[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne1988

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:50

Zijn de tabletten van abler niet de goedkoopste Optie?

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:51

De tabletten zijn 1,55dollar het stuk. Alleen zit daar wel een minimale afname aan van 120st. Hoop toch niet 120 of 240 dagen het te moeten gaan geven. :o
Laatst bijgewerkt door Yanaa op 14-02-18 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:52

Oh, lief! Wel groot prijsverschil hè? Maar jullie prefereren de spuit, toch?

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:53

mysa schreef:
Oh, lief! Wel groot prijsverschil hè? Maar jullie prefereren de spuit, toch?

Ik was eerst naar de tabletten aan het kijken, maar deze is minimale afname 120st.
En ik wil nu voor die granulaat korrels gaan, aangezien het hier altijd vechten is met de spuit en hij het hoe dan ook voor elkaar krijgt het op te spugen weer.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:58

@ Yanaa
@ Francis
Ik heb de Prascend verhoogd omdat ik overal lees en hoor dat een achtste eigenlijk te weinig is...
Ze zou volgens de DA op een halve moeten dus ik dacht ik ga naar een kwart..
Maar ze leek daardoor toch niet helemaal lekker...en wou niet te best eten en ze leek ook weer meer last van haar voeten te hebben
Dus ben ik weer terug inmiddels naar een achtste pilletje
Ze eet nu weer als vanouds maar haar kreupelheid wisselt echt enorm
Tot naar me toe komen op een drafje in de middag tot bijna niet kunnen lopen in de avond
Idd leef je van dag tot dag en elke ochtend ben ik benieuwd hoe ze er bij staat.
Maar ze is zo dapper..zo'n bikkel..een doorzetter ik heb echt bewondering voor haar.

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:01

@ vopo914:
Wat gaven de waarden na het testen aan dan met een halve tablet?

Na mijn weten is het met de Prascend dosering aanpassen op basis van de waarden die uit het testen komt. Tenminste is bij mijn KWPN'er wel zo. Die word elk half jaar getest of de dosering nog goed zit.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:15

@Yanaa
Heel eerlijk gezegd weet ik dat niet
Vosje is heel moeilijk te prikken en mijn dierenarts heeft er eigenlijk niet zo'n zin in om haar regelmatig te prikken....
En ik ook niet omdat het heel veel stress geeft
Op een achtste pilletje zag ik heel veel verbetering. ..niet meer zweten en hijgen en ze voelde zich duidelijk beter en de HB was beter onder controle te houden.. Maar heb nu spijt dat ik meer heb gegeven omdat ze sindsdien toch weer wat meer kwakkelt...
Ben nu sinds 2 weken weer op een achtste.
Vind HB een ingewikkelde materie..heb foto's van haar voeten laten maken en die waren gelukkig nog niet dramatisch

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:17

mysa schreef:
Ok, dus als ik een maand ter preventie wil geven aan een pony van ongeveer 370kg, hoeveel zou ik dan moeten bestellen? (discalculie en moe :))
Voor Bute betaal ik veel minder, zal 't morgen even opzoeken.

Ik zou persoonlijk voor preventie voor 1/2 dosering gaan (1/4 schijnt ook te kunnen). Ik heb even voor je gerekend,Uitgaande van een halve dosering;

Pony kg : 2 = Y
Y x 30 dagen = X
X : 560kg ( is wat 1 spuit bevat) = hoeveelheid spuiten die je nodig hebt.

Zo voor jou onderstaande betekenen:
370 kg: 2 = 185 kg. (Dit zou jij dus per dag moeten geven)
185x 30 dagen = 5550 kg totaal voor een maand.
5550 : 560 = 9,9. Ik zou dan 11 spuiten bestellen. Heb je wat extra mochten ze iets uitspugen perongeluk.

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:20

@ vopo914:
Het is ook wel lastig hoor iedere keer dat prikken. Die van mij is ook drama met prikken, ze verkrampt zich dan zo erg dat de DA de aderen niet meer vinden kan! Toch laat ik haar elk half jaar testen, zodat de Prascend ook voldoende zijn werking kan blijven doen.

