[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:05

janouk schreef:
Had ik maar geen foto geplaatst. ^%%$#$#@
Vanmiddag was Image prima. Net komt ze van de wei: stokkreupel, linksvoor; haar platte hoef. PLOS
Forse pulsatie op de kogel en dikke ader bovenaan pijp. Ze zet haar linkervoorvoet ver naar voren.

Helemaal uit het niets. Gelukkig voel ik nog steeds 2 x per dag :o dus kan ik mezelf geruststellen dat ze vanmorgen nog helemaal oké was.

De veearts is net weg. Bij visiteren gevoelig aan de binnenkant zool. En gecombineerd met de forse pulsatie houdt ze het op forse hoefontsteking. Grrrrrrrrrr
Dus weken 3 x per dag, pijnstillers en over 2 dagen hoefsmid bellen.

Diepe zucht; ik word hier zo moe van.

He getverderrie..... nu is 't mijn beurt om jou een digitale knuffel te sturen.. :(:) ... wat super balen joh...
Heb je Rob al gebeld voor advies?
Wel raar dat het zo in één keer op komt zetten had je hiervoor helemaal niks gemerkt?
Ik weet niet wat het is -- vrijdag gaf ik de moed bijna op met Pauli, vandaag lijkt alles weer goed, althans wat haar hoeven betreft. Ik snap er niks van.. het éne moment goed, dan opeens fout, en dan weer goed. Ik heb haar twee dagen op een zakje buut pd + 3 ascal pd gehad.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:07

Besloten naar stal nummer 2 te gaan :) Het is na overleg mogelijk dat onze paardjes op het 'struinstukje' worden gezet ipv de paddock! En als het dan teveel voor hem is/hij te dik wordt dan moet ik het zeggen en gaan ze gewoon de paddock in. Allemaal nog bedankt voor jullie mening!

Koliek heeft Flavio gelukkig nooit gehad, het vlas snoepte hij soms ook een beetje van, maar niet heel veel, ik vind een strostal daarom fijner. Gelukkig dat het alweer snel beter ging mysa.

Mooie foto's komen er allemaal voorbij!

En voor iedereen waarbij het nu even wat minder gaat heel veel sterkte!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:10

Voor de koliekers: ik zweer bij Colosan, heb het standaard op stal omdat Pauli snel koliekerig is - stress- en divagedrag. Ik geef de voorgeschreven dosis en wacht 30-45 minuten. Gaat het dan nog niet beter, dan bel ik de DA. Heb mezelf zo al een paar DA rekeningen bespaard. Bij lichte koliek is het zeker te proberen, maar nooi langer wachten als het niet over lijkt te gaan.

In plaats van vlas: houtkrullen! (Wel een goed merk kopen, zoals bv Edelspan) Daar wordt zeker niet van gegeten en je kunt er een mooie dikke laag van maken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:18

lolclub schreef:
Romeorowan

Als jij de prijs even navraagt bij Souman, doe ik dat bij Ponne in Katlijk.
Ponne is voor jou ook goed te doen qua afstand en die kan het zelf in de opslag houden.
dit in tegenstelling tot Souman die maar een bescheiden loods heeft
Ponne zou iig zorgen dat hij veldbeemd op voorraad krijgt :D

Dit vind ik ook interessant, met name als hij een (betaalde) voorraad in opslag kan houden want ik heb ook niet zoveel bergruimte, maar kan wel telkens een baal komen halen. Hou ons op de hoogte!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:25

Jannepauli schreef:
Dit vind ik ook interessant, met name als hij een (betaalde) voorraad in opslag kan houden want ik heb ook niet zoveel bergruimte, maar kan wel telkens een baal komen halen. Hou ons op de hoogte!

Vooraf betaalde voorraad houd Ponne niet aan voor je, het is (één van) de grootste fouragebedrijven van Friesland en de doorstroom is gigantisch.
Hij levert heel veel aan paardenbedrijven (daar stikt het namelijk van hier in de buurt, denk alleen al aan de entrainementen in de omgeving van de drafbaan).
Hij heeft heel veel vraag naar echt ongewikkeld hooi en rijd met iets van 8 combinaties door heel Europa om het op te halen en weer uit te leveren.
Graszaadhooi is een veelgevraagd product bij hem vanuit de boerenbedrijven , veldbeemd is daarvan wel het minst gevraagde product.
Engels raai en roodzwenk ligt er zowiezo altijd, en veldbeemd kan hij leveren, maar wel zolang de voorraad strekt.

