Aukelizzy schreef:Francis, toch fijn dat er dan iemand is die er even met een frisse blik naar kijkt en je even een figuurlijke schop onder je kont geeft. Dat is soms echt even nodig om er positief in te blijven staan. Het is zo'n slopende k*t aandoening, dat je zelf ook helemaal gek gedraaid wordt in je hoofd. (Tenminste, dat is bij mij het geval)
Nou echt wel hoor... je bent nergens anders meer bezig.
@Yanaa, Raya's spijsverteringsproblemen komen denk ik vooral door het k**hooi wat ik nu heb. Deze nieuwe lichting bevat balen die m'n meiden niet eten. Dat lijkt alleen maar erger geworden. Ik haal elke 2 weken 12 balen en de laatste partij eten ze bijna helemaal niet, heb nu al 4 balen aangebroken om maar te zien welke ze eten. Ik ben nu dus ook echt op zoek naar ander hooi. Want ze heeft nu dus mede door het vele liggen van zondag en maandag ook heel weinig hooi gegeten. Dan gooi ik de bute er in en daarna pas haar hapje waar de masticha in zit.. tja, op een lege maag kan de masticha het dan denk ik ook niet aan (maar omeprazole ook niet denk ik, op een lege maag bute is gewoon sowieso nooit goed, vulling van de maag is altijd een belangrijke bescherming van de maagwand.
Tot zondag ging het wat dat betreft eigenlijk hartstikke goed, niks geen problemen en ik begon zelfs het idee te krijgen dat ze juist minder opgeblazen was dan normaal. Ik geef dus vooral het hooi de schuld van de problemen en dat is wat ik nu eerst wil oplossen, door ergens suikerarm hooi vandaan te toveren, zodat ze weer normaal eet.
Als iemand hier wat dat betreft een tip heeft of een paar baaltjes ter overbrugging tot ik de uitslag van de andere partij binnen heb, dan houd ik me aanbevolen. Ik kan ook echt niet meer dan 12 balen kwijt dus wel graag een beetje rijdbare afstand van Twello (al wil ik morgen best een stukje rijden voor geschikt hooi. Laag in suiker, niet té laag in eiwit, wel laag in energie.
Vopo, wat is de rede dat je de prascend verhoogd hebt? Hoe belangrijk was het om op te hogen en hoe 'erg' is het om weer naar beneden te gaan? Zo min mogelijk zou ik zeggen dus als ze goed deed op een achtste dan zou ik dat lekker zo laten. (lees vaker over 1/8 tablet en vraag me echt af hoe groot die pillen zijn dat je er nog 1/8e van kunt breken/snijden...