Als ze het goed doet op die 1/8e zou ik het daar gewoon even op laten. Als het dan nog niet stabiel word dan zou ik toch voor de zekerheid even testen.
HB is ook erg ingewikkeld, er is geen enkel iets waarvan je zegt van yes dit is hèt middel dat altijd bij elke paard/pony werkt.
Dit is voor mij ook mijn allereerste ervaring ooit met hb. Ik meende echt dat de wereld onder me voeten weg viel. Zoveel informatie, zoveel behandel manieren, zoveel verschillende verlopen. Langzaam aan wordt alles mij pas duidelijk, alleen de manier wat voor mijn pony nou helpt heb ik nog niet gevonden :? Haha

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:23

Wow Aukelizzy.. dat is echt heel gedetailleerd.
Ik ga die formule eens even invullen voor de granulaat korrels en het gewicht van mijn pony. Dan kom ik was ook op andere hoeveelheden uit dan dat ik dacht nodig te hebben! Heel precies zo! +:)+

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:29

@Yanaa
Je hebt helemaal gelijk hoor....ik moet haar gewoon weer laten testen..desnoods door een andere dierenarts..
Ook ik ben wel eens een schopje nodig := dank je wel!
Ik zal me eens wat vaker melden hier.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:34

Aukelizzy schreef:
mysa schreef:
Ok, dus als ik een maand ter preventie wil geven aan een pony van ongeveer 370kg, hoeveel zou ik dan moeten bestellen? (discalculie en moe :))
Voor Bute betaal ik veel minder, zal 't morgen even opzoeken.

Ik zou persoonlijk voor preventie voor 1/2 dosering gaan (1/4 schijnt ook te kunnen). Ik heb even voor je gerekend,Uitgaande van een halve dosering;

Pony kg : 2 = Y
Y x 30 dagen = X
X : 560kg ( is wat 1 spuit bevat) = hoeveelheid spuiten die je nodig hebt.

Zo voor jou onderstaande betekenen:
370 kg: 2 = 185 kg. (Dit zou jij dus per dag moeten geven)
185x 30 dagen = 5550 kg totaal voor een maand.
5550 : 560 = 9,9. Ik zou dan 11 spuiten bestellen. Heb je wat extra mochten ze iets uitspugen perongeluk.

Super, dank je!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 03:04

mysa schreef:
Ik wil er ook wel wat, hoeveel geef je ter preventie?

Er staat een rekenmodelletje op de site die je gewoon in kunt vullen en dan kun je per product kijken hoeveel je nodig hebt, die gaf bij mij aan dat je bij preventie een halve dosering geeft. Ze werken daar met lbs, dat is een amerikaanse pond en die is iets minder dan een nederlandse pond, maar ik reken altijd gewoon 1 op 1 om, zit je iets ruimer maar niet veel. Voor een pony van 500 kg = 1000 pond geef je voor onderhoud dus tot het 500 lbs streepje.

@Yanaa, ik zou dan 4 willen (die Abgard, niet de stable pack, die is voor meer paarden tegelijk), omdat ik al iets als maagbescherming geef wil ik een kwart spuit er bij geven zolang ze nog op hoge dosering bute staat, maar voordat het er is hoop ik eigenlijk al aan't afbouwen te zijn. Mocht ik het toch langer nodig hebben dan kan ik altijd zelf nog een bestelling de deur uit doen.

Houd er overigens rekening mee dat je boven 150 euro (inclusief porto!) wel invoerrechten moet betalen, dat je altijd inklaringskosten betaalt (maar als dat het enige is laten ze dat soms zitten) en soms ook BTW maar in denk dat dit onder medicijnen valt en die hebben dacht ik 0% BTW
http://www.invoercalculator.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:19

Ik heb nog nooit iets van invoerrechten betaald. Of dat moet bij de prijs inzitten, maar dan nog zijn ze veel goedkoper.

De spullen komen overigens via Singapore, mogelijk heeft dat er iets mee te maken?

Op de site van Abler staat ook het aantal kilo's vermeld. Op de zakje korrels staat ook het aantal kilo's. Ik heb de bulkpakken omeprazole en die geven aan 1 maatschepje per 175 kg als je wil behandelen. Ter preventie 1 maatschepje per 350 kg.

Bute bestel ik ook bij hen en is zeker goedkoper. De korrels kun je wel mengen met wat olie.
Zelfs mijn zeer kieskeurige merrie eet het. Met de korrels ben je nog een stukje goedkoper uit. Ik gaf in het begin ook de spuiten, maar daar werd ze ontzettend chagrijnig van en spuugde vaak nog weer een deel uit -O-. Als ik de paddock inkwam liep ze al van mij weg.... Nu wat pavo vital, 3 schijfjes wortel, klein beetje lijnzon olie en dan de korrels erover. Hele spul is weg voor ik er erg in heb.