Van Souman weet ik dat hij de grote balen zelf ompakt naar kleine pakjes, hij rekent vervolgens 6 euro voor een klein baaltje.
ik heb ze zelf gezien en in handen gehad en ze waren het geld domweg niet waard,
ik zou al geen 6 euro geven voor een pakje weidehooi maar zeker niet voor die ienieminie pakjes die hij van de veldbeemd had gemaakt afgelopen winter.

Ponne zit overigens vlakbij Heerenveen, wel een stukkie rijden voor je :) ,
zit er geen fouragehandelaar dichter bij jou in de buurt die veldbeemd leveren kan ?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:32

flavlip schreef:
Besloten naar stal nummer 2 te gaan :)

Goed besluit !
Als je niet zoveel tijd hebt kan ik me heel goed voorstellen dat je de weinige tijd ook echt in Flavio wilt stoppen en niet in alle aanhangige klussen.

Wanneer ga je ?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:45

lolclub schreef:
Romeorowan

Wat heeft hij voor ton's prijs doorgegeven want hij staat erom bekend dat hij RETE duur is !
houd je dat wel even in de gaten ?

Hij vroeg van het voorjaar 230 euro de ton voor veldbeemd (oogst 2010) en 6 euro voor een pakje van net aan 15 kilo.
230 euro de ton was op dat moment de prijs van 1e klas weidehooi .

Als jij de prijs even navraagt bij Souman, doe ik dat bij Ponne in Katlijk.
Ponne is voor jou ook goed te doen qua afstand en die kan het zelf in de opslag houden.
dit in tegenstelling tot Souman die maar een bescheiden loods heeft
Ponne zou iig zorgen dat hij veldbeemd op voorraad krijgt :D
Standaard heeft hij altijd Engels raai en roodzwenk liggen

en op de vraag van JP en Mysa hoe groot de pakken zijn kan ik zo wel antwoord geven.
Het zijn New Holland balen en die zijn 2.40 lang, 1.20 breed en 90 hoog.
het gewicht schommelt rond de 500 kilo de baal !

En Katlijk is voor mij weer heel goed te doen! (20 minuten met de auto)
Die Ponne heeft dus graszaad hooi? Hoe werkt dat bij hem? Moet je reserveren, kun je gewoon bellen en langs om een baal te halen? En de prijzen zou ik ook graag horen... Misschien een mooie tussenoplossing voor mijn merrie om toch wat meer ruwvoer te kunnen knabbelen.

Weet iemand de verschillen in eigenschappen tussen de verschillende grassoorten?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:49

flavlip schreef:
Besloten naar stal nummer 2 te gaan :) Het is na overleg mogelijk dat onze paardjes op het 'struinstukje' worden gezet ipv de paddock! En als het dan teveel voor hem is/hij te dik wordt dan moet ik het zeggen en gaan ze gewoon de paddock in. Allemaal nog bedankt voor jullie mening!

Mooi oplossing!
Veel succes met je verhuizing!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:03

joyce B schreef:
En Katlijk is voor mij weer heel goed te doen! (20 minuten met de auto)
Die Ponne heeft dus graszaad hooi? Hoe werkt dat bij hem? Moet je reserveren, kun je gewoon bellen en langs om een baal te halen? En de prijzen zou ik ook graag horen... Misschien een mooie tussenoplossing voor mijn merrie om toch wat meer ruwvoer te kunnen knabbelen.

Weet iemand de verschillen in eigenschappen tussen de verschillende grassoorten?

Ponne kun je bellen en als hij het op voorraad heeft kun je er heen om het af te halen.
zij laden het wel voor je op de kar.
je moet wel een flinke aanhanger hebben hoor, de balen zijn enorm
en.... ze moeten er thuis weer af :+ , 500 kilo is een heel gewicht !

van de site van Stouten fourage:

Engelsraai
Hier zijn de meeste hectares van. Het geeft goede prik en is ook smakelijk om voor het voerrek te voeren. Engelsraai is ook geschikt als grof paardenhooi.

