Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:37

Linksvoor ziet er wat vreemd uit, net of het een bokhoef is die ook nog en beetje scheef staat. Maar door de sokken is het moeilijk goed te zien.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:21

Ik vind haar sowieso vrij bokhoevig ogen, zeker de voorbenen. De foto's vertekenen misschien een beetje. Ze staat er wel recht op. Het is de uitwaaiering van de hoef die het doet lijken alsof hij draait.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:31

Misschien is het een oud iets dat eruit aan het groeien is, dat kan uiteraard ook.
Die van ons staan er ook niet altijd even mooi bij door afgebroken stukjes of een flare die op afbreken staat, maar alles trekt over het algemeen heel netjes weg.
Ondanks dat ik er eigenlijk te weinig mee doe, staan ze er niet onaardig bij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:34

abbyblues...kun je geen foto van de onderkant maken?Heeft een hoefsmid ze bekapt?
Linksvoor ziet eruit of de hielen vrij hoog zijn?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:03

Abby ben erg benieuwd naar meer foto's.

Ik heb er vandaag weer 4 gedaan. Incl wat uitleg geve zodat de eigenaar zelf bij kon werken.
Zal morgen wat foto's plaatsen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:55

Ze bekappen haar zelf. Omdat ze een fokstal hebben heeft een van de zonen een cursus/opleiding gedaan. Alleen de paarden die op ijzers staan worden door de smid gedaan.
Ik zal eens vragen voor foto's van de onderkant.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:30

Dit was gisteren, 4 pony's bekapt. die allemaal in super mooi PP lopen.
En op bestrating, goed hooi krijgen. Alle ingrediënten naar mooie hoeven.
Ik heb niet alle paarden zelf gedaan, we hebben afgewisseld en samen gediscussieerd ..

Shetlander,
Afbeelding

2e een oudere fjord. 18 jaar op ijzers en sinds aug 2015 blootvoets. Je ziet bij haar daardoor een groeiring in d'r hoef.(overgang leefomstandigheden) En behoorlijk lange teen. Maar dat komt goed.
Afbeelding

En als 3e ook een fjord. Een die behoorlijk ziek is/geweest.
Afbeelding

En 4e verder geen foto,s van, dat was enkel rondvijlen en steunsels kort (die staat verder perfect)

Maar nog wel 1 mooie. Dit was zo ideaal, de rode is van mij, de paarse van vriendin.(waar ik was voor haar pony's)
Afbeelding

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:37

Trekpaardje lijkt idd hoge hielen te hebben, en zeker vooraan mega flare! Niet helemaal duidelijk hoe hoog de hielen zijn met al dat haar maar de hoek van de teen zegt wel wat :p Maar dat komt wel weer goed :)

Proper gedaan hoor Marjo! En de andere persoon :P Leuk om te zien die verandering van groeirichting..
De hoeven zonder issue's mogen hier ook bij hoor vind ik! Ik wil zo graag meer zelfbekapte hoefjes zien :p En dat hoeven niet altijd paarden te zijn de begonnen zijn met k*tvoeten, gewoon gezonde mag ook!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:53

GaelleS schreef:
Proper gedaan hoor Marjo! En de andere persoon :P Leuk om te zien die verandering van groeirichting..
De hoeven zonder issue's mogen hier ook bij hoor vind ik! Ik wil zo graag meer zelfbekapte hoefjes zien :p En dat hoeven niet altijd paarden te zijn de begonnen zijn met k*tvoeten, gewoon gezonde mag ook!

Dankje.. De andere persoon zit niet op bokt :')
Ik wil ook gerust meer zien, reuze interessant :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:00

Hier heeft het nu niet zo veel zin om foto's te maken met al die modder ;) maar als het wat droger is weer, zal ik eens kijken of het lukt om foto's te maken van hoe ze op het moment "natuurlijk bekapt" worden, oftewel hoe ze nu slijten.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:11

Hoeven foto's zijn inderdaad altijd leuk..Zal zelf ook eens wat proberen te maken..Mijn paarden hebben(nog)geen perfecte hoeven,maar zowiezo zijn ze in de laatste anderhalf jaar erg verbeterd :j Zie bij ze ook echt verschil in stand..