Van welke site komt de invoercalculator? Toch niet van de site van Abler?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:38

Ik heb inderdaad ook nog nooit invoerrechten hoeven te betalen hoor.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:12

Ik geef de korreltjes op een stukje brood met wat appelstroop. Een half zakje per dag.
Ik heb geen invoerrechten betaald.

_Rusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:31

@francis

Waar heb jij die hoefschoenen vandaan?

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:14

Ik ga vanavond bestellen!

Francis: 4x Abgard

Mysa wat wil jij precies bestellen?
Verder nog mensen die mee bestellen willen?

Als er toch invoerrechten etc bij gaan komen, dan speel ik hem volgende keer gewoon anders.
Mijn vriend heeft eigen bedrijf met alleen maar import uit Amerika, dan speel ik het via hem O:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:17

Yanaa, dit komt niet uit Amerika. Ik dacht dat dus ook tot ik ging betalen. Het komt van een eilandje ergens uit zuid Afrika. :P

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:20

Aukelizzy schreef:
Yanaa, dit komt niet uit Amerika. Ik dacht dat dus ook tot ik ging betalen. Het komt van een eilandje ergens uit zuid Afrika. :P

Huh echt waar? :x

Edit; verrekt ja, ergens midden in de oceaan :Y)

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:24

Als het dan toch uit zuid-Afrika komt.. check hieronder..

Geen of lagere invoerrechten betalen
Over de handel met producten tussen EU-landen heft de douane geen invoerrechten. Dit geldt ook voor landen waarmee de EU vrijhandelsakkoorden sloot. Er zijn handelsakkoorden met onder meer:

landen van de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA) zoals Noorwegen en Zwitserland;
landen en gebiedsdelen overzee: zoals Aruba, Curaçao en Groenland;
Zuid-Afrika en Mexico;
Turkije;
landen in Afrika, het Caribisch Gebied en de Stille Zuidzee.

Van de site van de Rijksoverheid!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:56

Heeft er hier toevallig iemand ervaring met de Back on track springschoenen? Ik heb ze via m'n werk voor een redelijke prijs kunnen krijgen maar ik twijfel of het echt effect zal hebben. (Om de bloedsomloop in de voet te stimuleren)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:00

Ik kreeg ze niet passend om de hoef.. of te groot of te klein.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:05

Ik ben blij dat Roos gewoon (weer) goed eet en ik niet met maagbescherming aan de gang hoef.

Het word saai, maar Roos gaat nog steeds goed! Vanavond haar buut nog een klein beetje afbouwen en dan na het weekeind terug naar 1x buut op een dag.

Roos doet het goed met haar back on track koot beschermers om haar pijp.
Ik heb ook springschoenen liggen, was de planning om ze te gaan verbouwen naar maatje shet, maar nu ik die andere heb die passend zijn gaan ze weer weg.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:43

@[***], die link was de eerste hit toen ik op 'invoerrechten vanuit USA' googelde, omdat ik wist dat er een bedrag was waaronder het sowieso vrij is, dat wilde ik opzoeken. Bleek lager dan ik in gedachten had.

Maar als het van een eilandje bij Afrika komt valt het idd te verklaren waarom je er tussendoor piept. Slimme zet van dit bedrijf want op die manier zullen meer mensen uit Europa bij hen bestellen. (Vroeger was het veel goedkoper om uit de us spullen te laten komen, ik kocht vroeger al m'n westerntack in de US. Aantal jaren terug zijn als soort sanctie tegen de US regels strenger en kosten hoger geworden... Slim bedrijf wat dat zo weet te omzeilen.)

Goed idee van die bute trouwens zeg... Raya vindt die spuit met appelmoes en bute ook helemaal niks terwijl ze normaal vrij makkelijk is met dat soort dingen. Ze doet het wel en neemt het ook wel in maar blij wordt ze er niet van... Heb nu net 25 zakjes van de dierenarts maar denk dat ik daar niet genoeg aan ga hebben, voorlopig staat ze nog wel even op de bute ben ik bang...
Ik kan alleen geen dosering vinden, is een zakje granules gelijk aan een zakje poeder van hier? De exp. datum is 31 mei van de zakjes dus niet iets wat je lang op voorraad kunt laten liggen.