Roodzwenk
Een veelgevraagd product omdat roodzwenk fijn en 'naalderig' is. Het neemt geen vocht op zodat het in de mengvoerwagen zijn prik behoud. Aangaande pensprik is roodzwenk het beste product voor in de mengvoerwagen.

Rietzwenk
Rietzwenk heeft dezelfde grofte als engelsraai maar is harder. Het heeft ook als voordeel dat het minder stoffig is. Rietzwenk is daarom goed ruwvoer voor paarden.

Veldbeemd
Veldbeemd is het mooiste graszaadhooi. Smakelijk, fijn en zachter van structuur dan de andere soorten. Dit product wordt het meest zo bijgevoerd, zonder mengvoerwagen. Veldbeemd wordt de laatste jaren wel steeds schaarser.

en de maten van de balen:

Balen klein
1.15 x 0.48 x 0.37 m ± 20 – 30 kg

Balen groot (New Holland)
0.90 x 1.20 x 2.40 m ± 380 – 580 kg

Balen groot (Claes)
0.70 x 1.20 x 2.40 m ± 300 – 460 kg

Bundels = 14 kleine balen
2.60 x 1.15 x 0.96 m ± 280 – 400 kg

joyce B

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:26

die bundels zijn ideaal. op de kar 1 grote baal, en dan thuis losmaken en de kleine baaltjes op zolder...

Zo'n grote rechthoekige baal kan bij ons wel op de kar (2 bij 4 meter) en dan thuis evt. los snijden en de plakken weer opstapelen? Als je prijzen weet hoor ik het graag...

Hoe zou het met fructaan zitten tussen de soorten Engels raai is rijker aan fructaan toch??

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 00:29

Zo hebben wij het ook gedaan: een grote (NH)baal op de kar, bij thuiskomst losmaken en plak voor plak de hooistal in!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 06:26

Update vanochtend 6.00 u
Vannacht was Image redelijk rustig (leve de camera, hoef ik mijn bed niet meer uit).
Ze stond op, toen ik binnenkwam; ze was wat wiebelig. Het voorbeen is in de pijp iets voller. Geen pulsatie meer. De hoef is niet warm (de overige 3 ook niet). Maar ze is nog stokkreupel. Ze zet haar pijnlijke voet heel ver vooruit, om rechts aan te sluiten. Aparte loop; ik kan nog niet verklaren wat dit betekent.
In rust zet ze haar voet ver vooruit, maar meer leunend op de teen, dan op de bal van de voet.
Alleen had ze ook 38.0 C. Gisterenavond nog 37.5C.
Apart; ik kan allemaal niet duiden. Voor mij staat de diagnose hoefontsteking nog niet vast.
Gekoeld met ijscompressen en geweekt in biotex.
Nu maar afwachten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:07

Ik heb hier ook heel weinig koliek. Pony van mijn zusje was er wel gevoelig voor, maar die had een hele rare allergie (kreeg pus-bulten in haar manen van brok, brood, hulpstoffen van wormenkuur en vitamine pasta enzo).
Ik heb altijd colosan in huis, maar heb nu dus nog 1,5 pot staan die weg moet omdat ik het na de verkoop van mijn zusjes pony nooit meer heb hoeven gebruiken.

@ janouk: fijn he, een camera. Heb er meestal weinig aan, alleen als m'n pony's moeten bevallen, en dan is het ideaal ;).
Balen, hoop dat ze snel opknapt.

Dennis stond vanmorgen weer op het harde en liep warempel aardig. Voeten koud, maar hij ging wel weer op het zachte staan. Vanmiddag de les-kinderen maar vragen even lekker met hem te tuttelen als extra aandacht :).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:26

janouk@Dat klinkt toch als een hoefzweer....Had ze aan die hoef ook de losse wand?
Gelukkig is ze in haar gedrag niet ziek.
Het beste er maar mee! :(:)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:05

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:12

Bij hem heb ik m'n gzh van Engels Raai gehaald.
Was inderdaad al van plan hem te bellen of hij aan veldbeemd zou kunnen komen!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:30

Na dagen lang weer hoefjes met een goede tempratuur had mamaloetje vanmorgen weer een aardig warm rechter voorvoetje. Ik controleer nog twee keer per dag en gister was het nog oke.