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:27

Ik heb ook nooit zin om foto's te maken met nat en koud weer ... En nu is er bij merrie net een hele straalflap af en is het maar lelijk zo :\

Als ze erg veranderd zijn is een oude foto met een recentere altijd leuk!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:35

Ik heb jammer genoeg geen foto's van hoe ze eerst waren..Vind dat voor mezelf ook wel jammer,maar heb er meestal geen geduld voor -O- Toch maar mee beginnen :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:48

Ik maak er vaak maar tijd voor, als je paard niet te moeilijk is.
Paarden die lastige zijn daar maak ik vaak geen foto,s van.(niet zo belangrijk dan)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:44

Marjo89 wat tof om te zien hoe de hoef van de 18jarige fjord echt vanaf de kroonrand een andere stand begint aan te nemen.
Ik heb zonet éindelijk een hoefsteun gekocht, kost wat maar hoop er voorlopig veel plezier aan te gaan beleven xD. Ook direct maar een linker en rechter renet aangeschaft.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:52

Kasmir schreef:
Marjo89 wat tof om te zien hoe de hoef van de 18jarige fjord echt vanaf de kroonrand een andere stand begint aan te nemen.
Ik heb zonet éindelijk een hoefsteun gekocht, kost wat maar hoop er voorlopig veel plezier aan te gaan beleven xD. Ook direct maar een linker en rechter renet aangeschaft.

Ja bijzonder he !!
Mijn voormalig hoefsmid (ook op facebook) vroeg zich af wat het was. uhu :')
Welke hoefsteun heb je gekocht >? ik ga voor een 2e hoofjack, ik deed vandaag mijn eigen fjord.
Jeetje wat vervelend die buizen wisselen :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:02

Ben voor een hoof-it gegaan, ik bekap alleen mijn eigen merrie dus dit lijkt mij wel wat :). Voor alsnog doe ik alles van onderaf en de voorhoeven doe ik naar voren en laat ik vervolgens op mijn been steunen.. Een hoefstandaard lijkt mij een hele vooruitgang xD.
Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:19

Oh ja die is best populair op moment :)
Ik vind ideaal een standaard, en zelf bij mijn eigen ben ik nog zo lui dat ik ook nog erbij zitten ga..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:36

Net iets goedkoper dan een hoof jack maar wel een solide standaard. Zou er denk ik geen trekpaard op bekappen maar mijn merrietje van 1.60m kan prima haha. Ik ga nu met de voorhoeven heel vaak op de rand van de slowfeedkist zitten, maar al met al niet ideaal xD. Heb het best een poosje uitgesteld maar gok als ik 'm eenmaal heb ik niet meer zonder wil. Maar moest ook eerst even bekijken in hoeverre ik zelf aan de slag zou gaan met de hoeven, nu laat ik voor mijn merrie de bekapster alleen nog controleren.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:54

Kasmir schreef:
Net iets goedkoper dan een hoof jack maar wel een solide standaard. Zou er denk ik geen trekpaard op bekappen maar mijn merrietje van 1.60m kan prima haha. Ik ga nu met de voorhoeven heel vaak op de rand van de slowfeedkist zitten, maar al met al niet ideaal xD. Heb het best een poosje uitgesteld maar gok als ik 'm eenmaal heb ik niet meer zonder wil. Maar moest ook eerst even bekijken in hoeverre ik zelf aan de slag zou gaan met de hoeven, nu laat ik voor mijn merrie de bekapster alleen nog controleren.

Klopt. Leuk hoor. Zelf doen is heel leerzaam. Wel vreselijk verslavend hihi

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:19

Hij wordt morgen al bij mij thuis bezorgd xD. Kan ik m vrijdag eens uittestten. Idd enorm verslavend blijf me er maar meer in verdiepen haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:37

Ik vind het een mooi ding, maar de laagste stand (41 cm) is voor die van mij gewoon te hoog om de hoef in te leggen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:44

DubbelDun schreef:
Ik vind het een mooi ding, maar de laagste stand (41 cm) is voor die van mij gewoon te hoog om de hoef in te leggen.

En de hoofjack mini ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:09

Dat zou een oplossing zijn, maar de hoefbok die ik u heb bevalt op zich goed alleen zoek ik een handiger ding op de voeten in te leggen en dit multiding lijkt me heel handig.

Als iemand die heeft zou ik de binnen en buiten diameter willen weten om te zien of dat losse ding op mijn hoefbok past.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:20

Ik heb gisteren toevallig de buizen van mijn hoofjack gemeten..Diameter totaal is 3,8 cm,binnen zou ik nog even moeten meten..De hoof it heeft de zelfde afmetingen..(want hij past in mijn hoofjack)