Jannepauli schreef:Als je paard rotstraal heeft, dan zou ik zeker de voet niet inpakken! Rotstraal gedijdt juist in afgesloten ruimtes ( daarom snijdt de smid de straal ook zoveel mogelijk open). Of je moet de aangedane plek zodanig afsluiten dat er echt geen spiertje lucht bij kan komen. Dat gaat je niet lukken met tape oid.
Er zijn toch betere middelen om rotstraal te behandelen dan jodium? Ik heb ooit van mijn smid 's een flesje Trush gehad - werkte als een tierelier!
Je kunt ook Rob van Nassau erover vragen - zie zijn site, staat ook een stuk over rotstraal op.
Nee ik pak hem nu ook niet in hoor, had het over voor als de rotstraal verdwenen is.
we hadden zelf al het een en ander weggesneden en de hoefsmid heeft vandaag alleen gekeken, hij kon verder niet veel doen. Het ziet er nu goed droog uit. we moeten het wel nog een week 1x per dag behandelen met equisol. Als het zo blijft mag hij ook weer op het zand, zolang het zand maar niet te nat is. Op dit moment staat hij inderdaad lekker op de stenen zodat alles droog en schoon blijft.
Over 2 weken wordt marco weer opnieuw op ijzers gezet dus dan kan hij er wat meer mee doen. Eigenlijk zijn de 10 weken dan nog niet voorbij maar hij begint al over zijn ijzer heen te groeien en de hoefjes worden alweer wat bol dus hij moet toch maar eerder naar de smid.