Ik heb haar weer gekoeld op dr beentjes en hoefjes en heb de metacam op veertig gehouden ipv zakken naar dertig zoals ik wou, hoop dit morgen te kunnen doen. Ze liep ook iets gevoeliger met dat been op de harde stenen.
Straks staat ze weer lekker in de paddock, dies goed nat dus lekker koel aan dr hoeven.

Nog even goed in de gaten houden dus, volgende week woensdag komt de smit tenzij ze nou slechter ging lopen dan moest ik bellen en komen ze eerder.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:44

@Janouk, wat super vervelend, maar toch klinkt het als een hoefzweer. Zou haast denken dat dat ook redelijk besmettelijk is.(kan niet, maar het komt ook plotseling meer voor) Mijn paard heeft het ook aan binnenzijde, ook eerst forse pulsatie, wat verhoging van temperatuur, ze was ook wat hijgerig, en uit het niets feitelijk. Ze zwaaide met het been wat naar buiten, een soort van rondje draaien, en dan op de toon zetten, heel apart.We zijn nu bijna 3 weken verder, maar ze is nog niet helemaal rad, het gaat wel elke dag net een procentje beter.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:21

Och Janouk! Zo staan met één voetje...hoefzweer zou dan een mogelijkheid kunnen zijn! Ik duim voor snelle duidelijkheid voor jullie!

Ik heb een keer s grote balen bij Nijssen gehaald met een 2 paards trailer. Pastte precies. Eruit halen was echter lastig....tip: als er twee balen op elkaar liggen, leg er een zeil onder en tussen. Dan krijg je ze er mss heel af. We hadden wel een vorkheftruc, maar die bovenste baal haakte zo in de onderste, en de touwtjes zaten in de weg....toen hebben we 'm in stukken gelost. Ging ook, maar werd een enorme troep.

Hier zijn 10 grote balen besteld. Niet genoeg voor de hele winter, maar we wilden het dubbele aantal hebben en dan de helft graag ingepakt hebben (ivm opslag buiten de schuur, in de schuur passen er 10). De balen zijn echter te groot om in de wikkelaar te passen, dus om die weer op de goede maat te brengen bracht extra kosten mee. Ik had al eens eerder geschreven dat de opbrengst van het graszaadHOOI maar 10% is van het hele weiland. Het hoofddoel is immers de oogst van het zaad. Daar willen ze een goeie prijs voor. En dat hadden er veel een week of wat geleden snel gedorst toen het even droog was. Het hooi is in veel gevallen op het land blijven liggen. Daar is eerst veel regen overheen gegaan voor het werd geperst. Daar wordt het niet beter van natuurlijk. Let dus goed op de kwaliteit en koop het niet ongezien of van een vertrouwd adres.

De veearts komt donderdag bloed afnemen. Ik had nog wel even gemaild naar GD Deventer. Ook op zaterdagmorgen zit er iemand in het lab om bloedmonsters te beoordelen. Moet de DA er wel voor zorgen dat het door de koerier wordt opgehaald vrijdagavond! Anders ligt het idd tot maandag.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:28

Ik begrijp het eenzijdig voeren van hooi niet..
dus alleen raaigras hooi
kwam ook dit stuk tegen
Het fructaangehalte kan echter ook in andere jaargetijden hoog oplopen, afhankelijk van een aantal factoren. De grassoort zelf is een belangrijke factor: het zo bekende Raaigras is een soort die uitblinkt in zijn hoge fructaangehalte.

je kan toch beter streven naar een diversiteit van grassen in het hooi?
eenzijdig voer kán toch niet goed zijn?

