dan toch maar halster om:
https://youtu.be/fMtSZhNwtlg

En dan ruim een uur na inname van het homeopathische middel. Let wel, ze had voor die tijd ook haar bute nog niet gehad, die was ik vergeten en kreeg ze pas ná dit filmpje.
Vrijwillig en zonder aandringen of opdrijven.
https://youtu.be/EYAwQFWByXI

Tussen het tweede en laatste filmpje heeft ze niet gelopen, alleen bij de hooibak buiten staan eten, soepeler lopen komt dus ook niet doordat ze voor het filmen al een rondje gelopen had ofzo.

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:50

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:55

Wanderers schreef:
Aangeboden in ander topic ( Maagzweer, ervaringen) KOPIE :
Niello
Nieuw bericht Geplaatst: 13 feb 2018 14:24
Ter overname 50 zakjes abprazole van abler aangeboden. Kan afgehaald (omgeving Zwijndrecht) of opgestuurd worden (op eigen risico).

Dank je, ik heb een pb gestuurd, wat hebben jullie ervoor betaald?
ik wacht even antwoord af en na 't weekend ga ik verder kijken op de website, en het maagzweer topic eens doorlezen, heb er geen ervaring mee tot nu toe

Fijn dat jullie voor ons duimen, is hard nodig, nog hoopje ellende hier, paar kleine lichtpuntjes, hoeven zijn niet meer warm, ze eet beter hooi en is zelf weer naar binnen gelopen, hoe dat ging weet ik niet, uit de stal was bagger, we hebben een extra laag zand in haar paddock gedaan, scheelt ook weer en ze hinnikte weer naar me.
Heeft wel veel maagpijn, geeuwt veel, dus dat kan er ook nog bij, en ja soms zinkt de moed je in de schoenen, maar mijn DA staat achter ons, denkt mee en nog niet aan opgeven.

Koelen ja wordt verschillend over gedacht, ik doe het zo weinig mogelijk, en zeker niet te lang, niet gekoeld vandaag, was niet nodig.

Yana en Daphne sterkte!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:04

Geeuwen kan ook door de pijn van de bevangenheid komen, doet mijne ook als ze erg veel last heeft. En die heeft (nog) niets aan haar maag.