http://www.gddeventer.com/templates/dis ... d=25222685

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:48

Raaigras bevat veel fructaan idd, maar ik denk dat je regels in cursief gaan over het groene gras dat in de koeienwei staat. Het graszaadhooi, dat eind juli/begin augustus wordt geoogst is een ander verhaal. Bekend is dat planten veel energie kwijt raken aan het zetten van het zaad. De droge stengel is stug, en vezelrijk. Heb het niet gemeten, maar betwijfel of daar nog veen fructaan in zit. Paard is er in ieder geval prima mee afgevallen, geen hoefproblemen meer gehad.
De lolitrem...een goeie landbouwer verteld je of zijn graszaadhooi geschikt is als voer. Dat zijn er genoeg. In Nederland moeten de leveranciers van de grote fouragebedrijven dat ook absoluut garanderen. Weet niet hoe dat in België geregeld is.
Eenzijdig voeren hoeft denk ik niet altijd slecht te zijn. Als je gebruikt maakt van een supplement en het paard krijgt al zijn benodigde bouwstoffen binnen, dan is het toch okée? Het graszaadhooi wordt door eigenaren van HB paarden veel gebruikt om de darmen lekker bezig te houden. Er worden bij ons op stal veel gezonde paarden gevoerd met alleen voordroog. Dat hebben ze best snel op, en dan staan ze zich weer te vervelen. Een paard in de natuur eet iets van 16 uur. Het (bij)voeren van graszaadhooi zorgt ervoor dat ook paarden op dieet lang kunnen knabbelen zonder er dik van te worden. Of dat gezonde paarden zich bezig kunnen houden met dat wat een paard nu eenmaal erg graag doet: eten!
Helaas kunnen veel (ex)HB die diversiteit in voeding niet goed meer handelen. Die hebben juist behoefte aan stabiliteit.
Voor mij is straks het bloedonderzoek dus ook wel een fijne test. Na 2 jaar dieet op voornamelijk graszaadhooi en laatste laar ook voordroog erbij, met F4F als supplement en een liksteen. Hoe ziet de uitslag eruit...?? Paard ziet er super uit, behalve het knabbelen aan zijn mest zie ik niets vreemds. Maar ja. Wat er binnen gebeurd?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:57

Dus als je dat zou vertalen naar menselijke voeding.
alleen bv groente eten, en de rest bijvullen met supplementen?
maar veelal wordt supplementen of "kunstmatige"vitamine al niet herkend door het lichaam, en doet het lichaam er niets mee.
uit elk soort grasje, plantje halen ze toch weer andere voedingstoffen die ze nodig hebben het lichaam functionerende te houden?
Ik denk juist, dat beweging en de juiste gezonde voeding essentieel is voor het functioneren van het lichaam. Een paard op" water en brood" gaan ze uiteindelijk kapot aan.
Vaak hoor je ook mensen met paarden of ponys wel eens roepen, ik voer alleen dat, en toch blijft ie dik....ik krijg er niets af. Maar veroorzaakt eenzijdige voeding juist niet dikke buiken (kijk naar hongerig afrika?) die krijgen een soort oedeem vorming in de buik vanwege gebrek aan bepaalde voedingswaarde.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:04

MiniLoe schreef:
ik gaf eerders beide shetters van mij een kwart pavo koek a drie keer per week.
nu hoorde ik achteraf dat daar ook veel suikers in zitten, ondanks ze dit voor hoefbevangen en te dikke ponys aanraden..... zijn er ook van dat soort koeken die je kan voeren waar minder suikers inzitten maar wel allerlei mineralen en vitaminen?

Ik ben nog aan het bijlezen, maar toch even reactie. Ik heb ze van Marstall.
En ik las nog iets over foto's. Ik heb ze nooit laten maken. Eerst was ze te slecht voor vervoeren. En daarna, sja ze liep alweer. Eigenlijk twijfelt niemand eraan dat ze wel een kanteling zal hebben zo slecht als ze geweest is. Maar omdat ze gewoon goed loopt met het beslag wat ze toen al had hebben we het zo gelaten.

Flavlip.
Ik zou mijn pony het gras niet willen ontzeggen. Ze is er zo gek op. En wordt in het voorjaar al druk met alle grasjes bestuderen als ze er nog niet op mag.
Maar ik denk als er nergens gras in de buurt is, dat het misschien wel ontwent. En als de stal je verder aanstaat zou ik toch voor de stal zonder gras gaan. Alleen 30km van huis zou ik echt te gek vinden.

Dennis, hoe lang is hij nu ruin? Al een hele periode toch? Als ruin kunnen ze wel minder hebben dan als hengst natuurlijk.

Janouk, jeetje, arme Image. :(:)

Paardjes zien er allemaal goed uit op de foto.

Koliek heb ik hier gelukkig weinig last van. Wel mijn eerste merrie verloren aan koliekverschijnselen. Foute inschatting van de veearts in de ochtend. Dus diezelfde avond na tweede bezoek van de veearts moest ze met spoed naar de koliek, daar is ze nooit gekomen. Dat is nu ruim 14 jaar geleden, was mijn eerste pony.

En nog even een foto van mijn merrie. Foto is van juni, maar dat maakt weinig uit, ze is nu nog ongeveer zo.
Afbeelding
Het is bij haar altijd zoeken naar balans. Hoefsmid vond haar er goed uitzien.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:34

Nou, nou, eindelijk bijgelezen....

Wat een hoefzweren zie ik voorbij komen! Janouk: zoals je het loopje omschrijft, denk ik ook echt aan een zweer. Ze wil niet steunen op de pijnlijke voet.

En dan koliek....brrrr....daar ben ik echt bang voor en ik bel direct de DA! Ik heb al eens een paard in Utrecht gehad (stro-verstopping). Dat paard mag niet meer op stro en staat nu op strokorrels + Hitactief-matras. Maar ik moet zeggen dat ik een box met een lekker strobed nog altijd het meest mooie voor een paard vind. Ze hebben altijd wat te knabbelen en te scharrelen. Als ze niet teveel stro eten, zou ik daarvoor kiezen. Dus Miniloe: als er niet teveel gegeten wordt: niets veranderen. Ik merk trouwens aan mijzelf dat de HB zorgt dat je aan alles wat je jarenlang 'gewoon' hebt gedaan, gaat twijfelen. Je hebt de neiging om alles anders/beter? te gaan doen. Maar bedenk je: wat goed gaat moet je zo laten.

@Geerke: het is al gezegd maar Pablo (ook al 25!!! Niet te zien hoor!) ziet er goed uit.

@Dennis: bij mijn paard werden de symptomen van de HB heel geleidelijk minder. Het beeld bleef de eerste tijd erg wisselend. Dat heeft toch wel een maand of drie geduurd. Houd moed!

@ Nouvel: relaxed plaatje. Ik heb 1x met zo'n hulpmiddel gelongeerd en vond het doodeng. Dat paard is nogal een springerd en ik was doodsbenauwd dat ze in zo'n (loshangend) touw zou springen.....

@ LC: mooie dame is het toch! Ergens las ik dat de gangen van een HB-paard niet meer hetzelfde worden als voor de HB. Hittie is vast de uitzondering die de regel bevestigt.

@Kellykeuhh: chique brits korthaar heb jij!

@ Dyonne: ligt het aan mij of is je paard nog wat aan de zware kant :o

Iemand bekend met een graszaadhooi (alleen veldbeemd) leverancier in de buurt van Arnhem? Liefst verpakt en handzame baaltjes.... Zal wel niet..... Ik heb de uitslag van de bemonstering nog niet binnen maar merk dat ze erg dunne mest krijgen van dit voer. Ik zou het liefste mengen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:50

Dennis is pas sinds zondag bevangen, dus weet echt wel dat ik geduld moet hebben. Maar dat heb ik niet ;).
Maar hij loopt rond, ook uit zich zelf op het harde en op het zachte gewoon goed en ruim (op het harde wel nog kort). Hij is ook weer blij, heeft net m'n veulen lekker lopen pesten enzo.

Dennis is vorig jaar februari gecastreerd, toen hij bijna 13 was. Hij is dus nu een ruim jaar ruin. Hij is vorig jaar lang schralig geweest en eigenlijk pas sinds dit voorjaar weer mooi en goed in zijn vel.